Lėktuvas Prezidentui

Dar šiemet valstybės aukščiausi pareigūnai į vizitus užsienyje turėtų pradėti skraidyti specialiu karinių oro pajėgų laineriu

Du pardavėjai pateikė savo siūlymus Lietuvai įsigyti vadinamąjį Prezidento lėktuvą. Per kelias artimiausias savaites pareigūnai pasirinks vieną pasiūlymą. Lėktuvas turėtų būti nupirktas iki šių metų rudens.

Atplėšti vokai

Praėjusį penktadienį Krašto apsaugos ministerijoje buvo atplėšti du vokai su pasiūlymais parduoti Lietuvai specialiuosius orlaivius. Vienas jų bus tinkamas ir kariniams kroviniams bei kariams pervežti, ir aukštų pareigūnų vizitams į užsienį.

Krašto apsaugos ministerijos sekretorė Jūratė Raguckienė „Kauno dienai” sakė, kad kariniam transportui įsigyti vykdomas tarptautinis uždaras konkursas. Sekretorė neatskleidė, kokios firmos pateikė savo siūlymus dėl lėktuvų pardavimo. „Galiu tik pasakyti, kad konkurso dalyvių yra du”, – teigė pareigūnė.

Pasak sekretorės, abiejų konkurse dalyvaujančių užsienio firmų pasiūlymai bus nagrinėjami. „Su abiem bus deramasi dėl orlaivių pardavimo sąlygų”, – tvirtino J.Raguckienė.

Derybų metu paaiškės galutinės lėktuvų pardavimo sąlygos.

Gali atsirasti rudeniop

J.Raguckienė neprognozuoja, kiek laiko gali užtrukti derybos. „Yra didžiulės krūvos dokumentų, kuriuos reikia išnagrinėti. Pats derybų procesas gali užtrukti ne vieną savaitę”, – sakė ji.

Tačiau pareigūnė nepaneigė anksčiau „Kauno dienai” krašto apsaugos ministro Gedimino Kirkilo išsakytos optimistinės prognozės, kad Prezidento lėktuvas gali būti įsigytas ir pradėtas naudoti jau rudeniop. „Tiksliai nepasakysiu, bet tokia tikimybė yra”, – teigė J.Raguckienė.

Ministerijos sekretorė nesakė, kiek lėktuvų nupirks Lietuva. Jos tvirtinimu, tai konfidenciali informacija, kuri gali turėti įtakos deryboms dėl orlaivių įsigijimo.

Anksčiau skelbta, kad Lietuva planuoja pirkti du arba net tris karinius lėktuvus. Vienas jų turėtų būti universalus – nesunkiai ir pakankamai greitai iš krovininio arba pusiau krovininio į reprezentacinį keleivinį perdaromas lėktuvas.

Įsigyjant naują orlaivį, bus svarbi jo talpa, ekonomiškumas, skridimo greitis. Greičiausiai bus perkamas reaktyvinis lėktuvas, kuriuo būtų galima be nusileidimų skraidyti po visą Europą ir šiek tiek toliau, pavyzdžiui, iki Afganistano.

Kiek tiksliai kainuos naujas orlaivis, kol kas neaišku. Kalbama apie kelias dešimtis milijonų litų. Dar keli milijonai gali būti skirti lėktuvo tinkamam įrengimui ir apipavidalinimui. Šių metų Krašto apsaugos ministerijos biudžete numatytos lėšos orlaiviams įsigyti.

Naujieji lėktuvai, taip pat ir vadinamasis Prezidento, taps Lietuvos karinių oro pajėgų dalimi ir jų bazė greičiausiai bus Zoknių kariniame aerodrome, kurio rekonstrukcija netrukus bus pradėta.

Aukštų pareigūnų – Lietuvos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko ir kai kurių kitų – vizitams į užsienį ir dabar kartais naudojamas karinių oro pajėgų transporto lėktuvas „An-26”. Tačiau tai gana lėti ir nešiuolaikiški lėktuvai, be to, labai triukšmingi.

Buvo „Jet Star”

Lietuvoje ne vienerius metus diskutuota, ar verta įsigyti aukštų pareigūnų vizitams skirtą lėktuvą. Pernai rudenį buvo priimtas politinis sprendimas suderinti tokį poreikį su būtinybe karinėms oro pajėgoms turėti šiuolaikinį karių ir karinių krovinių gabenimo orlaivį, turint galvoje, kad per metus ne kartą tenka skraidyti į įvairias tarptautines misijas, kur tarnauja Lietuvos kariai.

Diskusijų dėl naujo lėktuvo metu būta įvairių nuomonių. Prezidento Valdo Adamkaus patarėjai tvirtino, kad nesolidu į kiekvieną svarbesnį vizitą vykti vis kitokiu išnuomotu lėktuvu. Be to, nuoma ir bilietai delegacijų nariams į reisinius lėktuvus, jeigu tokiais vykstama į vizitus, kainuoja šimtus tūkstančių litų.

Prezidentas, Seimo Pirmininkas, premjeras ir užsienio reikalų ministras per metus turi daugiau kaip šimtą įvairaus rango vizitų, dauguma jų – į Europos žemyno valstybes.

Lietuvoje prieš daugiau kaip dešimtį metų tuometinio Prezidento Algirdo Brazausko rūpesčiu buvo įsigytas nedidukas, vos devynių vietų lėktuvas „Jet Star”, kuris buvo naudotas kai kurių vizitų metu. Tačiau dėl neefektyvumo ir eksploatacijos brangumo buvo nuspręsta šį lėktuvą parduoti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.