Velykinės prekybos laiką lemia pirkėjų įpročiai

Iki šventų Velykų likus kiek mažiau nei mėnesiui, didieji prekybos centrai kol kas dar neskuba pradėti velykinės prekybos. Kai kuriuose iš jų šventinė prekyba prasidės šią savaitę, o kai kuriuose tik likus kelioms dienoms iki šventės. Priežastis – priešvelykinė prekyba gerokai skiriasi nuo kalėdinės. Pavasarį pirkėjai pirmenybę teikia ne dovanoms, o maistui ir švaros prekėms.

Populiarios ir švaros prekės

Kalėdinė prekyba prasideda iš karto po Vėlinių, tai yra iki šventės likus beveik dviem mėnesiams, tačiau velykinės prekybos pradėti taip anksti prekybos centrai neskuba. To priežastis – abiejų švenčių specifika. Kalbinti prekybos centrų atstovai tvirtino, kad prieš Velykas pirkėjams rūpi ne dovanos, o maisto produktai.

Šiemet UAB „VP Market” velykinę prekybą pradės bene anksčiausiai iš visų prekybos tinklų – šios savaitės pabaigoje. Bendrovės atstovės ryšiams su visuomene Viktorijos Jakubauskaitės teigimu, prieš Velykas pirkėjai perka įvairias smulkmenas: dekoracijas, įvairius suvenyrus šventine tematika, staltieses, saldumynus, ypač susijusius su Velykomis, – šokoladinius kiaušinius, kiškučius, dekoruotus tortus. Populiarus ir vynas, skintos ar vazoninės gėlės. Taip pat perkamos visos tradicinės maisto prekės – kiaušiniai, majonezas, aliejus, žirneliai, dažai kiaušiniams ir t.t. Tačiau perkama ne tik tai.

„Kadangi šis periodas – bundančios gamtos, švaros laikotarpis, tai populiarios ir įvairios švaros prekės, prekės sodui ir daržui, taip pat paklausios pavasario drabužių kolekcijos, šiam sezonui tinkanti avalynė”, – sakė V.Jakubauskaitė.

Be to, bendrovė artėjant Velykoms paprastai užsako daugiau kiaušinių. Šiemet jų užsakyta 4 kartus daugiau. Pirkėjams siūloma nuo putpelių iki stručio kiaušinių. Bent jau šiuo metu pirkėjų valgymo įpročių artėjantis paukščių gripas nekeičia – perkama ir paukštiena, ir kiaušiniai.

„Produkcija yra tikrinama ir paties augintojo, ir maisto bei veterinarijos tarnybos darbuotojų, ir mūsų kokybės ekspertų”, – aiškino V.Jakubauskaitė.

Perka brangesnį maistą

UAB „Norfos mažmena” atstovas viešiesiems ryšiams Darius Ryliškis tvirtino, kad prieš Velykas dažniausiai perkama tik tai, kas tinka šventiniam stalui – kiaušiniai, šokoladas, alkoholiniai gėrimai, tortai, saldumynai ir kt. Tačiau dažniausiai tuo metu renkamasi aukštesnės kokybės, brangesnes prekes.

„Prieš Velykas žmonės daugiau pinigų išleidžia maistui, o ne dovanoms. Pavyzdžiui, prieš Velykas nuperkama gerokai mažiau žaislų nei prieš Kalėdas”, – aiškino D.Ryliškis.

Jo teigimu, bendrovės valdomose „Norfos” parduotuvėse velykinė prekyba prasidės nuo balandžio 1 dienos. Bendrovės atstovas viešiesiems ryšiams teigė, kad pastaruoju metu nepastebėta, kad būtų mažiau vartojama kiaušinių ar paukštienos. Neturėtų sumažėti ir prieš šventes. Jo manymu, tai lemia gilios tradicijos – žmonės nuo seno įpratę per Velykas valgyti kiaušinius.

Įtaką daro ir religija

UAB „Palink” valdomuose prekybos centruose velykinė prekyba prasidės prieš pat šventes.

„Manome, kad tai pats optimaliausias laikas velykinei prekybai. Šiai šventei perkami maisto produktai. Tuo tarpu prieš Kalėdas pirkėjų krepšelis būna orientuotas į dovanas”, – aiškino bendrovės atstovas spaudai Tomas Vaišvila.

Jo teigimu, pastebima, kad lietuviai šventes stengiasi sutikti kuo originaliau. Pavyzdžiui, Velykoms populiaru pirkti ne vien tradicinius vištų kiaušinius, bet ir putpelių, stručių.

Be to, prekybininkai pastebi ir šventės išskirtinumą – religingi žmonės prieš Velykas pasninkauja. Pasibaigus gavėniai prekybos centruose gerokai išauga mėsos produktų paklausa.

Mieliau perka baltus kiaušinius

„Rimi Lietuva” bendrovės atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė-Česnulienė tvirtino, kad jų prekybos centruose velykinė prekyba prasidės likus porai savaičių prieš šventę.

„Palyginti su kalėdine prekyba, ji skiriasi savo mastu, trukme, orientacija į specialias prekes. Pavyzdžiui, Kalėdoms pirkėjai, galima sakyti, perka viską – nuo maisto produktų iki dovanų, kuriomis gali būti bet kas, – žaislai vaikams, knygos, buities daiktai, nuo atviruko iki televizoriaus. Tuo tarpu Velykos asocijuojasi su margučiais, papuoštu stalu, gausiomis vaišėmis”, – kalbėjo R.Stanaitytė-Česnulienė.

Jos teigimu, populiariausios prekės prieš Velykas – įvairūs maisto produktai (perkama daugiau pagamintų patiekalų – mišrainių, mėsos gaminių, užpiltinių), gėrimai, šventiniai suvenyrai, dekoracijas, stalo papuošalai, indai.

Šiuo metu daugiau perkama ir vadinamųjų švaros prekių. „Perkami šepečiai, valymo priemonės – Velykos lietuviams asocijuojasi ne tik su margučių ridenimu, bet ir su švarinimusi, aplinkos tvarkymu, atsinaujinimu”, – pasakojo bendrovės atstovė ryšiams su visuomene.

Dar viena priešvelykinė tendencija, jos teigimu, – kiaušinių baltais lukštais pardavimų išaugimas. Paprastai daugiau nuperkama kiaušinių rudais lukštais, tačiau priešvelykiniu laikotarpiu rudų ir baltų kiaušinių pardavimo proporcijos iš esmės keičiasi.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Velykinės prekybos laiką lemia pirkėjų įpročiai"

  1. llllllllll

    😳 👿

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.