Galerijoje ARTima kovo 14 dieną, 18 val. atidaroma Lino Cicėno tapybos ir fotografijų paroda „Limuzinas mamai”.
Linui Cicėnui svarbi menininko situacija Lietuvoje. Jį domina problemos, su kuriomis susiduria menininkas ieškodamas savo kūrybinio kelio. Linas Cicėnas mano, jog bet kuri kūrybinga asmenybė pastoviai išgyvena savo identiteto krizę, nes visada bando atrasti savo ir pasaulio santykį. Kiekvienas dailininkas bando surasti savo ir dailės istorijos santykį, surasti savo vietą dailės istorijoje.
Kasdien menininkas lyginamas su didžiaisiais meistrais (nebūtinai Picasso ar Van Gogh, užtenka būti lyginamam su garsiais ir gyvais savo kolegomis – Luc Tuymans ar Glenn Brown). Kasdien jam vis primenama, kad laikas atskirs gerą meną nuo šiukšlių. (Tai dažniausiai reiškia, kad menas bus vertinamas tuomet, kai menininkas mirs, tačiau kaip turi jaustis menininkas, kai jam nuolat primenama, jog jo karjera jam mirus žymiai pagreitės?). Kasdien menininkas mano, kad kuria originalų ir unikalų produktą, tačiau aplinkiniai negali nė pradėti vertinti paveikslo nepasitelkę kitų menininkų kūrybos.
Savo fotografijos ir tapybos darbais Linas Cicėnas bando atsakyti į klausimą, kaip menininkui tapti pripažintu, kaip tapti vienu iš tų didžiųjų meistrų, į kuriuos jis privalėjo žiūrėti nuo pat vaikystės, turėjo juos kopijuoti ir su kuriais yra lyginamas.
Meno vadyba padėjo išauginti kartą menininkų, kurie rūpinasi savo karjera ir aktyviai siekia pripažinimo pasitelkę reklamą ir kitus rinkodaros būdus. Šie menininkai žino, koks darbas gali būti perkamas, o koks kuriamas eksponuoti galerijoje. Jie pragmatiškai skirsto savo darbus į komercinius ir parodinius. Ironiškai žiūrėdamas į šį fenomeną Linas Cicėnas taip pat kuria dviejų tipų darbus, nes jis taip pat nori nupirkti limuziną savo mamai.
Linas Cicėnas mano, jog per visą dailės istoriją įtakingiausi buvo dviejų tipų menininkai. Pirmiausiai, tai religinio meno kūrėjai, kurių kūryba tapo šventa ir kurių paveikslus minios iki šiol garbina kaip stebuklingus. Antrasis įtakingų menininkų tipas yra amerikiečių popmeno kūrėjai, iki šiol išlikę stiliaus ikonomis, tokie kaip Andy Warhol. Todėl Linas Cicėnas ironiškai komentuodamas menininko – vadybininko požiūrį į kūrybą ir siekimą būti pripažintu bei komerciškai sėkmingu, vienu metu kuria ir šv. Marijas ir dramblius iš kiaušinienės rožiniame fone. Savo darbuose menininkas juokiasi iš rinkodaros dėsnių taikymo mene ir iš menininkų pritaikančių menui rinkos dėsnius teigiančius, jog klientas visada teisus.
🙂 gerulis 😉