ARTima galerijoje antradienį pristatytoje fotografijų instaliacijoje – menininką Julių Kelerą sudominusių egzistencinių akimirkų gausa kasdienybėje.
Savo fotografijose J.Keleras užfiksavo snieguotus Vilniaus šaligatvius, juose atsispaudusius valymo mašinų ar žmonių pėdsakų ornamentus. Menininkui šaligatvis tai plokštuma pilna egzistencinių užuominų apie miestą, metų laiką ir jį patį.
Šiose fotografijose įamžintos savotiškos mandalos, kurias ant šaligatvio nupiešia sniegas ir atsitiktinumas. Kiekvienas praeivis eidamas šaligatviu gali pasinerti į meditaciją ir taip bandyti sutrumpinti savo skausmingą, šaltą ir tamsią žiemos dieną. Kažkaip bandyti laukti pavasario, kaip Tibeto vienuolis laukia oloje nušvitimo, kuris visai neskuba.
Juliaus Kelero instaliacijoje labai svarbi šviesa, kuri perskrodžia galerijos erdvę aštriais spinduliais kaip savotiška šviesos tunelio gale interpretacija. Menininkas bando kaip nors konkretizuoti savo santykį su religija kasdieniame gyvenime, jis teigia, kad būtent kasdienybės teitorijoje kiekvieną dieną esame priversti rinktis ir ieškoti išeičių, kuriose būtume labiausiai tapatūs sau. Kasdienybės erdvėje kyla egzistencinės patirtys, tik čia suprantame, kas esame, kur einame, su kuo mums pakeliui. Išgyvendami kasdienybę (ir rinkdamiesi išeitis) tuo lyg ir sutvirtiname savo žmogiškumą, parodome kas mes esame.
Vienintelė žmogiška būtybė Juliaus Kelero fotografijose yra maža mergaitė žiūrinti kažkur į šoną. Kaip maža vampyriukė iš keisto holivudo filmo apie vilkolaikių ir vampyrų karus „Underword” ji savo juodų akiu žvilgsnį slepia šešėlyje. Menininkas ją tapatina su biblijine Salomėja, Karaliaus Erodo dukra, kurios kasdienis įgeidis Jonui Krikštytojui nupjovė galvą.
Julius Keleras 1987 m. baigė Vilniaus universiteto lietuvių kalbos ir literatūros specialybės studijas. Nuo 1989 m. studijavo Ilinojaus valstybiniame universitete (Čikaga, JAV), kur 1992 m. jam buvo suteiktas laisvųjų menų magistro laipsnis. Menininkas išleido keturias poezijos knygas. Lietuvoje ir užsienyje jis yra surengęs penkias personalines parodas.