Lengvas alkoholinis „popsas”

Išgirdęs šiuos žodžius, senas kokteilių gerbėjas susiraukia ir su panieka numoja ranka – surogatas, mados užgaida… O štai originalus kokteilis, kuris gaminamas tik tau, čia ir dabar, kurio pa-ruošimas yra tiesiog ritualas, – tai daiktas!..

Tačiau jaunimas mielai renkasi konservuotą alkoholinį kokteilį skardinėje ar buteliuke, numodamas ranka į visus ritualus ir senas „gaidžio uodegos” tradicijas. Argumentai svarūs: taip greičiau, paprasčiau, pigiau ir nereikia valandą stypsoti prie baro belaukiant, kol tau jį suplaks.

Konservuotas kokteilis

Vadinamieji alkopopsai pasižymi tuo, kad jie paruošti iš anksto. Vartotojas visada žino, kokio stiprumo bus kokteilis.

Šie kokteiliai maišomi su įvairiais stipriaisiais gėrimais – degtine, brendžiu, džinu, viskiu ar tekila ir prisotinami angliarūgštės. Todėl kiekvienas kokteilį gali pasirinkti pagal savo skonį.

Gamintojai „alkopopsus” siūlo ragauti atšaldytus iki 2-6 laipsnių temperatūros.

Jų yra įvairiausių, kasmet rinka pasipildo vis naujais, kurių gamintojai ir pardavėjai negali atsistebėti nuolat augančiu šių gėrimų populiarumu.

Sugalvojo britai

Įdomiausia tai, kad „alkopopsai” tapo geriausiai parduodamais gėrimais Didžiosios Britanijos istorijoje.

Visais laikais Didžioji Britanija ir jos monarchų valdomos kolonijos garsėjo daugelio mėgstamų gėrimų – viskio, džino, elio – gaminimo tradicijomis, šių gėrimų vartojimo kultūros skleidimu kitose šalyse.

Pati naujausia invazija – alkoholiniai kokteiliai, vadinami „alkopopsais”. Atrodo keista, kad šalyje, garsėjusioje tauriaisiais gėrimais, buvo sukurti šie iš anksto paruošti kokteiliai. Betgi ūkanotojo Albiono gėrimų gamintojai, nepaisydami gilių tradicijų, visada ieškojo ko nors nauja.

Turėjo patikti moterims

Pirmasis „alkopopsas” gėrimų rinkoje „sušnypštė” prieš 12 metų. 1994-aisiais pasirodė salyklinis citrinų skonio kokteilis „Zima”. Jo gamintoja – įmonė „Coors Brewing Co” – tikėjosi, kad toks kokteilis patiks ir tiems, kurie mėgsta alų, ir tiems, kurie neatsisako stipresnių gėrimų. Tačiau labiausiai, pasak gamintojų, šis gėrimas turėjo patikti moterims.

Deja, mėginimas įtikti įvairių gėrimų mėgėjams ir į dailiosios lyties skonį orientuotos gėrimo ypatybės lėmė, kad kokteiliai „Zima” netapo populiarūs. Viena iš priežasčių, kodėl kokteilis vartotojams nepatiko, – jis buvo visai nepanašus į alų: jį buvo siūloma gerti su ledu.

Sukėlė šoką

Praėjus keleriems metams nuo konservuoto alkoholinio kokteilio idėjos gimimo ir nesėkmingos jo pardavimo pradžios, šis gėrimas vis dėlto gana greitai paplito Australijoje ir Didžiojoje Britanijoje.

Naujos rūšies gėrimai sukėlė aludarių, vyndarių ir viskio gamintojų šoką. Iš pradžių tradicinių gėrimų gamintojai tikėjosi, kad „alkopopso” populiarumas – tik laikina vartotojų užgaida. Tačiau šių gėrimų parduodant vis daugiau, jiems patiems teko pradėti gaminti lengvus alkoholinius kokteilius.

Renkasi jaunimas

Stebėtis tuo, kad „alkopopsas” taip greitai išpopuliarėjo, gal ir nereikėtų: juk kiekvienas nors kartą – tiek, kiek leidžia jo fantazija, – yra sumaišęs vienokį ar kitokį alkoholinį kokteilį. Tačiau tam reikia ir laiko, ir įgūdžių, ir specialių sąlygų – indų, įvairių gėrimų, ledo…

O „alkopopsai” – paprasta ir greita. Jie yra tiesiog žavus jaunatviško šurmulio akcentas: diskotekose, susibūrimuose, namie ar gamtoje nereikia serviruoti stalo, nereikia taurių… Pakanka atkimšti skardinę ar butelį ir įmerkti šiaudelį. Su tokiu kokteiliu galima laisvai judėti bendraujant su draugais, nebijant, kad apliesi save ar kitą.

Be to, „alkopopsai” yra gaivaus skonio ir gana didelė jų įvairovė. Tai irgi lėmė jų populiarumą. Būtent dėl to jie paplito tokiose Vakarų šalyse kaip Anglija, Vokietija, Prancūzija, Danija, Olandija – ten, kur aukšta klubinė kultūra jau tapo kiekvieno jauno žmogaus gyvenimo norma. Šiuos gėrimus mėgsta 18-25 metų jaunimas.

Pavėlavo nedaug

Žvelgiant į Lietuvos istoriją, galima pastebėti tam tikrą nuolatinį mūsų šalies vėlavimą kultūros, ekonomikos, technologijų ir kitose srityse. Tačiau pirmieji alkoholiniai kokteiliai Lietuvoje buvo pagaminti praėjus tik keleriems metams nuo jų pasirodymo Vakarų Europoje.

1997-aisiais bendrovė „Lietuviškas midus” pradėjo gaminti kelių skonių alkoholinius kokteilius, išpilstytus į plastikinius butelius. Tačiau itin didelio populiarumo pirmieji lietuviški kokteiliai nesulaukė.

Pastebėję vis didėjantį lengvų alkoholinių gėrimų poreikį, sujudo ir didieji gėrimų gamintojai. 2001-aisiais „Alita” pristatė trijų skonių kokteilius „MIX”. Nuo tada dalis vartotojų „miksais” pradėjo vadinti visus iš anksto paruoštus alkoholinius kokteilius.

Keičiasi polinkiai?

Prieš penkerius metus pasirodė ir „Anykščių vyno” kokteiliai „Cool drink”, pernai – naujų skonių „Ice drink” serija. Pasak jų gamintojų, juos paskatino vis didėjantis lengvų alkoholinių gėrimų poreikis.

Galbūt tai liudija apie alkoholio vartojimo kultūros kaitą bei stipraus alkoholio vartojimo mažėjimo polinkius ir mūsų šalyje…

2002 metais iš Latvijos pradėti importuoti kokteiliai „Ultra”, „Belinda” ir „BBC”. Taip pat Lietuvoje pasirodė visame pasaulyje žinomi trijų skonių kokteiliai „Bacardi Breezer”.

Matydamas augančią alkoholinių kokteilių paklausą, jų gamybą pradėjo „Stumbras”. Jis kokteiliams gaminti naudoja savos gamybos žaliavas.

Pernai į alkoholinių kokteilių rinką įžengė „Ragutis”, pristatęs naują jų grupę „Jamaika”. Jos gamintojai tvirtina neplanavę greito pardavimų šuolio, tačiau tikisi, kad per dvejus metus šie kokteiliai įsitvirtins alkoholinių gėrimų rinkoje.

Dar vienas alkoholinių kokteilių rinkos naujokas – kokteilių grupė „Nr.1”, kurią gamina „Birštono mineraliniai vandenys ir Ko”. Stipriai konkuruoja „Alitos” alkoholinių kokteilių su natūraliomis sultimis grupė „GO” bei iš Latvijos importuojami šešių skonių kokteiliai „Sunrise”.

Kartu su alkoholinių kokteilių paklausa auga ir jų įvairovė bei pasirinkimo galimybės – nuo įprastų kokteilių iki gėrimų su įvairiomis žolelėmis.

Per kelerius pastaruosius metus alkoholinių kokteilių rinka patrigubėjo. Šiandien šie gėrimai itin populiarūs jaunimo vakarėliuose.

Gena konkurencija

Pasaulyje atlikti vartotojų įpročių tyrimai rodo, kad jau kelerius pastaruosius metus populiariausi yra lengvi alkoholiniai gėrimai, o stiprieji gėrimai geriami su daug ledo gabaliukų (on the rocks) arba naudojami kokteiliams.

Ne išimtis ir Lietuva – lengvų alkoholinių gėrimų pardavimas kasmet auga. Jų gamintojai įsitikinę, kad lengvus gėrimus vartotojai renkasi ir dėl pasikeitusio gyvenimo būdo. Sveikos gyvensenos bumas veda pirmuosius vaisius. Vis daugiau žmonių mano, kad kur kas geriau visą vakarą gurkšnoti lengvus kokteilius nei stiprius gėrimus.

Gamintojai greitai prisitaikė. Dar prieš kelerius metus visas jėgas skyrę, kad sustiprintų savo pozicijas stipriųjų gėrimų rinkoje, dabar sparčiai plečia silpnų alkoholinių gėrimų gamybą. Jiems perspektyvos – geros. Mat Lietuvoje, palyginti su Latvija ir Estija, „alkopopsų” rinka dar menkai išplėtota. Bet konkurencija – labai didelė. Kol kas vyrauja vietiniai gamintojai, bet jaučiamas importinių kokteilių iš Latvijos, Estijos ir Didžiosios Britanijos spaudimas. Ir lietuviai vartotojai vis daugiau keliauja po pasaulį, jau nebepasitenkina vietinės rinkos pasiūla. „Alkopopsas” irgi nestovi vietoje – pasirodo vis nauji kokteiliai, siekiantys užkariauti mūsų palankumą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Įvairenybės su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.