Keltas „Svealand” sugrįžta su Lietuvos vėliava

AB”LISCO Baltic Service” (LBS) iš Švedijos laivų operatorės „Stena” grupės įsigijo ro-pax laivą „Svealand”. Jo pirkimo ir pardavimo sutartis pasirašyta užvakar vakare. Lietuvos bendrovei jis turėtų būti perduotas šiemet balandžio mėnesį.

„Svealand” – tas pats keltas, kuris kelerius metus plaukė iš Klaipėdos į Kylį, o šių metų pradžioje buvo išplukdytas į Vetspilio uostą. Laivo pavadinimas „Svealand” bus pakeistas į „LISCO Optima” ir jis plaukios su Lietuvos vėliava.

Priminsime, jog danų ir vokiečių laivybos koncernas „Scandlines” pernai metams baigiantis nutraukė su LBS pasirašytą Konferencijos sutartį ir šių metų pradžioje išvedė išsinuomotą keltą „Svealand” iš Klaipėdos uosto. „Scandlines” vietą keltų linijoje Klaipėda-Kylis užėmė Danijos kompanija „DFDS”.

Nuo šių metų sausio 5 d. šia linija kartu su LBS keltu „LISCO Gloria” pradėjo kursuoti kitas šios bendrovės keltas „LISCO Patria”, anksčiau plaukęs į Karlshamną. Į šį Švedijos uostą ir toliau plaukė LBS keltas „Kaunas”, o vietoj „LISCO Patria” – iš švedų išsinuomotas laivas „Gute”.

Kiek LBS sumokėjo už laivą „Svealand”, neskelbiama. Paklaustas, ar šį ro-pax laivą pirko LBS, imdama kreditą, ar laivas priklausys Lietuvos bendrovei, LBS vyriausiasis finansininkas Jonas Nazarovas atsakė: „Formaliai laivą įsigis LBS antrinė bendrovė, kuri šiuo metu steigiama Kipre”.

Iškart po perdavimo „LISCO Optima” pradės plaukti linija Kylis-Klaipėda, o „LISCO Patria” bus sugrąžinta į liniją Klaipėda-Karlshamnas. Laivo „Gute”, laikinai pakeitusio „LISCO Patria”, nuomos bus atsisakyta. Beje, „Vakarų ekspreso” internautai pastarąjį laivą vadino „kaliošu”. „Jie teisingai sako, tačiau šuo iš bado ir varškę ėda”,- „Vakarų ekspresui” prisipažino J. Nazarovas.

Dabar, kai linija Kylis-Klaipėda kartu su „LISCO Glorija” pradės kursuoti ir laivas „LISCO Optima”, linijos pajėgumas išaugs – bus siūlomi šeši reisai per savaitę abiem kryptimis. Kelionės trukmė į Kylį bus – 20 valandų. Šiuo metu į Kylį yra tik 5 reisai. J. Nazarovo teigimu, „LISCO Patria” greitis mažesnis, tad ji nespėja padaryti trijų reisų.

„Svealand” pastatytas 1999 metais Italijoje. Jo krovininė talpa – 2300 linijinių metrų, keleivinė – 327 vietos 78 kajutėse. Laivo darbinis greitis – 21,5 mazgo.

Pirmenybė dirbti šiame laive, pasak J. Nazarovo, bus suteikiama LBS darbuotojams. Beje, šiemet sausio mėnesį bendrovė pardavė keltą „Palanga”. Matyt, jos įgulos narius bus stengiamasi skirti dirbti į laivą „LISCO Optima”.

LBS ir toliau ketina nemažai dėmesio skirti ro-pax laivų valdymui, jūrinės logistikos veiklai Baltijos ir NVS šalyse, trampinių laivų valdymui bei keleivių pervežimo veiklai Baltijos jūros regione.

Praėjusiais metais LBS pervežtų keleivių skaičius, palyginti su užpernai, išaugo 12 proc. Šiais ir kitais metais numatomas tolesnis augimas. Trijų didelių ro-pax laivų įsigijimas – „LISCO Gloria” 2002 m., „LISCO Patria” 2004 m. ir dabar „LISCO Optima” – sudaro geras prielaidas šiam augimui.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.