Vasario 28 d. Ženevos automobilių parodoje „Hyundai” pristatė naująjį „Accent”. Šis C segmento lengvasis automobilis buvo suprojektuotas taip, kad būtų ne mažiau patrauklus nei jo pirmtakai, kurie buvo ypač reikšmingi kuriant „Hyundai” sėkmės visame pasaulyje istoriją.
1975 m. pradėtas gaminti pirmasis „Accent” pirmtakas šturmu užėmė Korėjos vidaus rinką. Iki 1976 m. beveik penkiasdešimt procentų visų Korėjoje parduodamų automobilių buvo būtent šio modelio. Nuo jo taip pat prasidėjo labai sėkminga eksporto istorija. Iš pradžių šis automobilis buvo žinomas kaip „Pony”; 1982 m. iš esmės pakeista jo išvaizda; 1985 m. pradėta leisti antroji karta, po to – 1989, 1994 ir 1999 m. – pristatyti vėlesnių kartų modeliai. Šis „Accent” atstovauja jau 6-ąją kartą. Jis pasižymi visomis patvarumo savybėmis, kuriomis pavyko pelnyti daugybės klientų visame pasaulyje ištikimybę, tačiau taip pat yra sukomplektuotas naujai, geriau ir dar labiau tausoja aplinką.
Kurdama naująją „Accent” kartą „Hyundai” atsižvelgė į didesnius klientų lūkesčius visose rinkose. Šiame automobilyje tai puikiai atspindi žemesnis triukšmo ir vibracijos (NVH) lygis, pagerintos važiavimo savybės, sukibimas su kelio danga ir dinaminės charakteristikos, aukšto lygio ergonomika, komforto elementai ir daug stiliaus detalių.
„Accent” gerai žinomas visame pasaulyje
Nors tradiciškai didžiausios „Accent” rinkos visuomet buvo Korėja ir JAV, „Hyundai” neabejoja, kad savo moderniu tarptautiniu stiliumi ir pažangiais inžineriniais sprendimais „Accent” sužavės ir kitas rinkas, visų pirma – Europą. Naujasis automobilis tapo 20 mm ilgesnis, 15 mm platesnis ir 75 mm aukštesnis, o atstumas tarp ratų ašių (važiuoklės bazė) taip pat padidintas 60 mm. Jis tiksliai ir bemaž unikaliai užima vietą tarp itin populiarios B klasės ir didesnių C klasės automobilių. Nepaisant to, dėl „Hyundai” inžinierių patirties puikiai panaudojant erdvę, tiek šio modelio dizainas, tiek salono erdvumas yra labiau artimesnis C, nei B klasės automobiliams. Tai patrauklu transporto priemonių mažesnėms/jaunesnėms šeimoms rinkose.
Išorės stilius ir ypatybės
Nepriekaištingas ir šiuolaikiškas naujojo „Accent” stilius iš karto spindi kokybe. Harmoningai suprojektuota priekinė dalis su integruota žemutine oro įleidimo anga per visą automobilio plotį ir toli viena nuo kitos esančios silueto linijos yra subtili užuomina apie sportišką prigimtį. Platėjančios sparnų arkos ir galimi papildomai pasirinkti 15 colių lieti ratlankiai šį įspūdį dar sustiprina. Sumaniai sukomponavus šoninius posūkio rodiklius su skaidriais priekinių žibintų gaubtų apvadais priekinės dalies dizainas tapo dar nepriekaištingesnis. Juodais rėmeliais pabrėžta sportiška išvaizda. Radiatoriaus grotelės skoningai ir santūriai sudarytos iš blizgančių metalinių elementų. Rūko žibintai racionaliai ir elegantiškai įkomponuoti į per visą plotį einančią žemutinę oro įleidimo angą. Todėl bamperio kontūras yra vientisas ir pabrėžia dizaino išbaigtumą.
Suapvalinę šoninį naujojo „Accent” kontūrą „Hyundai” dizaineriai ir inžinieriai sumažino sandūrų linijas ir padidino stiklo plotą. Itin aptakūs išoriniai veidrodžiai yra valdomi ir šildomi elektra. Chromuotos durų rankenos suteikia dar daugiau išskirtinumo. Išsiskiriančiomis siauromis šoninėmis juostomis pabrėžtas vidurinės dalies ir išlinkimų apdailos išbaigtumas.
Siekiant padaryti išvaizdą dar sportiškesnę panaudoti nauji 14 colių ratlankių dangčiai ir 14 colių lieti ratlankiai su klasikinio pavidalo „Hyundai” logotipais. Be to, atskirai galima įsigyti specialiai suprojektuotus 6 stipinų 15 colių dydžio ratlankius. Visos „Accent” proporcijos bei harmonija išlaikyta ir projektuojant užpakalinę dalį. Viskas, nuo patraukliai sumodeliuotų „C” pavidalo kėbulo statramsčių iki visiškai atidaromos bagažinės, yra kruopščiai sujungta ir sudaro išbaigtumo įspūdį.
Kombinuotų užpakalinių žibintų apvadai yra tokio pat stiliaus, kaip ir priekinių. Savo juodais rėmeliais jie visiškai įsilieja į bendrą stilių. Jų skaidrumu ir pagerintu matomumu trijų ketvirčių projekcija, taip pat ir optimalioje vietoje įtaisytu viršutiniu stabdžių žibintu padidintas saugos lygis. Storame užpakaliniame bamperyje įtaisyti įspėjimo apie atstumą statant automobilį jutikliai.
Salono dizainas ir ypatybės
Naujos gaivumo, paprastumo ir subtilumo idėjos padėjo sukurti gerokai tobulesnį „Accent” saloną. Kuriant modernią ir pasitikėjimą įkvepiančią aplinką panaudotos aukštesnės klasės medžiagos ir padidinta salono erdvė. Salono apdaila yra dviejų tonų, panašiai kaip ir išgirtojo „Sonata” modelio, šios spalvos atskirtos siauru mediniu intarpu.
Prietaisų skydas su dviem išlenktų linijų kontūrais ir tradicinis gaubtas su nauja apšvietimo šviesos diodais sistema primena lengvąjį lėktuvą. Šis tvarkos pojūtis dar labiau pabrėžtas centrinėje konsolėje, kurioje yra garso sistema, šildytuvo ir ventiliatoriaus valdikliai bei kiti smulkūs prietaisai. Ją kuriant stengtasi užtikrinti, kad valdiklių paskirtis būtų suvokiama intuityviai. Kiekvienas valdymo įtaisas, įskaitant palenkiamą vairaratį, buvo iš naujo apgalvotas siekiant padaryti jį patogesnį, lengviau pasiekiamą ir naudojamą.
Priekinės sėdynės perprojektuotos iš naujo siekiant suteikti daugiau komforto, visiškai panaudojant papildomą erdvę pečiams ir kojoms. Dabar galima reguliuoti jų palinkimo kampą ir aukštį. Be to, buvo padidinta šildoma sėdynės zona. Erdvią galinę sėdynę galima atlenkti 60/40 santykio dalimis. 390 litrų talpos bagažinė tarp šios klasės automobilių yra itin didelė. Be to, lyginant su ankstesniuoju, šiame „Accent” modelyje patobulinta oro valdymo sistema, daugiausiai dėmesio skirta vėdinimo veiksmingumui. Be to, naudojant visiškai automatinę klimato kontrolės sistema, galima pasirinkti ir rankiniu būdu valdomą oro kondicionavimo režimą.
Naujasis „Accent” tęsia „Hyundai” tradiciją, pagal kurią tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams suteikiama itin daug erdvės asmeniniams daiktams laikyti. Savaime suprantama, tai lengvai pasiekiami ir praktiški ant durų įtaisyti skyreliai žemėlapiams, gili daiktinė, daiktų skyrius po vairaračiu, kišenės ant priekinių sėdynių atlošų.
Didelis tonuoto stiklo stoglangis, pakeliamas ir paslenkamas elektriniu mechanizmu, yra viso standartinių ir papildomų mechanizmų bei komforto įrenginių sąrašo viršuje. Taip pat galima pasirinkti ir gausybę kitokios įrangos: trijų rūšių garso sistemos su 6 garsiakalbiais, iš naujo suprojektuota lemputė žemėlapiams skaityti su akinių nuo saulės laikikliu, ištraukiami medžiaginiai skydeliai nuo saulės, perkeliama peleninė, priekinės ir galinių sėdynių centriniai porankiai, berakčio atidarymo sistema, imobilizatorius, nuotolinio bagažinės valdymo pultas, užpakalinis daiktų skyrius po grindimis, akumuliatoriaus energijos taupymo įtaisas, elektrinė langų valdymo vienu prisilietimu sistema.
Salonas vairuotojui ir keleiviams palieka bendrą gerai organizuotos ir gerai apšviestos erdvės įspūdį, kuris paprastai būdingas kur kas didesniems ir brangesniems automobiliams.
Varikliai ir transmisijos
Pagaminti naudojant moderniausias pasaulyje gamybos linijas, du benzininiai ir taip pat galimas pasirinkti dyzelinis variklis išsiskiria pažangia technologija ir energingumu. Visi jie atitinka „Euro 4” išmetamųjų dujų standartą. 1.6 DOHC (112 AG esant 6000 sūkių/min.; 146 Nm esant 4500 sūkių/min.) variklyje greta dviejų viršutinių skirstomųjų velenų su 4 vožtuvų cilindrais įdiegta CVVT (nuolat kintamo vožtuvų veikimo technologija). Todėl variklis laisvai didina apsukas ir visiškai atitinka bet kokį vairavimo stilių. Nesvarbu, ar reikia greitai įsibėgėti, ar keliaujama dideliais atstumais, CVVT užtikrins, jog optimaliai bus panaudotas kiekvienas degalų lašas.
1.4 DOHC (97 AG esant 6000 sūkių/min.; 125,4 Nm esant 4700 sūkių/min.) taip pat yra du viršutiniai skirstomieji velenai, o kiekviename cilindre įrengta po 4 vožtuvus. Tačiau degalų sunaudojimas jame optimizuojamas įdiegus specialią įleidimo technologiją ir naudojant originalią dvigubų įleidžiamojo kolektoriaus vožtuvų technologiją. Vožtuvas reaguoja į droselinės sklendės apkrovą bei sukimo momento poreikį ir, kai reikia, atidaro antrąjį įleidžiamojo kolektoriaus vamzdelį, kad būtų tiekiama daugiau degalų. Normaliomis važiavimo sąlygomis arba važiuojant ekonominiu režimu naudojamas tik vienas įleidimo kolektoriaus vamzdelis, todėl sumažėja degalų sąnaudos ir išmetamųjų dujų kiekis.
Naujasis 1.5 VGT dyzelinis variklis buvo suprojektuotas ir sukurtas dalyvaujant „Hyundai Motor Company” mokslinių tyrimų ir konstravimo skyriui Riuselsheime. Šis variklis yra tikrai aukščiausio lygio. Kartu su nauja mechanine transmisija ir atnaujintu perjungimo mechanizmu šiame variklyje su CRDi (tiesioginio dyzelino įpurškimo sistema [angl. Common Rail Diesel]) įdiegta kintamos geometrijos turbokompresoriaus technologija. Dėl to variklis yra ekonomiškas ir išvysto tolygią 110 AG galią bei 235 Nm sukimo momentą – nuo 1900 iki 2750 sūkių/min ruože.
Kaip ir iš naujo suprojektuota 5 pakopų mechaninė transmisija, naujajam „Accent” modeliui buvo specialiai sukurta kulisinio perjungimo automatinė transmisija. Kartu su naujaisiais varikliais abi transmisijos yra didelis žingsnis pirmyn siekiant didesnio važiavimo malonumo ir geresnio valdomumo. Naujuosiuose modeliuose suderintas ekonomiškumas, dinamiškumas, jautrumas ir galia, kuriai jei ir gali prilygti, tai vos keli kiti šios klasės automobiliai.
Važiuoklė, važiavimas ir valdymas
Padidinus sukamąjį kietumą ir stabilumą, taip pat panaudojus naujos geometrijos pakabą, pagerėjo naujojo „Accent” važiuojamosios ir valdymo savybės. Jautri priekinė pakaba su „MacPherson” tipo statramsčiais buvo pertvarkyta, o gale sumontuota gerai ištobulinta pakaba su torsionine sija, sraigtinėmis spyruoklėmis ir teleskopiniais smūgių amortizatoriais.
Priekyje įtaisius porėmį padidintas tvirtumas, o pakeistomis atvirkščios „L” formos apatinėmis svirtimis, didesnėmis įvorėmis ir modernizuotais smūgių amortizatoriais pagerintas stabilumas ir valdomumas. Be to, kad automobilis mažiau nukryptų važiuojant tiesiai ir jį būtų galima tiksliau valdyti posūkiuose, jame įdiegtas MDPS (elektromechaninis vairo stiprintuvas).
Patobulinimai yra labai plataus pobūdžio. Sumažintas kelio dangos nelygumų poveikis, taip pat ir kryptinis valdymas. Dėl to pagerėjo kryptinis stabilumas, atsirado galimybė tiksliau vairuoti ir valdyti, automobilis ėmė važiuoti tolygiau ir tyliau.
Aktyvioji ir pasyvioji sauga
Pasyviosios saugos atžvilgiu, daug investavus į kompiuterinį modeliavimą ir fizinius bandymus, buvo patobulinta kėbulo struktūra. Kėbulas su išvien veikiančiomis sutvirtintomis skersinėmis pertvaromis, statramsčiais ir konstrukcijomis susidūrimo iš šono atvejui, kurios sudaro labai stabilų pagrindą tvirtesniam porėmiui po varikliu, tapo patvaresnis. Deformacijos zonos ir apkrovos paskirstymo linijos buvo dar labiau optimizuotos. Be to, į standartinių pasyviosios saugos priemonių sąrašą įeina priekinės ir šoninės sumažintos išsiskleidimo galios oro pagalvės, priekinės ir šoninės saugos užuolaidos, aktyviosios galvos atramos, trijuose taškuose tvirtinami priekiniai saugos diržai su dvigubais išankstiniais įtempikliais ir jėgos ribotuvais.
Aktyviosios saugos priemones sudaro papildoma elektroninė stabilumo programa (ESP) su traukos valdymo ir pagalbos stabdant moduliais. Didesnio skersmens, 14 colių priekiniai vėdinamieji diskiniai stabdžiai, ABS ir EBD (elektroninės stabdymo galios paskirstymo sistema) – puikūs „Accent” koziriai šioje srityje tarptautiniu mastu. Be to, užpakalinių stabdžių sistemos, išsiskiriančios aukštu stabdymo momentu, stabdomoji galia yra net 50% didesnė nei ankstesniojo modelio.
Triukšmas ir vibracija (NVH)
Padarius didelę pažangą mažinant gausybės pagyrimų pelniusio modelio „Sonata” triukšmo ir vibracijos lygį, „Hyundai” inžinieriams ne mažiau sėkmingai pavyko sutelkti savo dėmesį į naująjį „Accent”. Kiekvienas reikšmingesnis mazgas buvo intensyviai tobulinamas. Atliekant NVH tyrimus buvo nustatytos tinkamiausios izoliacinės medžiagos kiekvienai kėbulo daliai. Porėmis ir kėbulo skydai buvo sustiprinti ir sutvirtinti. Siekiant sumažinti variklio skleidžiamą triukšmą ir vibraciją buvo panaudoti hidraulinių cilindrų tipo variklio įtvirtinimo elementai ir nauja, dar veiksmingesnė variklio dangčio apmušalų sistema. Strategiškai svarbūs apmušalai buvo panaudoti siekiant užsandarinti ir nu vėjo bei vibracijos „karštuosius taškus”. Nauja salono oro srautų valdymo sistema veikia pastebimai tyliau, kaip ir papildomi variklio įrenginiai. Siekiant sumažinti vėjo keliamą triukšmą iš naujo buvo suprojektuoti ir stoglangio tvirtinimo elementai. Taip NVH lygis buvo pastebimai sumažintas, o keletu kitų priemonių pavyko pasiekti naują stiprumo ir patvarumo lygį.
😀 Geras automobilis, neaišku, bet Lietuvoje negalima įsigyti 3 cilindrų 1,5l VGT modelio, pradėto gaminti 2005 m. Gal aš klystu?