Pasaulio ralio čempionato Švedijos etape šių metų sezono lyderis M.Gronholmas neužleido savo pozicijų
Vakar pasibaigė penktadienį Švedijoje startavęs antrasis Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas „Uddeholm Swedish Rally”. Jau ketvirtą kartą šio žiemos ralio nugalėtoju tapo 2000-ųjų ir 2002-ųjų planetos ralio čempionas Suomijos lenktynininkas Markusas Gronholmas. Antrasis ant nugalėtojų pakylos pelnytai užlipo Pasaulio ralio čempiono titulą ginantis prancūzas Sebastianas Loebas. Tuo tarpu ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio po intriguojančios kovos vis tik pavyko pergalę savo tėvynėje išpešti švedui Danieliui Karlsonui.
Pagrindinė kova – tarp suomio ir prancūzo
Pagal Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) patvirtintą dalyvių sąrašą prie starto linijos Švedijoje stojo 92 ekipažai. Ralio dalyviai turėjo įveikti 19 greičio ruožų, kurių bendras ilgis siekė beveik pustrečio šimto kilometrų.
Pagrindinė kova „Swedish Rally”, kaip ir reikėjo tikėtis, vyko tarp dviejų tituluotų sportininkų – suomio M.Gronholmo ir prancūzo S.Loebo.
Šiemet „Ford” komandoje debiutavęs ir jau pirmame etape Monte Karle nugalėtojo titulą iškovojęs M.Gronholmas, Švedijoje vietą ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio anksčiau yra užėmęs net tris kartus. Daugelis neabejoja, kad pastarosios lenktynės M.Gronholmui yra vienos mėgstamiausių, mat apie tai akivaizdžiai liudija jo talentas važiuoti snieguota kelio danga.
„Išsiveržiau į priekį ir kol kas viskas klojasi puikiai, todėl ketinu trisdešimt aštuntojo gimtadienio proga pasidovanoti sau pergalę”, – po šeštadienį laimėtų penkių greičio ruožų pareiškė M.Gronholmas, vairuojantis „Ford Focus WRC”.
Suomio norams buvo lemta išsipildyti.
Vis dėlto nepavijo
Tuo tarpu kitas pretendentas į nugalėtojus – praėjusių metų Pasaulio ralio čempionas Sebastianas Loebas, važiuojantis „Citroen Xsara WRC” automobiliu, lenktynes Švedijoje yra laimėjęs 2004-aisiais. Tąkart jis tapo pirmuoju ne skandinavų sportininku, nugalėjusiu pastarajame ralyje.
„Stengiuosi važiuoti kiek įmanoma greičiau, bet Markusas yra tiesiog nepavejamas”, – po kelių nežymiai pralaimėtų greičio ruožų šeštadienį skundėsi S.Loebas.
Dėl vietos ant žemiausio nugalėtojų trijulei skirtos pakylos laiptelio visas tris dienas varžėsi vienodus „Mitsubishi Lancer WRC” automobilius vairuojantys sportininkai italas Gigi Galis ir švedas D.Karlsonas. Pirmojo ralio diena leido trečiąja pozicija tarp lenktynių lyderių pasidžiaugti G.Galiui, tačiau šeštadienį, įvykus nežymiai rokiruotei, paskutine vieta ant pakylos džiaugėsi D.Karlsonas. Akivaizdu, kad kova tarp pastarųjų sportininkų buvo įgavusi didžiausią pagreitį, kadangi po antrosios varžybų dienos juos skyrė kiek mažiau nei trečdalis sekundės. Vis dėlto didesnė sėkmė Švedijoje lydėjo šios šalies atstovą D.Karlsoną, kuris paskutiniajame greičio ruože sugebėjo atsiplėšti nuo artimiausio savo varžovo G.Galio beveik septyniomis sekundėmis ir užėmė trečiąją vietą.
„Nugalėtojų pakyla arba nieko! Padarysiu viską, kad išsaugočiau trečiąją vietą”, – paskutinę lenktynių dieną, įsitikinęs savo galimybėmis tapti vienu iš trijų lenktynių lyderių, kalbėjo D.Karlsonas.
P.Solbergui ir vėl nesisekė
Prieš šiemetinį Pasaulio ralio čempionato etapą Švedijoje vienu iš galimų lyderių tituluotas pernai metų jo nugalėtojas, „Subaru” gamyklinės komandos atstovas norvegas Peteris Solbergas šįkart tokiais pasiekimais pasigirti nebegalėjo.
„Labai sunku pagauti ritmą ir tinkamai įsivažiuoti. Aš esu vis dar nepatenkintas priekiniu automobilio diferencialu”, – dėl netikėtų rezultatų trasoje teisinosi P.Solbergas.
Jau pirmajame greičio ruože penktadienį sugedo P.Solbergo vairuojamo lenktyninio bolido „Subaru Impreza WRC” priekinis varantysis velenas, todėl jis prarado apie tris minutes, kol pasiekė techninio aptarnavimo zoną. Kituose penktadienį vykusiuose greičio ruožuose pernykščiam Švedijos ralio nugalėtojui viename iš startų užgeso variklis ir, negana to, automobilis pernelyg jautriai reagavo į vairo judesius. Galiausiai P.Solbergą ištiko dar viena techninė nesėkmė – pavarų dėžė ėmė be priežasties persijunginėti į neutralią poziciją. Visa tai lenktynininkui kainavo dar trylika itin brangių minučių. Panašių problemų P.Solbergui nepavyko išvengti ir šeštadienį. Ne veltui galutinėje Švedijos ralio įskaitoje P.Solbergas atsidūrė „velniškoje” tryliktoje vietoje.
Tomas Jarusevičius