Dėl transporto priemonių kontūrų žymėjimo

Asociacija „Linava” kreipėsi į Susisiekimo ministeriją (SM), kad pastaroji atsižvelgtų į Lietuvos vežėjų susirūpinimą bei argumentus ir nepritartų projektui, kuris numato nuo 2006 metų įvesti privalomą transporto priemonių kontūrų žymėjimą šviesą atspindinčia plėvele.

Pasak Algirdo Baranausko, „Linavos” sekretoriaus transporto politikai ir informacijai, asociacija tokiam sprendimui kategoriškai nepritaria ir siūlo svarstyti šį klausimą po Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) ir Europos Komisijos atliktos studijos, kurioje bus išanalizuotos sunkvežimių avaringumo priežastys įvairiose Europos šalyse. Studija bus baigta 2006 m. viduryje.

Kitų Europos valstybių vežėjų asociacijos šiuo klausimu jau kreipėsi į savo šalių kompetentingas valdžios institucijas, kad toks reikalavimas yra nepriimtinas, nes turima labai mažai statistinių duomenų apie sunkvežimių avaringumo priežastis.

Klausimas dėl privalomo naujų sunkvežimių kontūrų žymėjimo šviesą atspindinčia plėvele bus svarstomas JT EEK Vidaus transporto komiteto posėdyje 2006 m. vasario 7–9 d. ir bus balsuojama JT EEK darbo grupės WP.29 posėdyje 2006 m. kovo 7–10 d. Šiuose posėdžiuose dalyvaus ir SM atstovai. „Linava” prašo SM nepritarti šiam reikalavimui. Jei šiam siūlymui būtų pritarta, nuo 2008 m. būtų privalomas kai kurių tipų naujų sunkvežimių kontūrų žymėjimas.

Tuo tarpu Valstybinės saugaus eismo automobilių keliais 2005-2010 m. programos įgyvendinimo priemonėse jau nuo 2006 m. Lietuvoje numatoma pradėti žymėti visų, taip pat ir eksploatuojamų, motorinių transporto priemonių ir priekabų, kurių bendroji masė virš 12 t (neišskiriant ir autobusų), kontūrus.

Vyrauja nuomonė, kad privalomu sunkvežimių kontūrų žymėjimo projekto įgyvendinimu yra itin suinteresuota bendrovė 3M, didžiausia tokių plėvelių gamintoja pasaulyje. Tačiau nėra jokių įrodymų, kad kontūrų žymėjimas yra efektyvi priemonė eismo saugumui gerinti. A.Baranausko teigimu, paskaičiuota, kad vieno sunkvežimio kontūrų žymėjimas tokia plėvele kainuotų apie 1000 eurų.

„Sprendimui įsigaliojus, Lietuvos vežėjai patirtų milžiniškus nuostolius, – sako Gintautas Ramaslauskas, „Linavos” krovininio transporto skyriaus vadovas. – Asociacijos narių šiuo metu turimam transporto priemonių parkui žymėti reikėtų apie 55 mln. Lt, o laukiamo efekto nebūtų pasiekta”.

Plėvele neįmanoma pažymėti daugelio specializuotų transporto priemonių: autovežių, miškovežių, konteinervežių, cisternų, betono maišyklių, kranų ir kitų kėlimo mechanizmų, kelių priežiūros ir kitų tarnybų automobilių, žemės ūkio technikos. Papildomų išlaidų našta tektų tik vežėjams, o 2/3 sunkiasvorių transporto priemonių ir toliau važinėtų nepažymėtais kontūrais. Be to, dėl nepalankių Lietuvos gamtinių sąlygų (purvo, sniego, ledo) ir trumpo tarnavimo laiko plėvelė neatliks siekiamų funkcijų. Asociacijos ekspertai mano, jog privalomas sunkvežimių kontūrų žymėjimas šviesą atspindinčia plėvele nepadidins eismo saugumo ir neturėtų būti taikomas.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.