Jachtų kelias pas milijonierius prasideda Klaipėdoje

Vakar į vandenį nuleistas dar vienas Klaipėdoje pastatytas prabangios jachtos korpusas, neoficialiais duomenimis, skirtas vienam Didžiosios Britanijos milijonieriui.

Jachtos „Water Lily” korpuso, kurį pastatė AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupei priklausanti UAB Vakarų laivų statykla, statybos darbai kainavo 1 mln. 100 tūkst. eurų.

Danijos kompanija „Aarhus Verft AS”, besispecializuojant prabangių jachtų statyboje, Vakarų laivų statyklai užsakė pastatyti iš viso tris „Liukso” klasės jachtų korpusus.

„Vakarų eksprese” jau rašėme, jog pirmasis pagal vieno Kinijos milijonieriaus užgaidas statytos jachtos „Amante” korpusas į vandenį Klaipėdoje buvo nuleistas pernai vasarą. Antrasis – „Water Lily” korpusas, pradėtas statyti pernai gegužės mėnesį, o trečiasis – jau visiškai baigiamas statyti Vakarų laivų statykloje ir į vandenį turėtų būti nuleidžiamas šiemet vasario mėnesio pabaigoje.

Vakar prieš „Water Lily” korpusui pasiekiant vandenį, laikantis senų laivų statytojų tradicijų, jo krikštamotė – UAB Vakarų laivų statyklos kokybės inžinierė Lilija Prityko – į bortą sudaužė butelį šampano.

Uostamiestyje pastatytas prabangaus laivo korpusas kelias dienas dar stovės „Vakaruose” prie krantinės, kol bus centruojami jo varikliai. Jau šiandien iš Danijos laukiama atplaukiant vilkiko, kuris temps užkonservuotą jachtos korpusą į Arhuso uostą.

Visi trys Klaipėdoje „gimę” jachtų korpusai yra beveik visiškai tokie patys, skiriasi tik kai kuriomis detalėmis, pavyzdžiui, juose yra skirtingos formos baseinai, šiek tiek kitaip išdėstytos kajutės ir pan.

Danai projektuoja jachtas, daro jų brėžinius ir stato atsižvelgdami į įvairių šalių milijonierių norus, kitaip sakant, jiems individualiai pageidaujant. Klaipėdoje jie užsako statyti tik korpusus, kuriuose jau būna sumontuoti varikliai ir kiti mechanizmai. Kitaip sakant, čia atliekami patys „juodžiausi” darbai. Nepaisant to, „Liukso” klasės jachtoms keliami didžiuliai reikalavimai – tokių prabangių jachtų korpusai neturi turėti jokių įdubimų, juose negali būti matomos net suvirinimo siūlės ir t.t.

Vėliau Danijos laivų statykloje atliekami visi labai brangūs jachtų įrengimo darbai. Juolab kad „Vakaruose” net ir nėra specialių įrengimų, reikalingų jiems atlikti. Pavyzdžiui, dažyti „Liukso” klasės korpusą rekomenduojama specialiame elinge prie tam tikros temperatūros ir esant leistinai drėgmei.

Klaipėdoje savo kelią pas turtingus šeimininkus pradėję laivai – tai didelės jūrinės motorinės jachtos, kurių plaukiojimo rajonas neribojamas. Jose paprastai montuojami prabangūs baldai, baseinai, džiakuzi vonios, angarai mažesnėms valtims, kurių gali prireikti norint pažvejoti…

Klaipėdos laivų statytojai mano, kad visiškai įrengta tokia jachta gali kainuoti apie keliasdešimt milijonų eurų.

Šiuo metu Vakarų laivų statykla dar derasi dėl tolesnio bendradarbiavimo su danais prabangių jachtų statyboje. Kol kas daugiau tokių egzotiškų užsakymų įmonė statykla neturi.

Beje, nuleidžiant į vandenį jachtos „Water Lily” korpusą, į Klaipėdą iš Lenkijos Gdansko uosto vakar rytą atplaukė plaukiojantysis kranas „Maja”. Jis ir pakėlė 300 tonų sveriantį korpusą.

Klaipėdiečiai be „Majos”, kurios keliamoji galia – 330 tonų, išsiversti negali, nes tokio plaukiojančiojo krano nėra nei Lietuvoje, nei Latvijoje.

Dalia Bikauskaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.