2006-ųjų naujienų vėjarodis

Sprendžiant iš didžiųjų transporto priemonių gamintojų anonsų, nuo pirmųjų 2006-ųjų savaičių iki pat būsimųjų šv.Kalėdų galvojantieji įsigyti naują keturratį bus intensyviai gundomi sunkiai suskaičiuojama patraukliai atrodančių, modernių technologijų prikimštų ir įspūdingomis techninėmis charakteristikomis pasižyminčių modelių gausa.

Rinktis turės iš ko visi, pradedant kabrioletų ir baigiant bekelės monstrų gerbėjais. Siūlome susipažinti su svarbiausiais numatomais debiutais.

Mažyliai augina raumenis

Vadinamojo „B” segmento automobiliai, ilgą laiką simbolizavę galimybes kiek laisviau manevruoti perpildytomis didmiesčių gatvėmis bei miegamųjų kvartalų kiemais, taupyti degalus ir neerzinti pavydžių kaimynų, pasikeitė. Beveik visų šios klasės modelių gabaritai pasivijo ir peraugo dydžius, kurie vos prieš dešimtmetį buvo įprasti populiariausiems „C” segmento automobiliams.

Nei su „Volkswagen Polo”, nei su „Opel Corsa”, nei su „Toyota Yaris” greičiausiai niekas nemėgins įsisprausti į daugiabučio liftą ir privažiuoti iki pat virtuvės kampe kėpsančio šaldytuvo – 4 metrų ilgis tokias iliuzijas nužudo net ir naiviausių anekdotų blondinių galvose.

Kita vertus, sėsti už infantiliškų bruožų atsikračiusių automobilių vairo dabar neturėtų būti gėda net ir rimtais save laikantiems ar ambicijų laimėti „tarpšviesoforines” lenktynes turintiems vyriškiams. Spręskite patys: „Renault Clio RS” turi 200 AG pajėgumo variklį. Rudenį pasirodysianti „Opel Corsa OPC” – 180 AG jėgos agregatą. Po „Volkswagen Polo GTI” kapotu – 150 „arklių” kaimenė. Visi šie mažieji monstriukai atrodo nepriekaištingai, yra pakankamai erdvūs, patogūs ne tik sukiotis miestų gatvėmis bet ir leistis į tolimesnes keliones.

Tas pats pasakytina ir apie dar tris itin svarbius šių metų debiutantus – „Peugeot 207”, „Peugeot 1007” ir naująjį „Toyota Yaris”. Šių modelių kūrėjai kol kas nekalba apie sportines versijas, tačiau automobiliai atrodo labai patraukliai, jų salonai erdvūs ir ergonomiški, o techninės charakteristikos – traukiančios pragmatiškų vairuotojų dėmesį.

Bene labiausiai šioje kompanijoje išsiskiria „Peugeot 1007”, vienintelis tarp „B” segmento keturračių turintis slankias, elektra valdomas duris: vienu distancinio valdymo mygtuko paspaudimu durys atsidaro perslinkdamos atgal ir atverdamos 920 mm pločio įėjimą. Šis sprendimas neabejotinai turėtų gerokai palengvinti įlipimo ir išlipimo iš mašinos procedūras perpildytose stovėjimo aišktelėse. Įdomu, kad „Peugeot” siūlo rinktis iš 12 komplektų, sudarytų iš 18 detalių, skirtų pagyvinti, „nuspalvinti”, pritaikyti automobilio saloną pagal asmeninį skonį. Čia taip pat yra „2 Tronic” pavarų dėžė, suteikianti galimybę perjungti pavaras dviem būdais – visiškai automatizuotu arba sekvenciniu.

Tarp įdomesnių naujienų, kurios nuo konvejerio nuriedės šiais metais, reikėtų paminėti ir BMW kontroliuojamo „Mini” pasirodymą. Naujas modelis išleidžiamas praėjus šešeriems metams po kultinio automobilioko renesanso. Vizualiai jis nėra daug pasikeitęs, tačiau gamintojai tikina, kad salone ir po variklio kapotu slypi nemažai svarbių naujienų. Tarkim, dabar „Mini” bus galima rinktis su 1,6 l darbo tūrio varikliu, išvystančiu 180 AG pajėgumą.

XXI amžiaus „kompaktai”

Dar labiau intriguojančių naujienų šiais metais žadama „C” segmente. Nobelio premiją už drąsą ir atkaklumą (jei tik tokia būtų) čia neabejotinai pretenduotų gauti aštuntosios kartos „Honda Civic”. Radikaliai naujas, kėbulo formomis praktiškai niekuo nesiskiriantis nuo parodose demonstruotų koncepcinių modelių „Civic” veikia hipnotizuojančiai ir bendrame transporto sraute atrodo tarsi svečias iš ateities. „Honda” atstovai pasakojo, kad dar prieš pusantrų metų, kai dizaineriai ir konstruktoriai pateikė gamybininkams šio automobilio brėžinius, pastarieji išpūtė akis ir pareiškė jog „tai neįmanoma”.

Po gero pusmečio diskusija pasikartojo ir baigėsi projektuotojų pergale, o 2005-ųjų pabaigoje, specializuotų automobilizmo leidinių korespondentai jau buvo pakviesti išbandyti ekscentriškąjį „Civic” kelyje. Tiesa, po šios akistatos kilo įvairių dvejonių dėl modelio išbaigtumo. Tarkim, „Civic” su 1,8 l darbo tūrio varikliu, išvystančiu 140 AG pajėgumą bei turinčiu mechaninę pavarų dėžę, palieka puikiai subalansuoto ir gerai valdomo automobilio įspūdį. Tačiau tas pas modelis su pusiau automatine pavarų dėže „I-SHIFT” važiuojant kalnuotos vietovės serpantinais (bandymai buvo surengti Prancūzijos Rivjeros pakrantėje) elgėsi kaip kaprizingas paauglys – į akseleratoriaus paspaudimus reagavo itin choleriškai, nuolat trūkčiojo, triukšmavo ir bandė primesti vairuotojui savo valią.

Be to, pavasarį „Honda” ketina pristatyti „Civic” su hibridiniu jėgos agregatu – 95 AG pajėgumo benzininiu ir 20 AG pajėgumo elektriniu varikliu. Vidutinės šio modelio degalų sąnaudos turėtų siekti 4,6 litro.

Į kovą dėl gražiausio automobilio karūnos 2006-aisiais žada įsitraukti ir konservatyviojo „Volvo” konstruktoriai.

Metų pabaigoje jie rinkai ketina pasiūlyti itin originalių bruožų turintį kombi-kupė „Volvo C30”. Sprendžiant iš viešų švedų pranešimų, tai turėtų būti 1971-1973 metais gaminto panašaus sukirpimo modelio „P 1800 ES” reinkarnacija, šiek tiek primenanti parodose demonstruotą koncepcinį „Volvo SCC”. Naujasis kombi-kupė ilgis sieks 4,30 metro ir gaminamas naudojant vyresniojo brolio „Volvo S40” platformą.

Rimtu galvos skausmu dabartiniams Europos „C” segmento rinkos lyderiams žada tapti amerikiečių kompanijos „Dodge” laboratorijose sukurti modeliai. 2006-uosius paskelbusi invazijos į Europą pradžia ši kompanija ketina pradėti importuoti agresyvios išvaizdos penkiavietį „Dodge Caliber”. Šis automobilis buvo kuriamas atlikus vairuotojų nuomonės tyrimą, kuriame dalyvavo keli tūkstančiai respondentų iš Vokietijos, Prancūzijos, Italijos ir Jungtinės Karalystės. T.y. amerikiečiai išsiaiškino Senojo žemyno vairuotojų vertybes ir įvertinę šiuos dalykus ėmėsi konstravimo.

Serijinei gamybai parengtas „Caliber” bus komplektuojamas su vienu ir trijų modernių benzininių (140 – 150 AG pajėgumo) arba turbodyzeliniu (135 AG) jėgos agregatu.

Smalsu laukti ir naujo „korėjietiško golfo” – „Hyundai Accent” pasirodymo. Šis modelis, pasak gamintojų, yra gerokai ūgtelėjęs visomis kryptimis, todėl salone siūloma pastebimai daugiau vietos keleiviams, o bagažinėje – jų rakandams. Naujasis „Accent” taip pat turės keletą naujų variklių ir dailesnę išorę.

Kosmetinių kėbulo pakeitimų šiais metais sulauks modernusis „Renault Megane” bei komercinės paskirties „Renault Kangoo 4×4”. Taip pat naujais bruožais pirkėjus gundyti žada retro stiliaus „Chrysler PT Cruiser”, šiais metais sulauksiantis ne tik turbininio 230 AG pajėgumo variklio, bet ir versijos su kabrioleto kėbulu.

Toliašaudė artilerija

Itin daug naujienų šiemet bus pateikta žmonėms, automobiliais sukariančių didelius atstumus, iškylaujančių drauge su gausia kompanija ar keturračiais besistengiančių pabrėžti savo socialinį statusą. Viena ryškiausių vidutinės klasės naujienų – „Citroen” flagmanas C6. Šis modelis iš tiesų puikiai įkūnija savitą prancūzišką stilių, respektabilumą ir gali pasigirti daugybe modernių technologijų.

„Citroen” kėbulo linijų ir proporcijų balansas su ilga priekine bei trumpa galine dalimis suteikia C6 modeliui limuzino didingumą ir kupė eleganciją. Į radiatoriaus groteles integruotas chromuotas firminis ševronas bei ant variklio dangčio ir sparnų šiek tiek užeinantys priekiniai žibintai paverčia šį automobilį tikru taikomojo dizaino kūriniu.

C6 konstruktoriai siūlo naują vairuotojo darbo vietos koncepciją: didelis centrinis displėjus sumontuotas centre, o jo pateikiama informacija projektuojama ant priekinio stiklo, priešais vairuotoją. Dėl tokio sprendimo vairuotojas tuo pat metu gali žiūrėti į kelią ir perskaityti pateikiamą informaciją – važiavimo greitį, navigacinės sistemos parodymus ir t.t. Tai drauge su nukrypimo nuo važiavimo krypties perspėjimo sistema LDW gerokai padidina važiavimo saugumą.

Kadangi C6 pozicionuojamas kaip verslo klasės automobilis, variklių pasirinkimas nėra labai didelis. Pirkėjams bus siūlomi du V6 tipo galios agregatai – benzininis ir dyzelinis. Pirmasis – 3,0 litro darbo tūrio, 215 AG galios, o antrasis – visiškai naujas 2,7 litro HDI serijos motoras, išvystantis 208 AG pajėgumą. Abu varikliai bus komplektuojami tik su automatine 6 laipsnių transmisija.

„Citroen” taip pat pristatys atnaujintą, iki 4,52 metro ilgio padidintą ir septynių keleivių poreikiams pritaikytą vienatūrio „Picasso” versiją.

Japoniškų technologijų gerbėjų teismui šiais metais bus pristatytas „Lexus GS 460” modelis, kurį ekspertai lygina su „S” klasės „Mercedes Benz” limuzinais. Itin solidžiai atrodantis sedanas turės aštuonių cilindrų variklį, išvystantį 400 AG pajėgumą ir 8 pakopų automatinę pavarų dėžę.

Galynėtis su šiuo monstru galės dar keletas rinkos naujokų – „Chrysler 300C SRT-8” versija, su V8 tipo, 6,1 litro daro tūrio varikliu, išvystančiu 425 AG pajėgumą, „Audi S8” (dešimties cilindrų, 5,2 l darbo tūrio variklis ir 450 AG). Panašų kvapą gniaužiantį galingumą taip pat turės „Audi RS4 Avant” (420 AG plius visų varančių ratų transmisija) ir „Audi S6” (420 AG).

Viena didžiausių šio segmento naujienų – „General Motor” grupei priklausančios prabangių automobilių kalvės „Cadillac” invazija į Europą. Specialiai Senojo žemyno rinkai suprojektuotas ir Švedijos „Saab” gamykloje surinktas „Cadillac BLS” turės tą pačią platformą kaip ir „Opel Vectra” bei „Saab 9-3”. „Amerikonas” bus komplektuojamas su dviem turbininiais benzininiais varikliais (175 ir 255 AG) bei – pirmą kartą kompanijos istorijoje – dyzeliniu 150 AG pajėgumo agregatu.

Prie svarbesnių naujienų reikėtų priskirti „Honda Legend” pasirodymą 2006-ųjų vasarą. Šis modelis žada pasiūlyti savitą V6 tipo, 3,5 litro darbo tūrio, 300 AG pajėgumo variklio ir visų keturių varančiųjų ratų kombinaciją. Bazinio modelio kaina turėtų svyruoti apie 45 000 eurų.

Vienatūrių rinkoje, be jau minėto „Citroen Picasso”, dar turėtų pasirodyti nauji arba iš dalies atnaujinti „Ford” modeliai „C-Max” bei „Galaxy”, šiek tiek patobulintas „Volkswagen Touran”, modernizuoti „Renault Grand Scenic” bei „Renault Espace”. Diažiausia šio segmento naujiena – „Škoda Roomster”. Tai „Opel Meriva” dydžio automobiliukas, turintis daugybę originalių interjero sprendimų. Vienas jų – 180 laipsnių kampu besisukiojanti sėdynė greta vairuotojo.

Bekelės naujienos

Išskirtinai daug premjerų šiemet bus surengta visureigių kovų scenoje. Viena labiausiai intriguojančių – „Opel Antara”. Tai senojo „Frontera” įpėdinis, pagamintas GM koncernui priklausančios Pietų Korėjos kompanijos „Daewoo” cechuose. „Antara”, turėsianti plačią variklių gamą (nuo 120 iki 224 AG), žada mesti iššūkį populiariesiems „Volkswagen Tuareg” visureigiams.

Į tą patį taikinį taikosi dar keletas Azijos gamintojų. Savus bekelės receptus pateikia „SsangYong”, pristatanti nediduką modelį „Actyon” (jis turėtų pakeisti „Korando”) bei „vienu dydžiu” augesnį „Kyron”. Šie automobiliai turės dyzelinius 140 AG jėgos agregatus, pagamintus pagal „Mercedes Benz” licenciją.

Dar vienas ambicingas „korėjietis” – „Hyundai Santa Fe”. Atnaujintas modelis gundys septynviečiu salonu, 153 – 189 AG pajėgumo varikliais ir „krikščioniška” 27000 eurų kaina. Mažesnė, silpnesnė ir kuklesnė alternatyva – „Daihatsu Terios”. 4,8 metro ilgio automobiliukas su ekonomišku 105 AG galios benzininiu varikliu pretenduoja užimti nišą, kuri liko po to, kai gerokai ūgtelėjo ir subrendo populiarieji „Toyota RAV4” modeliai. Beje, šiemet būtent naujasis „Toyota RAV4” žada didžiausią sumaištį nedidelių visureigių rinkoje.

Visais keturiais ratais į Europos rinką žada kabintis pernai jau pristatytas visureigis iš kompanijos „Subaru” gamyklų. Specifinių, su niekuo nesupainiojamų bruožų turinti „Tribeca” turės 3 litrų darbo tūrio, 245 AG pajėgumo variklį, septynvietį saloną ir nepriekaištingą bekelės specialisto reputaciją.

Neabejotinai pati svarbiausia ir įdomiausia visureigių svorio kategorijos naujiena – „Audi Q7”. Prestižinio „Audi A6 Allroad” bazėje sukonstruotas automobilis kelia dievobaimingą pagarbą visiems panašaus kalibro automobiliams, pradedant „Volvo XC90” ir baigiant „Mercedes GL”.

Praėjusių metų rudenį pristatyti bandomieji Q7 egzemplioriai jau sugebėjo nuskinti laurus Vokietijoje surengtuose „Auksinio vairo” rinkimuose ir priversti ekspertus aikčioti. Po bandymų specialiuose poligonuose ir lenktynių trasose jie pareiškė, kad „Audi Q7” yra geriausias automobilis savo klasėje, į naują lygmenį kilstelėjęs kokybės, dizaino, įrangos, komforto, važiavimo dinamikos reikalavimų kartelę.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.