Skrydžių skandale – nauji posūkiai

Nors skandalingai pagarsėjusios kelionių agentūros „Palangos Avia” pažymėjimas sustabdytas ir prekiauti lėktuvo bilietais ji nebegali, Valstybinį turizmo departamentą bei aviakompaniją „Aurela” pasiekė gandai, jog įmonė bilietus vis dar platina.

„Mums paskambino žmogus, kuris teigė, kad „Palangos Avia” jam pardavė bilietą vasario mėnesį numatytam skrydžiui. Jis tikslinosi, ar išties mes tuos skrydžius vykdysime”, – mūsų dienraščiui teigė „Aurelos” generalinis direktorius Valdas Barakauskas.

Žinia, kilus skandalui ši kompanija nutraukė partnerystę su „Palangos Avia” ir jau kreipėsi į Klaipėdos miesto prokuratūrą su prašymu pradėti ikiteisminį tyrimą dėl pastarosios veiklos.

Žurnalistui nepardavė

Skambučio iš bilietą įsigijusio keleivio V. Barakauskas teigia sulaukęs prieš pora dienų.

Tačiau vadovas patikino, kad esant tokiai situacijai, tolesnis bendradarbiavimas su „Palangos Avia” tikrai neįmanomas, jokie nauji skrydžiai negali būti planuojami.

Pasak Valstybinio turizmo departamento Informacijos, analizės ir kontrolės skyriaus vedėjos Rimos Jakytės, ją taip pat pasiekė kalbos, jog „Palangos Avia” tebeprekiauja bilietais. Tačiau duomenų, kad būtų galima tai patvirtinti oficialiai, nesą.

Vis dėlto ketvirtadienį „Palangos Avia” biure apsilankiusiam „Vakarų ekspreso” žurnalistui, prisistačiusiam pirkėju, jo darbuotoja atsisakė parduoti bilietą į Dubliną.

Paklausus, kodėl agentūra nebeprekiauja bilietais, darbuotoja sutriko ir nieko paaiškinti negalėjo. Beje, ji teigė, kad vėl bus galima įsigyti bilietų nuo vasario.

Valstybinis turizmo departamentas pažymėjimo galiojimą individualiai įmonei „Palangos Avia” sustabdęs sausio 3 d. Tačiau pažymėjimas sustabdytas ne dėl agentūros veiklos, o dėl neteisingo duomenų pateikimo. Įmonė departamentui yra nurodžiusi, kad agentūros patalpos yra Liepojos g. 19. Tačiau iš tiesų „Palangos Avia” biuras įsikūręs Liepų g. 19. Klaidingas adresas nurodytas ir departamento išduotame pažymėjime. Tai tapo pretekstu sustabdyti agentūros veiklą. Pasak R. Jakytės, šiuo metu laukiama įmonės atstovų pasiaiškinimo. Ar atnaujinti pažymėjimo galiojimą, turės nuspręsti speciali komisija.

Pinigų nesulaukia

Prieš išvykdamas atgal į Airijos sostinę, kur dirba jau pusantrų metų, klaipėdietis Alvydas Kaušys taip pat parašė pretenziją. Jis nurodė pinigus pervesti į sesers Jolantos Jonušienės, kuri lieka Lietuvoje, banko sąskaitą. J. Jonušienė sako, kad parašius pretenziją pažadėta pinigus pervesti per septynias dienas. Terminas baigėsi vakar.

„Buvau banke, bet pinigų kol kas nėra”, – dienraščiui teigė moteris.

A. Kaušys pareikalavo grąžinti jam iš viso 1500 eurų (3450 Lt) – į šią sumą jis įskaičiavo visas išlaidas už bilietus, telefono skambučius įstrigus Dubline, kompensaciją ir kt. Šis klaipėdietis yra vienas iš beveik šimto lietuvių, kurie į Lietuvą prieš Kalėdas buvo parskraidinti papildomai aviakompanijos „flyLAL” skirtu lėktuvu.

„Ne tik šis skrydis man kainavo. Kiek pinigų vien telefonui išleidau. Patyriau tokių išlaidų, kad trys žmonės būtų galėję į Havajus nuskristi”, – piktinosi A. Kaušys, vėl į Dubliną išskridęs ketvirtadienį.

Į Airiją klaipėdietis išskrido „Aurelos”, kuri gruodžio pabaigoje atsisakė vykdyti „Palangos Avia” užsakomuosius skrydžius, šiai už juos neatsiskaičius, lėktuvu. Tačiau šįsyk „Aurela” skrydžius Vilnius-Palanga-Dublinas-Palanga-Vilnius organizavo kartu su kita kelionių agentūra – „Neoturu”.

„Nepaisant to, kad nutraukėme sutartį su įsipareigojimų nevykdžiusia įmone „Palangos Avia”, mes rūpinamės keleiviais, todėl susitarėme su kelionių organizatoriumi „Neoturas”, tad skrydžiai sausio 2, 3, 4 ir 5 dienomis įvyks”, – toks aviakompanijos „Aurela” pranešimas neseniai buvo išplatintas keleiviams.

Ši žinia pradžiugino po švenčių skristi atgal į Dubliną ketinusius lietuvius. Tačiau A. Kaušys nustebo, kad „Neoture” jo buvo pareikalauta atiduoti „Palangos Avia” parduotą bilietą ir už skrydį primokėti dar 200 Lt. Klaipėdietis tai pavadino plėšikavimu. „Turiu bilietą, bet vis tiek turiu primokėti?” – piktinosi klientas.

Taip pat jį nustebino reikalavimas atiduoti pagrindinį kelionės dokumentą – „Palangos Avia” bilietą. „Buvo pasakyta, kad jei nepaliksime bilieto, reikės mokėti ne 200, o 500 litų”, – sakė A. Kaušys.

Tačiau prieš pat išvykimą A. Kaušys vėl apsilankė agentūroje ir pareikalavo grąžinti jo bilietą. Kreipęsis į Valstybinį turizmo departamentą klaipėdietis sužinojo, jog netekęs bilieto jis gali prarasti teisę į kompensaciją.

Tašką padės tik teismas

„Neoturo” agentūroje mūsų dienraščiui paaiškino, kad primokėti 200 Lt už skrydį keleivių buvo prašoma todėl, kad šie skrydžiai neturi nieko bendro su „Palangos Avia” organizuotais. Nukentėjusiems keleiviams esą kaip tik buvo sudaryta nuolaida, nes iš tiesų bilietas kainuoja 500 Lt.

„Aurelos” vadovas V. Barakauskas patvirtino, kad bilietų buvo prašoma nuolaidai suteikti. Be to, jis užsiminė, kad surinkti bilietai bus pridėti prie Klaipėdos prokuratūroje pradėti ikiteisminio tyrimo medžiagos.

Valstybinio turizmo departamento atstovė R. Jakytė teigė, kad sulaukus klaipėdiečių skambučio buvo kreiptasi į Civilinės aviacijos administraciją. Ten departamentas sulaukė paaiškinimo, kad reikalauti iš keleivių bilietų neturima teisės.

Anot Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojo Alvydo Šumsko, kompensacijų reikalaujantys keleiviai bilietus privalo turėti.

Taip pat A. Šumskas tvirtino, kad pagal Europos Tarybos reglamentą pinigai už bilietus keleiviams turi būti grąžinti per 7 dienas. Per kiek laiko privaloma sumokėti kompensacijas, kurios turėtų būti iki 400 eurų dydžio, – nenurodoma. Beje, anot A. Šumsko, reglamente teigiama, kad už bilietus sumokėtus pinigus turi grąžinti vežėjas, šiuo atveju – „Aurela”. „Vakarų ekspreso” žiniomis, nors iš pradžių „Palangos Avia” žadėjo kaip įmanoma greičiau atsiskaityti su savo klientais, dabar gi jau teigia, kad tą padaryti turi „Aurela”.

Tačiau panašu, kad nei kompensacijų, nei pinigų už bilietus keleiviai artimiausiu metu nesulauks.

„Ne, su keleiviais dar neatsiskaitėme, nes vyksta ikiteisminis tyrimas”, – sakė „Aurelos” vadovas V. Barakauskas.

Aviakompanija kreipėsi į prokuratūrą kaltindama buvusius partnerius sukčiavimu, dokumentų klastojimu ir piktnaudžiavimu.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas A. Šumskas konstatuoja, kad tašką šioje istorijoje gali padėti tik teismas.

Giedrė Petkevičiūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.