Paskutinę 2005-ųjų metų naktį bendrovė „Autrolis” šventė ir savo keturiasdešimtmetį
Jau antrus metus bendrovės „Autrolis” troleibusai važinėja visą naujametę naktį. Įmonės vadovas Algirdas Krivickas džiaugėsi, kad chuliganai jubiliejaus nesugadino – 1965-ųjų gruodžio 31-ąją Kauno gatvėmis pradėjo kursuoti pirmieji troleibusai.
Bando atgaivinti tradiciją
Naujametę naktį troleibusai kursavo penkiais maršrutais. „Kol kas dar tiksliname informaciją, tačiau didesnių nuostolių išvengta. Chuliganai išdaužė tik vieno troleibuso galinį langą”, – teigė „Autrolio” generalinis direktorius A.Krivickas.
Jis neslėpė, kad naktinis darbas visada susijęs su tam tikra rizika. „Antrus metus bandome atgaivinti tradiciją, kai troleibusai važinėja visą šventinę naktį. Daugiau nei prieš dešimt metų tokio projekto teko atsisakyti, nes tuomet chuliganai suniokojo nemažai troleibusų. Dabar galime tik pasidžiaugti, kad keleiviai tapo kultūringesni”, – sakė A.Krivickas.
Vakar dar buvo tikslinama, kiek keleivių pervežta, tačiau bendrovės atstovai teigė, kad pirminiai skaičiai nuteikia optimistiškai. „Tikrai buvo verta dirbti. Vairuotojai sulaukė ir padėkų iš keleivių, kad važinėja Naujųjų metų naktį”, – teigė „Autrolio” vadovas.
Prisiminė pirmąjį maršrutą
1965-ųjų gruodžio 31-osios popietę Kauno gatvėse pasirodė pirmieji troleibusai. Pasak bendrovės „Autrolis” veteranų, pirmąją darbo dieną Panemunės-Senamiesčio maršrutu pervežta apie 4 tūkstančiai keleivių.
„Iš darbo į namus važiavau vakare. Važiuojant per Šančius autobuso vairuotojas per mikrofoną pasakė: „Keleiviai, žiūrėkite, atvažiuoja troleibusas”, – prisiminė „Autrolio” veteranė Eugenija Pauzienė.
Tuomet pirmieji troleibusai buvo tapę didžiule atrakcija. „Iki šiol mūsų dirbtuvėse išsaugotas vienas pirmųjų troleibusų. Pradėjome jį restauruoti”, – sakė A.Krivickas.
Šiuo metu bendrovės „Autrolis” troleibusai kursuoja 16 maršrutų. Kontaktinio tinklo ilgis – 134 kilometrai. Bendrovė eksploatuoja 150 troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 18 metų. Šiemet Kauno miesto taryba priėmė principinį sprendimą – pirkti 50 naujų troleibusų.
Laukia pasiūlymų
Pasak A.Krivicko, jau paskelbti kvalifikaciniai reikalavimai būsimųjų troleibusų gamintojams. „Kol kas šis konkursas sudomino 3 tiekėjus, tačiau tikimės, kad sulauksime ir daugiau pasiūlymų. Daugiau informacijos turėsime gegužę, o naujieji troleibusai Kauną galėtų pasiekti šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje”, – teigė generalinis direktorius.
Šį sandorį ketina finansuoti Europos plėtros ir rekonstrukcijos bankas. Pagal analogišką modelį Kaunas įsigijo naujų autobusų.
„Skirtumas galbūt tik toks, kad troleibusas – šiek tiek specifinė transporto priemonė. Manome, kad konkurse dalyvaus tam tikri konsorciumai. Vienos firmos gamina troleibusų elektrinę dalį, kitos – kėbulus. Kol kas nenorėčiau kalbėti apie konkrečias firmas”, – sakė „Autrolio” vadovas.
Šilainių linija nepamiršta
Bendrovė „Autrolis” norėtų padidinti ir maršrutų skaičių. Jau ne pirmus metus miesto politikai kalba apie Šilainių linijos projektą.
„Girdėjome įvairių kalbų. Kauno miesto taryba šį projektą pateikė Europos Sąjungos fondams. Dabar sunku prognozuoti, ar jis sulauks paramos. Pernai taip pat kalbėta apie Šilainių troleibusų liniją, tačiau konkretūs darbai neprasidėjo”, – sakė A.Krivickas.
Jis neslėpė, kad neretai sulaukia kauniečių klausimų, kada troleibusai pasieks Šilainius. Mikrorajone surengta apklausa taip pat patvirtino, kad ši linija būtų perspektyvi.
Arūnas Andriuškevičius