„Bitė Lietuva”: aktyvi konkurencija toliau lygins operatorių rinkos dalis

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva” prognozuoja, kad 2006 metais mobiliojo ryšio rinkoje tęsis aktyvi konkurencija, kuri lems, kad 2005 metais išryškėjusi operatorių rinkos dalių susilyginimo tendencija išliks ir toliau. Didžiausią pagreitį rinkos augimui suteiks mobiliojo darbo bei naujų paslaugų užsienyje galimybės. Didesnį mobiliojo duomenų perdavimo paslaugų naudojimą skatins diegiamas trečiosios kartos mobilusis ryšys (UMTS). „Bitės” prognozėmis, mobiliojo ryšio skvarba 2006 metų pabaigoje pasieks 155 procentus.

„Kitąmet išliks ne tik aktyvi konkurencija, bet ir rinkos perskirstymo tendencijos, tačiau mažės pokyčių mastas. Mobiliojo ryšio operatorių užimamos rinkos dalys dar labiau susilygins, o esminis konkurencinis kriterijus dažniausiai bus ne kaina, o klientams teikiamų paslaugų spektras ir kokybė”, – sako „Bitės Lietuva” generalinis direktorius Jesper Theill Eriksen.

Nors „Tele2” augimas buvo mažesnis nei „Bitės” prognozuota 2005 m. pradžioje, tačiau bendra tendencija dėl rinkos dalių persiskirstymo pasitvirtino. „Omnitel” užimama rinkos dalis nuo 2005 metų pradžios iki trečiojo ketvirčio nukrito beveik pusantro procentinio punkto ir šių metų pabaigoje, „Bitės” vertinimu, sieks apie 37 procentus. Pasak jo, šiais metais visų operatorių užimamos rinkos dalys svyruos tarp 30-40 procentų.

J.T. Erikseno teigimu, šiais metais dar stipriau įsigalės tendencija, kad mobiliojo ryšio paslaugų kaina nebėra lemiantis pasirinkimo kriterijus. Kainodarą ir toliau diktuos konkurencija, nepaliekanti esminių skirtumų tarp operatorių paslaugų kainų. Be to, dar vienu konkurenciniu faktoriumi taps numerio perkėlimo paslauga, kurios pilnas veikimas turėtų būti užtikrintas jau šių metų pradžioje. Prognozuojama, kad šia galimybe 2006 metais pasinaudos iki 5 procentų visų šalies mobiliojo ryšio naudotojų.

Pasak J.T.Eriksen, pernai sparčiai augusi ir metų gale 150 proc. pasiekusi mobiliojo ryšio skvarba, šiais metais stabilizuosis. Daugumai vartotojų turint po kelias SIM korteles, šių metų gale prognozuojama 155 proc. mobiliojo ryšio skvarba.

„Šiais metais Lietuvoje pradedamos teikti trečiosios kartos mobiliojo ryšio paslaugų plėtra atitiks Vakarų Europos šalių tendencijas. Mūsų vertinimu, ši technologija Lietuvoje bus evoliucija, ne revoliucija: mobiliojo ryšio klientai naudosis tomis pačiomis paslaugomis, tik jos bus greitesnės ir kokybiškesnės”, – sakė J.T. Eriksen.

Tikėtina, kad licencijas teikti trečiosios kartos ryšio paslaugas gaus visi trys didieji šalies operatoriai. Jau šiais metais šios paslaugos bus prieinamos pusei šalies gyventojų, tačiau, remiantis Vakarų Europos tendencijomis, pačiomis paslaugomis apie 20 proc. klientų naudosis praėjus penkeriems metams po jų įdiegimo, o masinio naudojimosi (50 proc.) riba bus pasiekta dar po dvejų-trejų metų, maždaug 2012-aisiais.

„UMTS yra efektyvi technologija – augant klientų skaičiui ji leidžia padidinti tinklo talpą ir duomenų perdavimo greitį”, – sakė J.T. Eriksen. Tikimasi, kad šiemet rinkai bus pristatyta nuo 30 iki 50 naujų mobiliojo ryšio telefonų modelių. Iš jų iki 15 suteiks galimybę naudotis ir UMTS ryšiu.

Verslo klientų rinkoje „Bitės” dalis 2004-2005 m. augo sparčiausiai. „Metus pabaigėme įgyvendinę savo plėtros ambicijas didelių ir vidutinių įmonių segmentuose. Šiais metais daugiau orientuosimės į esamų klientų aptarnavimo kokybę ir plėsimės smulkiojo verslo segmente”, – sakė „Bitės Lietuva” generalinio direktoriaus pavaduotojas verslo klientams Darius Montvila. Prognozuojama, kad 2006 m. pabaigoje verslo klientų rinkos dalis „Bitės” tinkle viršys 42 proc., o „Omnitel” sumažės iki 48,5 proc., nežymiai augs „Tele2” rinkos dalis.

„Bitės” vertinimu, šiais metais didės ir mobiliojo darbo svarba – besinaudojančių mobiliojo duomenų perdavimo įrenginiais ir elektroniniu paštu telefone skaičius išaugs mažiausiai du kartus, bus pradėtos teikti el. banko paslaugos mobiliuoju internetu. Trumpųjų žinučių (SMS) naudojimas ir toliau išliks vienas didžiausių Europoje, o vienam vartotojui Lietuvoje teks daugiau kaip 100 SMS per mėnesį.

Prognozuojama, kad vis labiau augs paslaugų užsienyje poreikis – keliaujantiems vis dažniau reikės užsienyje veikiančių mobiliojo biuro sprendimų už prieinamą kainą. Dėl stiprėjančios Lietuvos ekonomikos, Baltijos šalyse verslą plečiančios šalies įmonės jaus poreikį naujiems, keliose šalyse veikiantiems mobiliojo ryšio sprendimams.

„Bitė Lietuva”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.