Sūrių krašto automobilis

Rokiškio automašinų gamykloje pradėtas gaminti naujas rusiškas sunkvežimis

Nors rusiškas mašinas daugelis ekspertų vertina kaip savotišką automobilizmo pramonės atavizmą, Rokiškyje veikiančios Rusijos sunkvežimių surinkimo įmonės „Automobilių verslo centras” (AVC) vadovai kupini optimizmo. Per keletą pastarųjų metų surinkinėtų mikroautobusų „Gazel” tiražą jie padidino nuo 200 iki 1000, o praėjusią savaitę paskelbė pradedą surinkti naują krovininį modelį „Valdaj”.

Langas į Europą

Puikiais sūriais garsėjantis Rokiškis už Lietuvos ribų greičiausiai yra geriau žinomas dėl šiame provincijos mieste gaminamų rusiškų GAZ automobilių. Atidarydami surinkimo liniją rusai vienu šūviu nušovė mažiausiai du zuikius: pirmiausia dėl aukštesnės gamybos kultūros čia iš atskirų „pusfabrikačių” konstruojami automobiliai pasižymi maksimalia įmanoma kokybe. Antra – kadangi oficialiai „Gazel” yra gaminama ES šalyje, kelionė į Senojo žemyno rinkas tampa daug paprastesnė.

„Jau seniai Rokiškio produkcija parduodama ne tik Lietuvoje. Tiksliau būtų sakyti, jog šiuo atveju visiškai tinka klasikinė patarlė: „Savame krašte pranašu nebūsi”. Antai Lietuvoje vidutiniškai parduodamas vos vienas automobilis per savaitę. Gi užsienin per tą laiką jų iškeliauja maždaug dvidešimt. Daugiausiai jų važinėja buvusiose „socialistinėse” šalyse” – Lenkijos, Vengrijos, Čekijos, Rumunijos keliuose. Taip pat juos perka vokiečiai, italai, austrai. Gamybos apimtis taip pat augins ir naujos rinkos. Šiuo metu sertifikuojami automobiliai Ispanijoje. Gamyklos produkcija labai susidomėjo Turkijos bei Alžyro automobilių prekiautojai. Tai yra didžiulės rinkos, ir šiuo metu vedamos konkrečios derybos su šių šalių atstovais”, – pasakoja AVC direktorius Giedrius Diktanas.

Lietuvių indėlis

Sprendžiant iš beveik penkis kartus išaugusių gamybos apimčių, įmonės užimamų plotų ir darbuotojų skaičiaus, rusų strateginiai planai įkelti koją į Europą pasitvirtino su kaupu. Dabar gamybą iš paprasto maždaug tūkstančio kvadratinių metrų cecho, kuriame dirbo apie dešimtį darbininkų, išsiplėtė iki keliolikos tūkstančių kv.m ir 60 įvairių specializacijų darbininkų. Negana to, „Automobilių verslo centro” vadovai teigia ir toliau iešką rezervinių teritorijų, kurių tikrai reikės didinant įmonės apsisukimus.

„Mašinos surenkamos iš Europos Sąjungos standartus atitinkančių detalių. Jų varikliai lenkiški „Andoria”, atitinkantys EURO-3 reikalavimus. Patikima rėminė konstrukcija leidžia eksploatuoti Lietuvoje surinktas mašinas prastais užmiesčio keliais arba vietovėse, kur tų kelių apskritai nėra. Gal juose ir mažiau komforto nei vakarietiškuose analoguose, tačiau išties prieinama kaina taip pat nemenkas koziris civilizuotai sulietuvintų „rusų” naudai: „Gazel” automobiliai yra maždaug dvigubai pigesni, nors rida ne ką nusileidžia vakariečiams. Per šiuos metus, kai Lietuvos keliuose, laukuose ir miškuose pasirodė pirmieji pusiau lietuviški automobiliai, dėl jų kokybės negauta nė vieno rimtesnio nusiskundimo”, – dėstė G.Diktanas.

Jis pastebėjo, kad į rusiškus automobilius Rokiškyje pridedama nemažai užsienietiškų detalių. Antai vairo stiprintuvo siurblys – korėjietiškas, prietaisų skydelis pagamintas Latvijoje. Lenkiški amortizatoriai ir panašiai. Visos permainos griežtai įteisintos, lietuvių inžinierių pasiūlyti pakeitimai išlaikė griežtus laboratorinius bandymus bei gamyklinius testus.

Senas naujas „Valdaj”

Svarbiausias 2005-ųjų įvykis Rokiškio automašinų gamykloje – keletą metų įvairiose specializuotose parodose demonstruoto nedidelio sunkvežimio GAZ-33104 „Valdaj” surinkimo pradžia.

Naujasis automobilis savo vardą gavo iš to paties pavadinimo nedidelio miesto su nepaprastai žavingomis apylinkėmis netoli Nižnij Novgorodo, kur įsikūrusi GAZ gamykla. Rusijos žurnalistai šį naują GAZ modelį jau pavadino „jaunesniuoju gazelės broliu”. Nors jis ir didesnis, ir galingesnis, ir pažangesnis už savo „seserį”. Beje, pačioje Rusijoje serijinė „Valdaj” gamyba dar nepradėta.

Charakterizuodami naująjį sunkvežimį AVC atstovai atkreipė dėmesį, jog jame įstatomas naujas variklis bei keletas kitų svarbių agregatų.

„Automobilis, be svarbiausių kriterijų, – patikimumo, eksploatacijos patogumo bei pigumo, – taip pat atitinka visus krovininiam automobiliui keliamus reikalavimus: yra našus, manevringas, komfortiškas. Dar vertingesnį jį padarys lenkiškas dyzelinis 4360 litrų darbo tūrio, 100 kW nominalaus galingumo „Andoria” variklis, įrengta ABS sistema. Skirtingai nuo ankstesnių GAZ krovininių automobilių modelių, skirtų kaimo vietovėms, „Valdaj” dėl didelio manevringumo ir nedidelio pakrovimo aukščio gali sėkmingai dirbti mieste”, – nurodoma AVC pateiktoje informacijoje.

Gamintojai teigia, kad patobulintas vairo mechanizmas leidžia priekinius ratus pasukti iki 45 laipsnių, todėl minimalus apsisukimo spindulys sudaro tik 6,4 metro. Norint sumažinti pakrovimo aukštį, tradiciniai 20 colių aukščio ratai pakeisti į Europoje analogiškuose automobiliuose naudojamus 17,5 colio. Į nesveriančią nė 3,6 tonos savivartę galima pakrauti net 3,65 t krovinį.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.