Su Kauno šokio teatru „Aura” neseniai atsisveikino šokėjas ir choreografas iš Jungtinių Valstijų Johanesas Vylandas. Pasaulinio garso žvaigždė, kaip ir kiti „Auros” pakviesti modernaus šokio korifėjai, išvydo, kokiomis sąlygomis repetuoja Kauno šokio teatras.
Miesto valdžia į „Auros” buitines problemas jau atkreipė dėmesį. Tačiau ryškėja skirtingos nuomonės, ką galima nuveikti už Savivaldybės skirtą sumą.
Repeticijos su pasauline žvaigžde
Dešimt dienų J.Vylandas, kurio tvarkaraštis nepaprastai įtemptas, viešėjo Kaune. Nedidukėje miesto Senamiestyje įsikūrusioje „Auros” studijoje jis repetavo su Kauno šokio teatro šokėjais.
Pasaulinio garso šokėjas, atlikęs pagrindinius vaidmenis įžymioje Bežaro baleto trupėje, šiuo metu turintis savo modernaus šokio trupę Niujorke, garsėja kaip itin reiklus šokio mokytojas, reikalaujantis iš šokėjų itin daug pastangų, improvizacinių sugebėjimų įgyvendinant jo sudėtingus sumanymus bei ypatingo tikslumo ir techninio pasirengimo reikalaujančias kompozicijas.
Nors spektaklio premjera numatyta tik 2006-ųjų pavasarį, kauniečiai jau turėjo galimybę išvysti pirmuosius J.Vylando ir „Auros” šokėjų bendro darbo vaisius. Gruodžio 7-ąją vyko vieša būsimojo spektaklio peržiūra-repeticija.
Kolonos trukdo šokėjams
„Gal negerai taip sakyti, bet mes džiaugiamės, kad miesto valdžios atstovai šios peržiūros metu akivaizdžiai įsitikino, koks vargas „Auros” šokėjams yra ir taip nedidelę salės erdvę skaidančios kolonos”, – sakė „Kauno dienai” miesto šokio teatro „Aura” atstovė ryšiams su visuomene Eglė Zykutė.
Apie tai, kad „Auros” repeticijų bei koncertų erdvė su stirksančiomis kolonomis visiškai nepritaikyta šiuolaikiniam šokiui, ne kartą yra kalbėjusi ir „Auros” vadovė Birutė Letukaitė. Ji pasakojo, kaip Kauno šokio teatrui pasirodant užsienyje, didelėse ir moderniose scenose, šokėjai inertiškai tramdo savo judesius ir nejučia šoka taip, kad scenoje lieka tuščia erdvė ten, kur „Aurai” repetuojant namuose stovi kolonos.
„Šokėjai, per repeticijas išmokę išsilenkti kolonos, intuityviai „jaučia” tą koloną visur. Jie jos bijo, vengia”, – pasakojo B.Letukaitė. Pasak „Auros” direktorės, modernaus šokio scena privalo būti erdvi ir tuščia.
Miestas skyrė 80 tūkstančių litų
Po „Auros” ir choreografo iš Niujorko J.Vylando darbo viešos peržiūros miesto Savivaldybės Kultūros skyriaus vedėjas Sigitas Šliažas viešai pranešė: miestas skiria 80 tūkstančių litų tam, kad „Auros” studijos salė pagaliau būtų pritaikyta šokėjų reikmėms.
Pagrindiniai Kauno šokio teatro kolektyvo pageidavimai, pertvarkant salę, yra du: kad neliktų kolonų ir kad būtų pakeista grindų danga.
Regis, dviejų kolonų likimas jau nulemtas. „Jos iš tiesų labai trukdė šokėjams. Jau pradėti kolonų griovimo darbai”, – paaiškino „Kauno dienai” Savivaldybės Finansinės apskaitos ir ūkio skyriaus Ūkio poskyrio vedėjas Petras Astraitis. Tačiau jis neslėpė abejonių, ar iš miesto privatizavimo lėšų aurai skirtų apytikriai 80 tūkstančių litų pakaks ir naujoms „Auros” studijos grindims.
„Šokio teatras norėtų turėti grindis su amortizacija, su specialia danga, – kalbėjo P.Astraitis. – Kažin, ar tam užteks lėšų, turint galvoje, kad nugriovus kolonas teks įrengti specialias konstrukcijas, laikančias pastato karkasą”.
Vakaruose tektų mokėti kompensacijas
„Už 80 tūkst. litų galima ne tik nugriauti kolonas, bet ir pakeisti grindis bei įrengti veidrodžius”, – įsitikinusi „Auros” direktorė B.Letukaitė.
„Mes jau anksčiau esame kalbėję su statybininkais apie kolonų griovimą, teiravęsi, kiek tam reikėtų pinigų. Specialistai teigė, kad – apie 20 tūkst. litų. Ir tą sumą jie minėjo turėdami galvoje naujų atraminių konstrukcijų įrengimą”, – sakė „Auros” vadovė.
B.Letukaitės teigimu, tokių grindų, ant kokių šoka Kauno šokio teatro šokėjai, nėra jokioje pasaulio šokio studijoje. „Mes šokame ant linoleumu užtiesto betono, – pasakojo B.Letukaitė. – Kiekvienas šokėjų žingsnis, judesys, šuolis yra stuburo žalojimas. Vakaruose tokias sąlygas teužtikrinanti teatro administracija nespėtų mokėti šokėjams kompensacijų už sveikatos gadinimą”.
„Mes neprašome kažko ypatingo – parketo ar panašiai, – teigė „Auros” vadovė. – Mums tereikia paprastų lentų grindų su amortizuojančiu 6-8 centimetrų oro tarpu. Lentas užtiestume linoleumu ir turėtume kažką panašaus į sąlygas, kuriomis repetuoja pas mus iš užsienio atvykstantys šokėjai ir choreografai”.
Jūratė Kuzmickaitė