Septynvietis sprendimas

Pristatę antrosios kartos vienatūrį „Opel” atstovai viliasi susigrąžinti rinkos lyderio pozicijas

Lietuvos rinkoje visiškai neseniai debiutavo antrosios kartos „Opel” vienatūris „Zafira”. Gamintojų atstovai tradiciškai naujoko krikštynose tryško optimizmu, koks modernus yra naujasis produktas ir kaip jis sustiprins kompanijos konkurencinį pajėgumą. Nuo šių pareiškimų prabėgus keliems mėnesiams, „Opel” viltys pradėjo pildytis. Įtakingas Vokietijos savaitraštis „Bild am Sonntag”, jau 30 metų teikiantis prestižinį „Auksinio vairo” apdovanojimą, šiais metais vienatūrių kategorijoje pagrindinį prizą skyrė būtent „Zafira” modeliui.

Lūkesčiai pasitvirtino

1996-aisiais pasirodęs ir iškart „Europos Metų automobilio” titulą pelnęs vienatūris „Renault Scenic” davė startą dar vienoms mašinų gamintojų lenktynėms. Niša, kurią užpildė kompaktinės klasės automobilio bazėje sukonstruotas modelis, paveldėjo beveik visas klasikinio miniveno savybes, drauge išsaugodamas mažųjų keturračių manevringumą, lengvumą bei ekonomiškumą, pasirodė kur kas didesnė, nei planavo patys gamintojai. Šio segmento automobilius didelėmis partijomis pradėjo pirkti taksi kompanijos. Dėl itin nesunkiai iš keleivinio į krovininį transformuojamo salono vienatūriai labai patrauklūs nedidelėms komercinėms firmoms bei didesnį būrį atžalų auginančioms šeimoms.

„Opel” į šias permainas rinkoje sureagavo kiek vėluodamas – šios kompanijos vienatūris „Zafira” pasirodė tik 1999-aisiais. Tačiau vokiečiai visgi įrodė laiko nešvaistę veltui. Jie vieninteliai pasiūlė galimybę keliauti septyniese.

Aleksas Moinovas, koordinuojantis „Opel” pardavimo bei rinkodaros politiką Rytų ir Centrinės Europos šalyse, klausiamas, ar pasiteisino tokia koncepcija, nedvejodamas atsakė „taip”.

„Septynviečio salono erdvė ir funkcionalumas padėjo ankstesnės kartos „Zafira” iškovoti daugybę titulų įvairiuose prestižiniuose konkursuose ir palyginamuosiuose testuose. Senosios „Zafira” „tiražas” siekė 1,4 mln. vienetų ir tai tikrai puikus rezultatas vienatūrių segmente”, – tikino A.Moinovas.

Reveransas kokybei

„Opel” atstovų teigimu, antrosios kartos modelis buvo tobulinamas didžiausią dėmesį skiriant komercinę sėkmę lėmusiems elementams. Tarkim, krovinių skyrius, suformuojamas salono grindyse paslėpus dvi eiles sėdynių, ūgtelėjo 120 litrų, iki 1820 l tūrio. Bagažinės, kai automobiliu keliauja 7 žmonės, tūris – 645 litrai (t.y. 45 litrais daugiau nei lig šiol).

Ypač didelį įspūdį daro ir erdvaus automobilio efektą sustiprina analogų neturintis panoraminis vienatūrio stogas. Už papildomą mokestį „Zafira” pirkėjams suteikiama galimybė spoksoti į dangų pro keturis didžiulius stoglangius. Išilgai lubų įrengtoje konsolėje yra penkios nedidelės daiktadėžės kelionės smulkmenoms. Iš viso prabangesnės komplektacijos modeliuose įrengta net 30 įvairių stalčiukų, dėtuvių ir lentynėlių.

Apskritai antrosios kartos „Opel” vienatūrio salonas nusipelno pagyrimo už sėkmingus ergonomikos sprendimus. Dėl didelių vairuotojo sėdynės bei vairaračio reguliavimo amplitudžių darbo vietą patogia sau gali paversti tiek aukštaūgiai, tiek smulkaus kūno sudėjimo automobilininkai.

Bene maloniausia naujosios „Zafira” (tas pats pasakytina ir apie „Vectra” bei „Signum” modelius) permaina, lyginant su senesnės kartos modeliais, – žymiai geresnės kokybės salono apdailos medžiagos. Jos padeda efektyviau nuslopinti variklio ir aerodinaminius triukšmą, sukuria akiai jaukų interjero vaizdą, visus interjero paviršius liesti malonu.

Jėgos koziris

Nors paprastai, kalbant apie kompaktinės klasės vienatūrius, tokie dalykai kaip važiavimo dinamika, valdymo tikslumas ar sportiškumas nėra pagrindiniai vertinimo faktoriai, „Zafira” šias charakteristikas gali nė trupučio nesigėdydama pristatyti kaip savo privalumus. „Opel” šį miniveną komplektuoja su 3 dyzeliniais ir 4 benzininiais varikliais, išvystančiais nuo 100 iki 200 AG pajėgumą. Nei viena kita analogiškus automobilius gaminanti kompanija tokios didelės pasirinkimo laisvės nesuteikia.

„Aštriausias” benzininis variklis (2,0 litro su turbokompresoriumi), silpniausias – 1,6 l kubatūros. Optimaliausias – dyzelinis 1,9 litro darbo tūrio agregatas, išvystantis 120 AG pajėgumą. Laviruojant miesto gatvėmis bei stipriai spaudžiant akseleratorių užmiesčio keliuose jis vidutiniškai vartoja 6,1 litro dyzelino.

Beje, „Opel” skelbia parengusi specialią programą norintiesiems vietoj benzino ar dyzelino naudoti dujas. Tačiau jie siūlys ne Lietuvoje populiarias suskystintas propano-butano (LPG) dujas, bet suspaustas gamtines dujas (CNG).

Saugumo egzaminai išlaikyti

Nors „Opel” lig šiol savo viešųjų ryšių kampanijose neakcentuodavo aktyvaus ir pasyvaus saugumo sistemų efektyvumo, naujoji „Zafira” šia prasme laikytina kone pavyzdine. Naujų automobilių daužymo testuose pagal „Euro NCAP” programą ji gavo aukščiausią įmanomą 5 žvaigždučių įvertinimą.

Aktyvaus saugumo problemos „Zafira” atveju sprendžiamos taip pat kaip ir kituose naujos kartos „Opel” modeliuose. T.y. čia viską, kas susiję su efektyviu stabdymu, sukibimo kontrole, važiavimo stabilumu, kontroliuoja elektroninė sistema SAFETEC.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

1 atsiliepimas į "Septynvietis sprendimas"

  1. marijonas

    Jei jau toks jau puikus,parodikit foto ,nes opelis priklauso GMS ir ko gero ji bus panasi ji kokia nors ISUZU, uzmirsta.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.