Receptas mažesniems kaštams

Didesnius transporto parkus turinčios įmonės raginamos patikėti šį darbą profesionalams

Automobilių parkų valdymo paslaugos pasaulyje yra suprantamos kaip automobilių parko formavimas, finansavimas, reguliari priežiūra ir išlaikymas, jo atnaujinimas bei kasdienis su tuo susijusios dokumentacijos tvarkymas. Teoriškai tai nėra itin sudėtinga, tačiau praktika rodo, kad didesnių įmonių vadovai paprastai nežino nei kiek tiksliai automobilių naudoja, nei kokios jie būklės, nei kiek tai atsieina, nei kaip efektyviai technika panaudojama.

Racionalumo paieškos

Praėjusią savaitę apie ketinimus Lietuvoje pradėti naują verslo šaką – automobilių parkų valdymą pranešė Latvijos kompanija „Transporent”.

Tai yra pirmoji ir šiuo metu vienintelė bendrovė Baltijos šalyse, besispecializuojanti automobilių parkų valdymo paslaugų tiekime didžiausioms regiono bendrovėms.

Lietuvoje įsteigto „Transporent” padalinio direktorius Rolandas Ragaliauskas, kalbėdamas apie rinką, kuriai ketina siūlyti savo paslaugas, pastebėjo, kad šiuo metu mūsų šalyje yra apie 2500 įmonių, savo veikloje naudojančių daugiau kaip 10 automobilių.

„Mūsų skaičiavimais, iš viso šios įmonės naudoja daugiau nei 125 000 automobilių, o kiekvienam jų per mėnesį išleidžia 1250-1750 litų. Tačiau patirtis rodo, kad nuo 15 iki 30 proc. visų minėtų automobilių panaudojami neracionaliai”, – tikino R.Ragaliauskas.

Jo teigimu, paprastai net tais atvejais, kai įmonės transporto ūkiui tvarkyti sukuriamas atskiras padalinys, mašinų aptarnavimo ir priežiūros darbai atsieina sąlyginai brangiai, daug energijos ir laiko tenka skirti veiklai, kuri trukdo atlikti tiesiogines funkcijas – visą dėmesį skirti tiems dalykams, kurie padeda uždirbti pinigus.

„Nesvarbu, kiek automobilių sudaro įmonės transporto parką, jį būtina prižiūrėti, remontuoti, atnaujinti. Kaip tik naujos transporto priemonės įsigijimo momentu yra labai aktualu priimti teisingus sprendimus dėl automobilio pasirinkimo, jo optimalios eksploatavimo trukmės, ridos bei daugelio kitų faktorių, kurie visą eksploatavimo laikotarpį tiesiogiai lems transporto kaštus įmonėje. Daugelyje įmonių šie procesai yra visiškai nevaldomi.

Neteisingai priimtas sprendimas iš anksto „užprogramuoja” daugiau ar mažiau padidintus kaštus, nei jie galėtų būti profesionaliai įvertinus įmonės individualius poreikius ir priėmus optimalius sprendimus. Sunku suskaičiuoti, koks kiekis pinigų, ypač didelėse įmonėse, yra iššvaistomas veltui, dažniausiai patiems to net nežinant. Tik specifinė skaičiavimo metodika, naudojama transporto valdymo įmonėje, įgalina lyginti analogiškos klasės automobilių eksploatavimo kaštus”, – dėstė R.Ragaliauskas.

„Transporent” direktorius patikino, kad visus šiuos darbus – parko formavimą, priežiūrą, atnaujinimą, draudimą, kasdienę išlaidų kontrolę, duomenų kaupimą ir t.t., patikėjus profesionalams, galima sutaupyti iki 30 proc. lėšų, paprastai skiriamų transportui.

Masto ekonomija

Iš Latvijos atvykęs „Transporent” valdybos pirmininkas Maratas Blatė, aiškindamas, kaip galima sutaupyti naudojantis automobilių parkų valdymo paslaugomis, teigė, kad tvarkydami maždaug 1500 mašinų ūkį jie yra sudarę sutartis su maždaug 200 įvairių paslaugų teikėjų, todėl turi visiškai kitokias pasirinkimo galimybes ir naudojasi daug didesnėmis nuolaidomis.

„Kiekviena bendrovė vykdo savo pagrindinę veiklą, tačiau reta kuri iš jų užsiima automobilių priežiūra, draudimu arba pirkimo ir finansavimo valdymu. Bendrovės dažnokai pasirenka papildomų paslaugų teikėjus, pavyzdžiui, kompiuterinių sistemų priežiūros arba patalpų valymo paslaugas, o savo išteklius sutelkia tik savo tiesioginės veiklos ir uždavinių vykdymui. Taigi pasaulyje racionaliai mąstantys verslininkai pasirenka automobilių parko valdymo paslaugas, kad kuo daugiau sumažintų tiesiogines ir netiesiogines bendrovės išlaidas”, – aiškino M.Blatė.

Jo teigimu, „Transporent” yra sukūrusi originalų veiklos algoritmą, kaip elgtis nuo pat automobilio pasirinkimo, jo įsigijimo finansavimo, registravimo, techninės priežiūros, draudimo, kuro ir plovyklų paslaugų pirkimo iki automobilių pastatymo problemų sprendimo ir galiausiai dėvėto keturračio pardavimo.

„Tarkim, Latvijoje mūsų veiklos mastai jau pasiekė tokį lygį, kai mes galime savo klientams pasiūlyti paslaugų kainas, apie kurias paprastos įmonės gali nebent pasvajoti”, – gyrėsi „Transporent” valdybos pirmininkas.

Pasak svečio, kiekviena bendrovė savo transporto parkui aptarnauti turi pastovių ir kintančių išlaidų dalį. Kai ji tai daro savarankiškai, pastovią išlaidų dalį sudaro tik paties automobilio įsigijimas ir personalo, atsakingo už šią sritį, išlaikymas. Mokesčiais, draudimu, techniniu aptarnavimu, padangomis ir atsarginėmis dalimis, remontu, pagalba kelyje, pakaitiniais automobiliais ir panašiais dalykais visuomet tenka rūpintis atskirai, dažniausiai mokant visą rinkos kainą. Tuo tarpu sudarius sutartį su transporto parko valdytojais, visi šie rūpesčiai perkeliami ant kitų pečių ir kainuoja gerokai mažiau.

„Jei mes rūpinamės absoliučiai viskuo, pradedant automobilio įsigijimu ir jo finansavimu, per mėnesį įmonei vienos mašinos išlaikymas atsieina 200-300 eurų (priklausomai nuo pasirinkto automobilio). Jei mums patiki prižiūrėti jau suformuotą transporto parką, kaina svyruoja tarp 50-100 eurų”, – sakė M.Blatė.

Alternatyvų yra

Viena pirmųjų Latvijos bendrovių, pradėjusių naudotis automobilių parkų valdymo paslaugomis, buvo „Lattelekom” („Latvijos telekomas”). Šios bendrovės Verslo paslaugų skyriaus direktorius Janis Bėrzinis, patvirtino esąs patenkintas bendradarbiavimu su „Transporent”.

„Lattelekom” yra didelė bendrovė, turinti vieną didžiausių automobilių parkų Latvijoje. Mūsų verslas yra telekomunikacijos ir ryšiai, todėl manome, kad rūpintis automobilių parko valdymu – ne mums. Automobilių parko valdymo paslaugų panaudojimas leido veiksmingiau ir lanksčiau išnaudoti šios srities išteklius, optimizavo vadybos funkcijas – šiandien mes savomis mašinomis tik važiuojame, o visa kita yra „Transporent” reikalas”, – patikino J.Bėrzinis.

„Transporent” atstovai pripažino, kad jie nėra šios veiklos pionieriai. Analogiškas paslaugas Lietuvoje siūlo bendrovės „Avis” bei „Baltijos autolizingas”. Aiškindamas skirtumus nuo konkurentų R.Ragaliauskas tikino, kad didžiausias jų koziris – sutarties galiojimo laiku vienodos fiksuotos mėnesio įmokos.

„Mūsų veiklą tam tikra prasme galima lyginti su draudimo kompanijomis, nes „Transporent” taip pat prisiima nemažą dalį rizikos tuo atveju, jei aptarnaujami automobiliai itin dažnai gestų ar keltų kitokių rūpesčių. Klientų mokamos mėnesio įmokos nuo to nesikeistų. Tuo tarpu kitos vadinamojo „outsourcingo” paslaugas teikiančios įmonės tokiais atvejais elgiasi kiek kitaip”, – garantavo R.Ragaliauskas.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.