Autobusų stotis kratosi senojo įvaizdžio

Bendrovė „Kautra” laikinai pristabdo ambicingą projektą, kurio vertė gali viršyti 100 milijonų litų

Kauno autobusų stotyje šią savaitę prasidėjo siuntų terminalo rekonstrukcija.

Kitais metais bendrovė „Kautra” žada pradėti ir pagrindinio pastato remontą.

Prieš beveik dvejus metus privatizuotos bendrovės generalinis direktorius Linas Skardžiukas teigė, kad naujieji savininkai į „Kautrą” investavo daugiau nei 11 milijonų litų.

„Po privatizavimo būta įvairių kalbų. Tačiau dabar visi įsitikino, kad autobusų stočiai jokios grėsmės nėra. Vietoj jos gyvenamųjų namų tikrai nestatysime”, – sakė vadovas.

Duris atvers modernus terminalas

Iki šiol Kauno autobusų stoties krovinių terminalas veikė nedideliame, anglimis kūrenamame name. Po 3-4 mėnesių jo vietoje iškils modernus pastatas.

Taip pat planuojama įdiegti naują kompiuterinę sistemą. Šie darbai „Kautrai” kainuos daugiau nei pusę milijono litų.

„Jau įsitikinime, kad keleivių pervežimas – gana rizikingas verslas, todėl nusprendėme plėsti kitų įmonės teikiamų paslaugų sąrašą. Smulkius krovinius galime greitai pristatyti į beveik bet kurią Lietuvos vietą. Dabar kuriame modernią infrastruktūrą. Ateityje planuojame gabenti ir didesnių gabaritų krovinius”, – sakė L.Skardžiukas.

Naujajame Kauno krovinių terminale bus įrengta klientų aptarnavimo ir siuntų pakavimo salės.

Kardinalūs pakeitimai atidėti

Dar iki bendrovės „Kautra” privatizavimo būta kalbų apie Autobusų stoties rekonstrukciją. Iš pradžių ketinta tik suremontuoti pagrindinį pastatą. Vėliau architektai prabilo apie naują stoties koncepciją.

„Pradėjome kurti viziją, galinčią pakeisti dabartinės stoties veidą. Daug šalia veikiančių įmonių suinteresuotos, kad Autobusų stotis išliktų, nes ji traukos taškas. Specialistai analizavo, kokie pastatai galėtų iškilti Autobusų stotyje. Jų nuomone, čia galėtų atsirasti ir prekybos bei verslo centrai, ir laisvalaikio zona su greito aptarnavimo maitinimo įstaigomis. Vizijoje buvo numatyta įrengti ir požeminę automobilių stovėjimo aikštelę. Jau dabar matome, kad aplinkui trūksta automobilių statymo vietų”, – pasakojo „Kautros” generalinis direktorius.

L.Skardžiukas pripažino, kad šio ambicingo projekto laikinai atsisakyta. Preliminariais apskaičiavimais, į naująją stotį tektų investuoti apie 120 milijonų litų.

„Nusprendėme dar palaukti. Stebime pasikeitimus Vytauto prospekte ir nuspręsime, kaip stotis galėtų keistis. Projektą žadame parengti per artimiausius kelerius metus. Tačiau sutinku, kad dabartinė stoties būklė – tiesiog apgailėtina. Per kelerius metus keleivių galime netekti, todėl ir nuspręsta kitais metais rekonstruoti bent pagrindinį pastatą”, – sakė L.Skardžiukas.

Pagrindinė salė padidės

Pasak „Kautros” vadovo, pagrindinio Autobusų stoties pastato rekonstrukcija turėtų prasidėti kitų metų pavasarį. Žadama pakeisti stogo dangą, langus. Kol kas nežinia, kas po remonto įsikurs antrajame aukšte, tačiau dabar čia veikiančią dispečerinę planuojama iškelti prie stoties vartų.

Neatpažįstamai turėtų pasikeisti ir Autobusų stoties laukiamoji salė. Numatyta, kad jos plotas bus padidintas dvigubai, įrengtos modernios kasos. L.Skardžiuko teigimu, šie darbai bendrovei kainuos apie milijoną litų.

Paklaustas, ar tokie darbai vyktų, jeigu „Kautra” iki šiol priklausytų Savivaldybei, L.Skardžiukas atsakė neigiamai. „Apie tai dabar tikrai nekalbėčiau. Teko dirbti, kai ši bendrovė priklausė Savivaldybei, dėl menkiausių smulkmenų turėdavome skelbti konkursus, o pasiūlęs šiek tiek drąsesnę idėją išgirsdavai klausimą: o koks tavo interesas? Su naujaisiais savininkais visi klausimai sprendžiami kur kas greičiau”, – sakė bendrovės vadovas.

Saugos tarnyba išvaikė nelegalus

Vieni pirmųjų pasikeitimus Autobusų stotyje pajuto čia klientų ieškoję nelegalūs vežėjai. Jiems teko persikelti į kitą Vytauto prospekto pusę.

„Mums pavyko pasirašyti sutartį su Savivaldybe. Stotyje dirbanti saugos bendrovė prižiūri ne tik mūsų teritoriją, bet ir šalia esantį šaligatvį. Apsaugininkai kontroliuoja, kad čia nevyktų nelegali prekyba. Atsirado tam tikra tvarka”, – teigė L.Skardžiukas.

Pajuto pigių skrydžių konkurenciją

Šiuo metu „Kautros” autobusų parke yra 95 transporto priemonės. „Senų „Ikarus” neliko. Vien parko atnaujinimui naujieji savininkai per dvejus metus skyrė apie 11 milijonų litų. Tiesa, po privatizavimo bendrovėje darbo neteko apie 80 darbuotojų.

„Tai ne pati maloniausia tema, tačiau privalėjome imtis tokių priemonių. Kuras brangsta, darbo sąnaudos didėja. Be to, atsirado dar vienas stiprus konkurentas – pigių skrydžių bendrovė. Į vieną lėktuvą jie sutalpina tiek keleivių, kiek mes į keturis autobusus. Lapkritį keleivių srautas į Londoną sumažėjo 16 procentų”, – tvirtino „Kautros” generalinis direktorius.

Kauniečių bendrovės autobusai po Lietuvą važinėja 70-ia maršrutų. Šiemet „Kautros” transporto priemonės nuvažiavo apie 13 milijonų kilometrų.

Arūnas Andriuškevičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.