Dėvėtais drabužiais prekiaujančios uostamiesčio parduotuvės gudrauja – tarp naujų drabužių kabinami ir gerokai patrinti rūbai, už kuriuos prašoma kone tiek pat, kiek ir už naujus.
Stilingų drabužių salonais pasivadinusios dėvėtų drabužių parduotuvės neskuba klientų informuoti, kad patikęs drabužis – dėvėtas. Todėl nepastabūs klaipėdiečiai džiaugiasi madingais nutrintais apdarais, nors šie gali plyšti jau po pirmo apsivilkimo. Kadangi šiais laikais tokios parduotuvės įsikuria erdviose jaukiose patalpose, o kai kurios – ir prekybos centruose, žmonės nesuvokia, kad ten prekiaujama ir dėvėtais rūbais.
Nuo panašios apgaulės nukentėjęs klaipėdietis Dainius dienraščiui pasakojo, kad prieš kurį laiką jis nusipirko originalius džinsus, kurie buvo padabinti aplikacijomis, buvo madingai nutrinti. Už juos vaikinas sumokėjo 84 litus – tiek kainuoja vidutiniškos kokybės nauji džinsai.
„Tą patį vakarą man teko gėdingai palikti naktinį klubą, nes „nauji” džinsai suplyšo pačioje nepalankiausioje vietoje – per sėdmenis. Namie džinsus išnagrinėjau atidžiau – stilingos aplikacijos slėpė skyles ne tik tarp kojų, bet ir ant sėdmenų, kur kelnės ir plyšo”, – piktinosi jaunuolis.
Tačiau kitądien į parduotuvę nuvykusiam ir džinsus parodžiusiam Dainiui be jokių ginčų buvo suteikta galimybė išsirinkti kitų drabužių už 84 litus.
„Iš pardavėjų reakcijos supratau, kad nepatenkinti klientai čia lankosi neretai, – jos iškart pasiūlė išeitį iš susiklosčiusios situacijos”, – tikino klaipėdietis. Vaikinui teko girdėti, kad panašiose parduotuvėse net dirba etatinės siuvėjos, kurios dėvėtus, bet stilingus drabužius paverčia „naujais”.
Dainius aiškino, kad iš jo pardavėjos net nereikalavo kasos čekio – savo siuvėjų braižą jos iškart atpažinusios. Vaikinas sakė nesuprantąs, kodėl tokios parduotuvės iškabose nepasiskelbia tiesiai šviesiai – „Dėvėti rūbai”.
Valstybinės ne maisto prekių kokybės inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė įsitikinusi, kad bandoma suklaidinti, apgauti vartotoją. „Taisyklėse numatyta, kad dėvėti drabužiai turi būti parduodami atskirai nuo naujų ir tik tam skirtose prekyvietėse”, – sakė R.Bučinskienė.
Pasak jos, parduotuvės pavadinime negali būti žodžio „nauji”, nors tokios prekyvietės dažnai apgaudinėja klientus, viliodamos juos skambiomis iškabomis – „Nauja nebrangi apranga” ir pan.
Inspektorė patarė klaipėdiečiams atidžiau apžiūrėti prekes, nors reklamoje ir gali būti skelbiama, kad drabužiai – nauji. „Tai vertinu kaip elementarų žmonių apgaudinėjimą”, – tvirtino R.Bučinskienė.
Arnoldas Remeika