Lietuvos automobilių sporto federacijos vadovai įsitikinę, kad populiarumu autosportas Lietuvoje nenusileidžia net krepšiniui
Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) praėjusią savaitę pirmąkart surengė susitikimą su žiniasklaidos atstovais, kuriems buvo pristatyti šių metų nuveikti darbai ir pasiekimai bei diskutuota apie prognozes artėjančiam kitų metų automobilių sporto sezonui. Daugiausiai kalbėta apie gerus rezultatus, bet nenutylėta, kad perspektyvos daugeliu atvejų yra miglotos, todėl šios sporto šakos entuziastams būtina dirbti dar daugiau.
Visagine tragedijos neišvengta
LASF prezidentas Romas Austinskas, pradėjęs susitikimą su žurnalistais, pripažino, kad žiniasklaida turėtų būti neatsiejama nuo pastaruoju metu vis labiau populiarėjančio automobilių sporto.
Pašnekovas, kalbėdamas apie pasibaigusį sezoną, nenutylėjo, kad šių metų pradžia Visagine pažymėta raudona spalva: „Kad ir kaip būtų gaila, tačiau nelaimės neišvengta, o tai smarkiai paveikė automobilių sporto įvaizdį. Šis sportas yra itin pavojingas ir, glaudžiau dirbant su žiniasklaida, visuomenė turėtų labiau suprasti šios sporto šakos subtilybes”.
Priminsime, kad ralyje „Visaginas 2005” automobilių sporto klubo „Slikas” sportininkų ekipažas Tomas Baltramiejūnas ir Valdemaras Savickas Gražutės miške po šuolio nuo vieno iš tramplinų nesuvaldė automobilio ir rėžėsi į šalia kelio stovėjusių aistruolių būrį. Iš šešių įvairius sužeidimus patyrusių sirgalių, vienas 46-erių metų vyriškis ligoninėje mirė.
Autosporto karalius – ralis
Nepaisant metų pradžioje pirmąjį Lietuvos ralio čempionatą sukrėtusios tragedijos, R.Austinsko įsitikinimu, kiti renginiai neleido suabejoti, kad LASF juda „teisinga linkme”. Juolab kad šiemet pirmą kartą buvo surengtas bendras projektas „Kurzeme-Žemaitija”, kurio metu ralio startas buvo paskelbtas Palangoje, o finišo vėliava sportininkams suplevėsavo Latvijoje: „Sukako dešimt metų, kai Lietuvos automobilių sporto federacija bendrauja su kolegomis iš Latvijos, todėl tai buvo puiki proga surengti bendrą etapą. Tikėjomės bendrai su kaimyninės šalies organizatoriais pusiau pasidalyti išlaidas, tačiau vėliau paaiškėjo, kad sportininkams tokios varžybos anaiptol nebuvo pigesnės, todėl ateinančiais metais tokio bendro projekto nebus”. Iš viso šiųmetį Lietuvos ralio čempionatą sudarė šeši etapai.
R.Austinskas pastebėjo, kad sena tradicija tapęs ralis „Aplink Lietuvą” šalies Prezidento taurei laimėti šiemet buvo kiek pakoreguotas: sportininkai, skirtingai nei anksčiau, turėjo įveikti gerokai sutrumpintą trasą. Tuo tarpu kasmet aktyviai šiose varžybose dalyvaujantys mėgėjai bei žmonės su negalia galėjo įveikti beveik tūkstantį kilometrų: „Išskirčiau vieną iš pastarųjų varžybų privalumų – mums pavyksta surasti vietą žmonėms su negalia, tarp kurių išties yra daug šios sporto šakos entuziastų. Be to, valstybės vadovo dėmesys bei jo įsteigtas pagrindinis trofėjus – taurė – bet kuriam sportininkui yra brangus ir malonus prisiminimas”. Pastarąjį renginį organizavo kitąmet savo 75-ąjį jubiliejų švęsiantis Lietuvos automobilių klubas.
Pasiekimų šiemet netrūksta
Kone didžiausiu šių metų pasiekimu LASF prezidentas įvardijo Plungėje surengtas Europos kroso čempionato varžybas. R.Austinsko teigimu, sausio mėnesį Vokietijoje vyksiančiame oficialiame FIA (tarptautinės automobilių federacijos) rengiamame sezono uždaryme Lietuvos atstovai už šiuos nuopelnus iš kroso komiteto turėtų sulaukti atitinkamo įvertinimo.
Apibendrindamas pastarųjų metų rezultatus, R.Austinskas pastebėjo, kad nemažai Lietuvos sportininkų dalyvavo įvairiose tarptautinėse varžybose užsienyje, iš kurių parsivežė daug vertingos patirties: „Šiaurės Europos zonos šalių ralio kroso čempionato etapai vyko ne tik visose trijose Baltijos šalyse, bet ir Suomijoje bei Danijoje, todėl ten nuvykusiems lietuviams yra ne tik ko pasimokyti sportinės technikos srityje, bet ir stebėti užsienyje rengiamų varžybų ypatumus. Be to, antrus metus iš eilės kartu su Lenkija rengėme ralio kroso varžybas, kuriose tarpusavyje varžėsi abiejų šalių atstovai. Nemažai svečių iš užsienio sulaukiama Lietuvoje vykstančiose žiedinėse lenktynėse”.
Vienas įspūdingiausių šiemetinių laimėjimų tarptautinėse ralio varžybose – Lietuvos komandos antrosios vietos laimėjimas Estijoje vykusiame „Saaremaa” ralyje Europos šiaurės šalių nacionalinių komandų įskaitoje. Čia lietuvaičiams pavyko surinkti lygiai tiek pat taškų kaip ir kur kas labiau pasaulyje pripažintiems suomiams.
Prisiima atsakomybę
Žvelgdamas į Lietuvos ralio čempionato perspektyvą, R.Austinskas optimistinių prognozių nežarstė, patvirtindamas liūdną tiesą: kitų metų varžyboms organizuoti kol kas pateiktos vos keturios paraiškos vietoje šešių. Be to, Ralio komitetas vis dar neranda nuolatinio pirmininko, todėl kol kas jo pareigas laikinai eina pats R.Austinskas.
LASF prezidentas taip pat paminėjo mėginimus surengti mėgėjų ralio čempionatą, tačiau, atkreipęs dėmesį į vis griežtesnius saugumo klausimus, konstatavo, kad artimiausiu metu realių planų šioje srityje nėra numatyta: „Federacija prisiima moralinę atsakomybę už bet kurį renginį ir jo techninius reikalavimus, todėl būtina užtikrinti saugumą, o tai neatsiejama nuo papildomų investicijų. Varžybos, kuriose akivaizdžiai gali žūti žmonės, tiesiog negali vykti. Tad mėgėjų ralio čempionato klausimas vis dar svarstomas, bet tai kol kas yra federacijos silpnoji vieta”.
Pašnekovo patikinimu, šiemet numatyta toliau tęsti bendras Lietuvos ir Lenkijos ralio kroso varžybas bei vieną iš Europos kroso čempionato etapų.
Žiemos startas turi įvykti
Paklaustas apie artimiausią renginį – pirmąjį Lietuvos automobilių ralio čempionato etapą Visagine – R.Austinskas patikino, kad žiemos ralis tikrai įvyks. Nors oficialus jo organizatorius kol kas nėra žinomas, LASF prezidentas teigė žodžiu susitaręs, kad startinį Lietuvos ralio čempionato etapą su daugelio entuziastų pagalba surengs Jono Dereškevičiaus vairavimo centras. Pastaroji įstaiga žadėjo netrukus pateikti oficialią paraišką Visagino raliui organizuoti, tačiau, praėjus vos kelioms dienoms po pastarojo pokalbio, šios minties atsisakė.
Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Rokas Lipeikis „Kauno dienai” teigė, kad jo vadovaujama viešoji įstaiga „Egzotikos autosportas” imsis organizuoti ralį „Visaginas 2006”.
„Jau nusiuntėme paraišką Lietuvos automobilių sporto federacijai organizuoti pirmąjį Lietuvos ralio čempionato etapą, dabar laukiame patvirtinimo. Jei bus gautas teigiamas atsakymas, bendromis jėgomis su šios sporto šakos senbuviais bei keliais klubais tikrai surengsime Visagino ralį. Suprasdami, kad čempionatas negali prasidėti be žiemos ralio, mums padėti jau sutiko ne tik LASF atstovai, bet ir sportininkai”, – tvirtino R.Lipeikis.
Ypatingas dėmesys saugumui
LASF viceprezidentas ir Saugaus varžybų organizavimo komiteto pirmininkas Evaldas Torrau teigė, kad Lietuvos automobilių sporte bandoma įvesti saugumo viziją, didžiausią dėmesį skiriant varžybų organizatoriams. Taip pat visų įmanomų priemonių skatinami imtis ir patys sportininkai, atsižvelgiant į jų finansines galimybes.
„Saugaus varžybų organizavimo komitetas šiuo metu renka vaizdo medžiagą iš įvairių pasaulyje vykstančių automobilių sporto varžybų, kur matyti, kokių klaidų pasitaiko mėginant užtikrinti saugumą varžybose. Taip galima ir pasimokyti iš kitų daromų klaidų, – pasakojo E.Torrau. – Pavyzdžiui, Vokietijoje teko matyti, kai šalia trasos stovintis greitosios pagalbos automobilis apsisukęs į priešingą pusę, nei reikėtų, o gelbėtojai išvis stebi varžybas kažkur toli laukuose”.
E.Torrau pastebėjo, kad šiuo metu federacijoje yra sukaupta ypač daug dokumentų saugumo tema, kuriuos nuodugniai ištyrė visos juridinės institucijos: „Gaila, kad tokio teisėsaugininkų susidomėjimo sulaukėme tik įvykus nelaimei, bet dabar visi tie dokumentai turi savo svorį, kuriuo galime tiesiogiai pasiremti”.
Kalbėdamas apie ateitį, E.Torrau paminėjo vieną pagrindinių naujovių: „Jau susitarta su Kauno medicinos universiteto klinikų Ekstremalių situacijų medicinos katedra, kad būtų surengti mokymai visiems dirbantiesiems automobilių sporto srityje. Sertifikatus gavę darbuotojai galės kvalifikuotai teisėjauti netgi tarptautinėse varžybose bei dirbti saugos tarnybose”.
Naujovė greta tradicijų
LASF Kroso komiteto pirmininkas Dainius Padgurskis pasidžiaugė gerai pavykusiu Europos kroso čempionato etapu. Lietuvos kroso sportininkai iš viso dalyvavo beveik dviejose dešimtyse varžybų, iš kurių dvylika vyko mūsų šalyje.
„Viliuosi, kad ir kitais metais mums bus patikėta Plungėje organizuoti Europos kroso čempionato etapą ir tikiuosi sėkmingo bendradarbiavimo su Lenkija, toliau rengiant bendras varžybas. Norėtume išmėginti jėgas ir Čekijoje”, – sakė D.Padgurskis.
Neseniai LASF atsiradusio 4×4 komiteto pirmininkas Merkys Saukevičius teigė, jog šiemet prasidėjęs oficialus visureigių sporto judėjimas pamažu įgauna pagreitį. Pastarosios sporto šakos entuziastai, nepaisant dalyvavimų tarpusavio varžybose ar Lietuvos ralio čempionato etapuose, sugebėjo nuvykti ir išmėginti jėgas netgi FIA pripažintose pasaulinio lygio varžybose, vykusiose Egipte.
Žiedinių lenktynių komitetui vadovaujantis Darius Grinbergas, kalbėdamas apie šią automobilių sporto šaką, teigė, kad mūsiškiai sportininkai ir toliau varžysis Šiaurės Europos zonos žiedinių lenktynių čempionato septyniuose etapuose, vyksiančiuose Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Paklaustas apie naujoves, D.Grinbergas užsiminė apie kelias žymias naujoves dėl varžybų formato bei dalyvaujančių automobilių klasių. Be to, tikimasi, kad daugelyje renginių dalyvaus nemažai svečių iš svetur.
Tomas Jarusevičius