Gyvenamoji vieta šeimas verčia plėsti savo autoparkus

Sakoma, kad automobilis šeimos biudžetui kainuoja kaip dar vienos šeimos išlaikymas. Galima spėti, kad daliai visuomenės gyvenimas gerėja – vis daugiau šeimų įsigyja po antrą ar net trečią automobilį.

„Na, antras automobilis gal ir ne visai tas pats, kas antra šeima. Tai greičiau dar vienas šeimos narys, bet jo buvimas biudžete palieka nemažą pėdsaką”, – sako Seimo narys Vytautas Grubliauskas, kurio gausiai šeimai priklauso ne tik žmona bei trys vaikai, tačiau ir du automobiliai.

„Turint omenyje tai, kad dirbu Vilniuje, o šeima lieka pajūryje, vieno automobilio šeimai neužtektų niekaip. Jo reikia ir man, ir žmonai”, – teigia parlamentaras.

Tiesa, jis nesutinka, kad antro automobilio eksploatacija išlaidas šeimos autoparkui padidina dvigubai.

„Taip, ir antrai mašinai reikia civilinio draudimo, padangų ar tepalų. Tačiau automobilis automobiliui nelygus – pavyzdžiui, mūsų 124-asis mersedesas važiuoja dujomis”, – sako klaipėdietis politikas, pripažindamas, kad „Toyota Previa” naudojamam dyzelinui gauna kompensaciją.

Tiesa, vadinti V. Grubliauską klaipėdiečiu galima sąlyginai – mat jo namas yra Klaipėdos rajone, Kvietinių kaime.

„Net jei ir nebūčiau Seimo narys ir dažnai nevažinėčiau į Vilnių, vis tiek vienos mašinos neužtektų. Gyvenant užmiestyje, verčiantis aktyvia veikla, antras automobilis yra būtinas”, – teigė jis.

Užmiestis, darbas, vaikai

Naujų automobilių salonų atstovai irgi sako, jog gyvenimas užmiestyje, skirtingos suaugusiųjų darbovietės ir darželius bei mokyklas mieste lankantys vaikai yra pagrindinės priežastys, lemiančios antrojo šeimos automobilio įsigijimą.

„Antras automobilis praverčia ir tuo atveju, jei pirmasis sugenda ar yra sudaužomas”, – sako bendrovės „Armi Servisas”, besiverčiančios prekyba „Opel” ir „Chevrolet” modeliais, direktorius Kęstutis Lingys.

Beje, įdomu tai, jog beveik visi automobilių pardavėjai teigia pastebėję vieną dalyką – antrojo automobilio pirkimu rūpinasi tik vyras, nors mašina dažniausiai skiriama žmonai, ir šis automobilis būna mažesnis už vyro mašiną. Skiriasi tik tendencijos.

„Jei vyras turi naują automobilį, tai žmonai ieško naudoto. Tačiau jei jis ateina į saloną savo antrajai pusei pirkti naujos mašinos, galite būti tikri, kad jis pats važinėja prabangiu ir brangiu modeliu”, – aiškina K. Lingys.

Žmonoms – „automatai”

Kiek kitokios brangesnių automobilių – „Toyota” ir „Lexus” pirkimo tradicijos.

„Dažniausiai iš pradžių nuperkamas automobilis žmonai. Jis tampa lyg bandomuoju triušiu – vyras, tuo metu važinėjantis nenauju automobiliu, pamato, jog žmonos mašina rieda puikiai, todėl ateina į saloną pageidaudamas naujos mašinos jau sau”, – pasakoja bendrovės „Solorina” vadybininkas Edmundas Radavičius.

Anot jo, vyrai savo antrosioms pusėms perka kompaktiškus, nedaug kuro naudojančius modelius, pavyzdžiui, „Toyota Yaris” ar RAV4. Beveik visada tai būna mašinos su automatine pavarų dėže. Tokią tendenciją pastebėjo ir K. Lingys – mažieji „Chevrolet” markės modeliai ar nedidukė „Opel Corsa” dažniausiai būna perkami kaip antrieji, dailiosios lyties atstovėms skirti šeimos automobiliai.

Dvi mašinos šeimoje – dar ne riba. „Vieni mūsų klientai turi net keturis automobilius. Vyras važinėja nauju visureigiu „Land Cruiser”, žmona automatine vidutinės klasės „Corolla”, duktė – mažuoju „Yaris”, taip pat „automatu”, o sūnus turi naudotą „Audi”, – pasakojo E. Radavičius.

Išlaidų padidėjimas – priverstinis

Tačiau didelio nominalo banknotais lyja ne visoms šeimoms. Neseniai visuomeniniu maršrutiniu transportu pasigirti negalinčioje Karklėje su mažamečiais vaikais įsikūrusiai klaipėdiečio Mariaus šeimai iki šiol teko naudotis vienu automobiliu – ne pačiu naujausiu fiatu.

„Žinoma, nepatogumų yra. Dirbi lyg šeimos vairuotoju – vieną reikia nuvežti ten, kitą šen, ir taip toliau. Darbo dieną važiuojant namo turi nuolat derinti vaikų paėmimo iš darželių ir mokyklų bei žmonos paėmimo iš darbo laikus”, – vienos mašinos naudojimo subtilybes aiškino Marius.

Tiesa, situacija jo šeimoje turėtų pasikeisti – neseniai Mariaus žmona išmoko vairuoti ir gavo vairuotojo pažymėjimą, o jų kieme atsirado už fiatą dar senesnis folksvagenas, dovanotas giminaičių.

„Ar nebijau, kad išlaidos šiam automobilių parkui padidės dvigubai? Bijai vilko – neik į mišką. Bus tos išlaidos, bet kitos išeities nėra”, – teigė vyriškis.

Tomas Gukauskas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Statyba su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.