Mikroautobusų vežėjai nenori branginti savo paslaugų

Mikroautobusų vežėjai siūlo, kad didžiųjų autobusų nuostoliams sumažinti savivaldybė skirtų subsidijas iš biudžeto, o ne brangintų bilietus.

Savo veiklą atnaujinusi Klaipėdos mažųjų autobusų vežėjų asociacija nesutinka su savivaldybės siūlymu didinti bilietų kainas ir autobusų, ir mikroautobusų keleiviams. Asociacijos, vienijančios 14 įmonių, nariai sutinka ir toliau keleivius vežti už 1,50 Lt.

Savivaldybės darbo grupė išnagrinėjo dvejų metų viešojo transporto situaciją uostamiestyje. Suskaičiuota, kad per tą laiką kuro kainos išaugo 59 proc., kasmet vežimo sąnaudos didėja 15 proc. Todėl keleiviniam transportui trūksta apie 2,2 mln. litų. Valdininkai išnagrinėjo tris galimus taupymo būdus. Specialistų nuomone, geriausia išeitis būtų didinti bilietų kainas. Autobusų vienkartinius bilietus, kurie dabar kainuoja 0,8 Lt, siūloma branginti iki 1 Lt.

Kadangi dar 2003 metų spalį teismas išaiškino, kad autobusų ir maršrutinių taksi vežėjai yra vienos rinkos dalyviai, todėl kainos turi būti keliamos proporcingai. Taigi turėtų būti didinamos ir mikroautobusų bilietų kainos – nuo 1,5 Lt iki 2 Lt.

„Siūlome ne kelti bilietų kainas, bet rasti lėšų miesto biudžete didžiųjų autobusų vežėjų subsidijoms”, – sakė Klaipėdos mažųjų autobusų vežėjų asociacijos pirmininkas Vaidas Mažikas.

Šis pasiūlymas nėra koks nors akibrokštas. Vilniaus savivaldybė didžiųjų autobusų subsidijoms skiria apie 5 proc. biudžeto lėšų – apie 30 mln. litų. Apie 20 mln. litų šiam reikalui skiria ir Kauno savivaldybė. Tokiu būdu didiesiems miestams užtenka lėšų ir atnaujinti autobusų (troleibusų) parkus.

Asociacija vienija beveik visų miesto maršrutų vežėjus. Jie sutinka dirbti esamomis sąlygomis. Dėl pabrangusio kuro sumažėjo ir mikroautobusų vežėjų pajamos. Tačiau vežėjai sako, kad gautų pajamų užtenka padengti kaštus, nė viena įmonė nebankrutavo, todėl dabartinė situacija juos tenkina.

Beje, Klaipėdos mažųjų autobusų vežėjų asociacijos nariai primena, kad teismo prieš dvejus metus nustatyta kaina buvo 1,33 Lt. Politikai ją suapvalino iki 1,50 Lt. Vežėjų teigimu, šiandien nauja kaina skaičiuojama jau nuo suapvalintos, o ne nuo pradinės. Taigi ji turėtų būti ne 1,88 Lt, kaip siūlo savivaldybė, bet mažesnė – 1,66 Lt.

Užvakar posėdžiavę Miesto ūkio komiteto nariai sutiko, kad pribrendo metas didinti kainas. Bet nesutiko su kainų didinimo metodika, kuri „neatlaiko jokios kritikos”.

Nauja bilietų kaina įsigaliotų nuo 2006 metų vasario 1 dienos.

Aušra Lukauskienė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.