Klaipėdos valdžia ruošia nuosprendį vairuotojams

Laikai, kai Klaipėdoje bet kur – net pačiame miesto centre – galėjai pasistatyti automobilį ir nieko už tai nemokėti, baigiasi.

Nuo ateinančių metų gegužės mėnesio už tam tikrose miesto vietose paliktą transporto priemonę klaipėdiečiams ir miesto svečiams teks mokėti nustatyto dydžio rinkliavą. Savivaldybės administracija, išanalizavusi VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) atliktus transporto srautų apskaičiavimus, parengė vietinės rinkliavos transporto valdytojams (vairuotojams) už naudojimąsi Savivaldybės tarybos nustatytomis mokamomis miesto gatvių bei aikščių vietomis automobiliams statyti Klaipėdos mieste nuostatus. Vakar šio dokumento projektas buvo pateiktas Miesto ūkio komiteto narių teismui.

Išsiplės rinkliavos geografija

Pasak Savivaldybės administracijos Butų ir energetikos skyriaus vedėjo Arūno Smagurio, šio sprendimo tikslas – pagerinti miesto ekologinę būklę, ekonominėmis priemonėmis sureguliuoti transporto srautus centrinėje jo dalyje.

Iki šiol rinkliava už automobilių stovėjimą buvo renkama tik greta paplūdimių esančiose aikštelėse, ir tik vasaros sezono metu. Tai darydavo privačių bendrovių, kurioms šios aikštelės buvo išnuomotos, darbuotojai.

Pasibaigus nuomos sutarčių galiojimo laikui, gegužės 26 d. posėdžiavusios miesto Tarybos valia visos penkios Melnragėje ir Giruliuose esančios automobilių aikštelės buvo perduotos VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) žinion. Ji ne tik rūpinsis šių aikštelių priežiūra bei eksploatacija, bet ir bus atsakinga už minėtojo mokesčio surinkimą.

Būtent šiai viešajai įstaigai ketinama patikėti ir visų kitų mokamų vietų automobiliams statyti įrengimo, priežiūros bei eksploatacijos organizavimą, o kartu su Savivaldybės Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriumi – ir rinkliavos surinkimo kontrolę.

Trys zonos

Pasak KKT vadovo Gintaro Neniškio, rinkliavą siūloma rinkti trijose zonose.

Kaip centrinė zona įvardijama teritorija nuo Danės upės iki Dariaus ir Girėno g., nuo Naujosios Uosto g. iki Priestočio g., taip pat nuo Pilies g. iki Mokyklos g., Galinio Pylimo, Tilžės g., Bangų g. iki Sausio 15 – osios g. Prognozuojamas automobilių stovėjimo vietų skaičius – 1600, siūlomas rinkliavos dydis – 1 litas už valandą.

Senamiesčio zona – nuo Danės upės iki Galinio Pylimo ir Bangų g. Numatomas mokamų vietų skaičius – 200. Rinkliavos dydis – 3 litai. Pasak G. Neniškio, šioje zonoje padėtis ypač sudėtinga. Automobilių skaičius kelis kartus viršija galimą jų statymo vietų skaičių, vairuotojai nesilaiko kelio ženklų. Patvirtinus aukštesnį tarifą, sakė G. Neniškis, būtų galima bent iš dalies sumažinti automobilių srautus senamiestyje. Antra vertus, būtina lygiagrečiai svarstyti galimybę ir planuoti senamiesčio zonoje įrengti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę. Be to, būtina uždrausti statyti Teatro aikštėje.

Pajūrio zona (900 vietų) – tai aikštelės bei gatvės Melnragėje ir Giruliuose. Rinkliavos dydis yra diferencijuotas: už pirmas keturias valandas – po 1 litą, už 5 valandas ir daugiau – 3 litai.

Centrinėje ir senamiesčio zonose rinkliavą ketinama rinkti tik darbo dienomis nuo 8 iki 20 val. Pajūrio zonoje nuo 10.00 iki 20.00 val., tik liepos-rugpjūčio mėnesiais (svarstytinas ir birželio mėnuo).

Numatytos lengvatos

Apmokestintose zonose gyvenantys ir dirbantys asmenys galės naudotis rinkliavos lengvatomis, t. y. įsigyti leidimus. Metiniai leidimai gyventojams, suteikiantys teisę nemokamai statyti transporto priemonę parkavimo vietose, – 15 litų. Centrinėje zonoje galios ir mėnesio abonementas. Numatoma jo kaina – 100 Lt. Vienos vietos rezervavimo centrinėje zonoje kaina – 140 litų mėnesiui.

Pasak G. Neniškio, atsiskaitymui grynaisiais pinigais ar kortelėmis bus naudojami specialūs automatai. Mokėti bus galima ir naudojantis mobiliojo ryšio operatorių paslaugomis, taip pat bankuose ir pašte. Visi surinkti pinigai papildys Klaipėdos miesto savivaldybės biudžetą.

Pelnas – ketvirtaisiais metais

Anot KKT vadovo, kiek ši naujovė atsieis miestui, šiandien sunku pasakyti. Preliminariais apskaičiavimais, automatams įsigyti prireiks apie 1,5 mln. Prognozuojamos metinės išlaidos – apie 900 tūkst. litų.

Išanalizavus Vilniaus ir Kauno patirtį, sakė G. Neniškis, šios sistemos įdiegimas turėtų atsipirkti maždaug per trejus su puse metų.

Pasak Miesto komiteto nario Artūro Šulco, sprendimo projektą dėl automobilių stovėjimo apmokestinimo jau svarstė visų miesto Tarybos frakcijų atstovai ir jam pritarė. Gavus ir komitetų pritarimą, projektas bus teikiamas miesto Tarybai tvirtinti. Artimiausias jos posėdis numatytas birželio 30-ąją.

Rinkliava paplūdimiuose bus pradėta rinkti iškart po to, kai sprendimas bus paskelbtas miesto spaudoje. Senamiestyje ir miesto centre ji turėtų įsigalioti nuo kitų metų gegužės 1 dienos.

Vilija Šilinienė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.