Rūpinkimės miego kokybe

Vidutiniškai žmogus pramiega trečdalį gyvenimo. Miegas ypatingos reikšmės turi nervų sistemos veiklai, protiniam darbui. Miegodamas žmogus net auga. Kiek reikia miegoti? Tiek, kad dieną jaustųsi budrus – nuo 7 iki 9 valandų (kiekvienam žmogui skirtingai). Prastu miegu skundžiasi 35-40 procentų žmonių.

Nemiga – būklė, kai ilgą laiką miego kokybė arba trukmė nepatenkinama. Skundžiamasi negalėjimu užmigti, retkarčiais – prastu miegu arba ankstyvu nubudimu.

Nemiga atsiranda padidėjus stresui. Dažniau ji pasireiškia moterims, vyresnio amžiaus ar turintiems psichologinių problemų žmonėms. Jei nemiga kartojasi, gali atsirasti jos baimė. Atėjus laikui miegoti žmonės tampa neramūs, atsiranda minčių apie miegą, savo problemas, sveikatą ir kt. Dažnai bandoma su tuo susitvarkyti vaistais arba alkoholiu. Rytą jie jaučiasi fiziškai pavargę, įsitempę, dirglūs. Laikina nemiga – neilgai (paprastai trumpiau nei savaitę) trunkantis miego sutrikimas. Kada toks miego sutrikimas kartojasi, jis vadinamas protarpiniu. Priežastis – stresas ar miego aplinkos ir/ar miego režimo pasikeitimas. Laikina nemiga atsiranda žmonėms, kurie trumpai patiria stresą, aplinkos trikdžius, temperatūros svyravimus, vaistų poveikį. Nemigą sukeliantys veiksniai: prasta miego higiena, tikėjimas, kad bus sunku užmigti, ir nerimas dėl to, didelių kofeino kiekių vartojimas, alkoholio vartojimas prieš miegą, rūkymas prieš miegą, snūduriavimai dieną ar vakare, nereguliarus ėjimas miegoti ir kėlimasis.

Kokie neigiami nemigos padariniai? Nemigą galima įtarti tada, kai žmogus skundžiasi, jog sunkiai užmiega, anksti prabunda, prastai miega. Reikėtų sunerimti, jei miego sutrikimai pasireiškia mažiausiai triskart per savaitę ne trumpiau kaip mėnesį. Ir žinoma, tada, kai dėl nepatenkinamo miego jaučiama įtampa, sutrinka darbas. Nemiga kenkia psichikai, širdies ir kraujagyslių, endokrininei sistemai.

Žmonės, besiskundžiantys nemiga, blogo miego neigiamas pasekmes patiria dieną. Jie skundžiasi išsekimu ir nuovargiu, išsiblaškymu, dirglumu, atminties problemomis.

Kaip įveikti nemigą. Prieš kreipdamiesi į gydytoją pirmiausia turėtumėte įvertinti miego įpročius. Jeigu jie geri, bet miegas vis tiek sutrikęs, laikas kreiptis pagalbos. Nustatyti miego problemas ir nuspręsti, kaip geriausia jas gydyti, padės miego dienynas, rašomas savaitę iki vykstant pas gydytoją.

Žmonės, kurie skundžiasi laikina nemiga, neturėtų gydytis stipriais vaistais. Jei nemiga trumpalaikė, kaip vienas būdų jai įveikti yra augalinių ekstraktų pagrindu sukurti vaistai. Šiuo metu pasirodęs dormiplantas tinka tiems, kurie skundžiasi laikina nemiga, ir kurie susiduria su nuolatiniu stresu darbe, jaučia nerimą. Šiuo metu dormiplanto galima įsigyti be recepto, nes prie jo nepriprantama. Pakuotėje net 50 tablečių – daugiau nei įprastai panašios grupės vaistų.

Darius Krištaponis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.