Trečiasis „Seat” bandymas

Ispanijos automobilių gamintojai pagaliau išsirinko oficialius savo atstovus Lietuvoje

Praėjusią savaitę Lietuvoje viešėjo du itin aukštas pareigas „Seat” kompanijoje užimantys vadybininkai, pagaliau padėję tašką ne vienerius metus trunkančiose ispaniškų automobilių atstovybės paieškose. Tarp penkių kompanijų, pretendavusių dirbti su šios markės keturračiais, vykusių varžytuvių nugalėtojais paskelbta bendrovė „Oskaro motorai”.

Nesėkmės turi priežastis

Šios įmonės generalinis direktorius Marius Budrikis, džiaugdamasis jam parodytu ispanų pasitikėjimu, patikino nebijantis pradėti dirbti su „Seat” automobiliais, kurie Lietuvoje yra sąlyginai menkai pažįstami, o visi ligšioliniai bandymai išjudinti prekybą baigėsi nesėkmėmis.

„Iš tiesų lig šiol prekiauti „Seat” automobiliais mėgino ir bendrovė „Žvaigždžių vartai”, ir servisų tinklas „A1”, tačiau nei vieniems, nei kitiems pasiekti persilaužimo ir įsitvirtinti rinkoje nepavyko. Manau, kad taip nutiko dėl keleto objektyvių priežasčių. Visais atvejais automobilių prekyba jiems buvo tik papildomas verslas, kuriam niekas negalėjo skirti reikiamo dėmesio, energijos ir investicijų. Šią veiklą koordinavo patirties automobilių prekybos versle neturintys vadybininkai, todėl rezultatai buvo gana kuklūs. Tuo tarpu mūsų įmonėje dirba žmonės, ne vienerius metus atstovavę „Chrysler” bei „Nissan” kompanijoms ir turintys iš tiesų solidžią patirtį”, – dėstė „Oskaro motorų” vadovas.

M.Budrikis teigiamas permainas siejo ir su tuo, jog lig šiol niekam nebuvo pavykę užmegzti tiesioginių kontaktų su „Seat” gamintojais. Anksčiau ispaniškais automobiliais mėginusios Lietuvos rinką sudominti įmonės bendradarbiavo su partneriais Lenkijoje, todėl kildavo nemažai organizacinių problemų.

„Tiesa, mes taip pat bendradarbiausime su kolegomis Varšuvoje reziduojančiais „Seat” importuotojais „Iberia Motor Co”, galėsime naudotis jų sandėliais ir logistikos struktūrų paslaugomis, tačiau svarbiausi sprendimai bus priimami kalbantis tiesiogiai su gamintojais. Tikiuosi, kad tai padės išvengti nesusipratimų ir leis dirbti sparčiau”, – vylėsi M.Budrikis.

Pašnekovas pasidžiaugė ir tuo, kad jau lapkričio viduryje „Oskaro motorai” turėtų atidaryti savo saloną Klaipėdoje, o kitais metais pradėti veiklą Latvijoje, kur „Seat” atstovybės lig šiol taip pat nebuvo.

Įvaizdis keičiasi

Pasakodamas apie sprendimą tęsti autoverslininko karjerą po keletą metų trukusio bendradarbiavimo su „Chrysler” bei „Nissan”, M.Budrikis neslėpė, jog siekti oficialaus „Seat” atstovo statuso buvo nemažas iššūkis.

„Mes gana kategoriškai pareiškėme, kad dirbsime tik tiesiogiai su ispanais, o ne būsime Lenkijoje veikiančio importuotojo padalinys. Nepaisant tokių ambicijų demonstravimo, „Seat” pasirinko būtent mus, o ne kitas bendroves, jau atstovaujančias gerai žinomiems Europos automobilių gamintojams”, – neslėpdamas pasitenkinimo pasakojo M.Budrikis.

Sėkme verslininkas laiko ir tai, kad kaip tik šiuo metu „Seat” gana radikaliai keičia savo strategiją ir įvaizdį. Jei anksčiau ispaniški automobiliai tenkinosi kuklios, nepretenzingos ir sąlyginai pigios transporto priemonės statusu, tai dabar akcentuojamas „Seat” rafinuotas dizainas, sportiškumas ir nepriekaištinga kokybė. Lyginti su kontrolinį „Seat” akcijų paketą valdančio „Volkswagen” koncerno produktais ispaniškas mašinas galima ir pagal kainą – analogiškos klasės automobiliai kainuoja praktiškai tiek pat ar netgi šiek tiek daugiau nei „Volkswagen”. Tiesa, jie siūlomi kiek turtingesnės bazinės komplektacijos. Neatsitiktinai „Seat” pristatomas kaip „Audi group” narys.

Klausiamas, ar dėl sportiško „Seat” įvaizdžio sustiprinimo neketinama šių automobilių „įdarbinti” Lietuvos žiedinių lenktynių ar ralio čempionate, M.Budrikis patvirtino turįs tokių planų.

Aplinkybės – palankios

Kai kurių autoverslo apžvalgininkų teigimu, trečiąjį bandymą atverti Lietuvos rinką ispaniškiems automobiliams jau dabar galima laikyti pakankamai sėkmingu, nes „Oskaro motorai” per 7 veiklos mėnesius, dar neturėdami sutarties su gamintojais, nuveikė daugiau nei ankstesnieji „Seat” atstovai per visus metus. Pernai šiai kompanijąai atstovavusi bendrovė „Žvaigždžių vartai” pardavė 34 naujus automobilius, o „Oskaro motorų” sąskaitoje jau dabar yra 54 vienetai.

„Turint galvoje, kad lig šiol dirbome praktiškai visiškai nesireklamuodami, toks pasiekimas yra visai neprastas. Juo labiau kad iki metų pabaigos tikimės rasti pirkėjus dar mažiausiai 20 mašinų”, – dėstė M.Budrikis.

Verslininkas patikino, kad šiuo metu „Oskaro motorai” didžiąją dalį „Seat” gamos modelių gali pristatyti klientams per 2 – 3 dienas, o reikiamas atsargines detales, kurių nėra nuosavame sandėlyje, – dar greičiau. Įmonė jau baigė įrengti visus oficialius „Seat” reikalavimus atitinkantį servisą, o „Oskaro motoruose” dirbantys meistrai jau suspėjo ne vieną kartą dalyvauti specializuotuose mokymuose.

Įgyvendinti planus kitais metais Lietuvoje parduoti per 250 „Seat” automobilių, M.Budrikio manymu, turėtų padėti ir palankios naujųjų modelių kainos.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Trečiasis „Seat” bandymas"

  1. Kazimieras

    Manau, kad plesti Seat automobiliu tinkla Lietuvoje yra labai gera mintis! as pats turiu Seat Ibiza automobili ir jis man puikiai tarnauja! 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.