Bus ir daugiau naujų keltų

Pernai Smiltynės perkėlos bendrovėje pradėjo plaukioti naujas keltas „Neringa”, šiemet – „Baltija”, o kitų metų rudenį planuojama naują keltą paleisti ir senojoje Smiltynės perkėloje.

Statys pagal norvegų pavyzdį

Apie naują, tik keleiviams kelti skirtą keltą, kuris kursuos iš Senosios perkėlos, „Baltijos” kelto vėliavos pakėlimo ceremonijos metu užsiminė susisiekimo ministras Petras Čėsna. Šiam keltui įsigyti Vyriausybė jau yra skyrusi 1 mln. litų.

Smiltynės perkėlos bendrovės direktorius Algimantas Žukauskas teigė, kad ši suma – pradinis įnašas bankui, su kuriuo bus pasirašyta naujo kelto lizingo sutartis. Kai keltas bus pastatytas, Vyriausybė yra pažadėjusi mokėti bankui jo statybos kainą. Nors šiemet Smiltynės perkėlos veiklos rezultatai yra labai geri, tačiau du keltus lizingo būdu jau įsigijusi Smiltynės perkėlos bendrovė nebepajėgtų mokėti už trečiąjį.

Konkursą dėl naujo kelto statybos ketinama paskelbti artimiausiu metu. Pasirinkus kelto statytoją ir pasirašius sutartį tikimasi, kad ji bus įvykdyta per 8 mėnesius.

Kokio kelto reikia Smiltynės perkėlai, A.Žukauskas sakė matęs Norvegijoje. Ten tarp fiordų plaukioja nedideli, bet galingi ir manevringi keltai. Naujasis keltas, anot A.Žukausko, turėtų būti šiuolaikiškas dviejų denių su dengtu salonu, kur galėtų sėdėti apie 200 žmonių. Iš viso vienu metu keltu galėtų plaukti maždaug 700 žmonių. Numatoma, kad keltas bus skirtas kelti tik keleiviams. Tačiau jame turėtų būti numatyta galimybė kelti ir automobilius. Pavyzdžiui, tuo atveju, jei skubiai tektų perkelti greitosios pagalbos automobilį.

Keisis švartavimo vieta

Naujasis keltas būtų žymiai efektyvesnis už du dabartinius iš Danės upės į Smiltynę plaukiojančius keltus. Dabar keltai per valandą gali padaryti 3 reisus, kai naujasis keltas jų atliks penkis.

Toks intensyvus naujojo kelto plaukiojimas numatomas iš naujos keltų švartavimo vietos Danės upės žiotyse prie kruizinio terminalo. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kaip teigė A.Žukauskas, yra pažadėjusi, kad iki 2006 metų liepos 1 dienos keltai bus iškelti iš Danės upės. Tam, kad keltai galėtų švartuotis prie Kruizinių laivų terminalo krantinės dalies, būtina šiek tiek pertvarkyti krantinę. A.Žukauskas sakė, kad jie jau yra pateikę užsakymą Uosto direkcijai, ką papildomai reikėtų padaryti, kad keltai galėtų tinkamai švartuotis.

Turės būti suplanuota ir keleivių patekimo į keltą bei išėjimo iš jo schema. Yra toks noras, kad, tik išlipus iš kelto keleiviams, tuoj į jį žengtų kiti ir keltas galėtų greitai judėti.

Jokių papildomų įdėjimų nereikėtų Smiltynės pusėje, nes kaušas, kur švartuojasi keltai, šiemet išvalytas. Naujasis keltas būtų statomas pagal dabar esančių hidrotechninių įrenginių parametrus. Nedidelė būtų ir to kelto gramzda. Todėl kaušo nebereikės papildomai gilinti.

Žada pakeisti išvažiavimo tiltelius

Praėjusį savaitgalį Smiltynės perkėloje pašventintas keltas „Baltija”. Bulgarijos Burgo uosto laivų statykloje pastatyti keltą „Baltija” kainavo 11,636 mln. litų. Paskolą jo statybai suteikė „Sampo” bankas. „Baltijos” kelte yra apie 150 sėdimų arba 1000 stovimų vietų. Vienu metu jis gali kelti apie 40 automobilių.

Naujasis keltas, kaip teigė A.Žukauskas, pradės plaukioti nuo lapkričio. Pradėjus eksploatuoti šį keltą bus remontuojami senesnieji. Jau dabar, sumažėjus keleivių, nuo šios savaitės pradėtas remontuoti keltas „Nemunas”.

Naujasis keltas „Baltija” yra analogiškas kaip ir dabar eksploatuojamas keltas „Neringa”, tačiau šiek tiek patobulintas. Naujajame kelte padidintas keleivių salonas, geresnė apžvalga iš kapitono tiltelio, daug patobulinimų mašinų skyriuje. Netgi tokia detalė, kad naujojo kelto aparelė nusileis ne per 40 sekundžių, o per 27 sekundes, leis per ilgesnį laiką sutaupyti papildomą reisą.

Šis keltas, taip pat pernai įsigyta „Neringa” gali plaukioti pučiant iki 30 metrų per sekundę vėjui. Senieji keltai jau nebegalėjo plaukti esant 20 metrų per sekundę vėjui. Pagrindinis abiejų keltų pranašumas prieš senesnės kartos keltus yra tai, kad jiems nebereikia sukinėtis uosto akvatorijoje.

Atsiradus naujajam keltui, žymiai paspartės transporto kėlimas ir neliks eilių. Esant būtinumui, naujojoje perkėloje vienu metu kursuos keturi keltai, kurie per valandą galės atlikti 12 reisų ir perkelti daugiau kaip 400 automobilių. A.Žukauskas prisipažino, kad su nekantrumu laukia kitų metų vasaros, kai esant dideliam keleivių antplūdžiui galės išbandyti, kaip vienu metu dirba keturi keltai.

Jau sukomplektuota naujojo kelto įgula. Faktiškai ją sudarys „Neringos” įgula. A.Žukauskas teigė, jog, skirtingai nei pradedant plaukioti „Neringai”, dabar jau yra kapitonų, kurie turi šiuos keltus pagal galingumą atitinkančią 4-ą laivavedžių kategoriją. Iš viso suformuotos penkios įgulos, kurios dirbs pasikeisdamos keltuose „Neringa” ir Baltija”.

Naujosios Smiltynės prieplaukos tiek žemyninėje dalyje, tiek Smiltynės pusėje yra sutvarkytos. Tačiau A.Žukauskas teigė, kad dar reikėtų pakeisti išvažiavimo iš keltų tiltelius. Dabartinių tiltelių neįmanoma lygiai padėti. Todėl lengvieji automobiliai iš keltų juda lėtai, papildomai gaišindami laiką.

Vadovui negailėjo gerų žodžių

Kelto „Baltija” krikštynose ir vėliavos pakėlimo ceremonijoje dalyvavęs Klaipėdos miesto meras Rimantas Taraškevičius pastebėjo, kad žymūs pokyčiai Smiltynės perkėlos bendrovėje prasidėjo, kai jai ėmė vadovauti Algimantas Žukauskas.

Per tą laiką ne tik įsigyti nauji keltai, bet ir sutvarkytos tiek naujoji, tiek senoji perkėlos, įvesta elektroninė bilietų pardavimo sistema. Nebeliko skundų ir nepasitikėjimo, kad Smiltynės perkėloje į šoną „nuvažiuoja pinigai”.

Tačiau didžiausias pasiekimas tai, kad Smiltynės perkėlos bendrovėje ypač smarkiai pagerėjo drausmė. Anksčiau buvo atvejų, kai su keltais plaukdavo išgėrę įgulos nariai, pasitaikydavo ir avarijų. Dabar jau kurį laiką nebegirdėti apie panašius atvejus.

A.Žukauskas teigė, kad darbuotojai pradėjo vertinti darbą. Plaukioti keltais nėra romantikos, nes nuolat tenka švartuotis ir atsišvartuoti, to jūrininkai labiausiai ir nemėgsta. Tačiau drausmės ir gerų darbo rezultatų pasiekta gerokai padidinus atlyginimus, atsikračius nedrausmingų žmonių.

Vidmantas Matutis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.