Geriausia reklamuotis užsienio naujienų skiltyse

Tinkamiausia vieta reklamuotis spaudoje – užsienio naujienų skiltys. Tai atskleidė reklamos žiniasklaidoje planavimo agentūros „Universal McCann Trendmark”, atlikta spaudos skaitytojų elgsenos analizė Lietuvoje.
„Tradiciškai manoma, kad užsienio naujienos Lietuvos gyventojus domina palyginti nedaug. Tačiau mūsų atlikta analizė rodo, kad populiarumu jos lenkia net reklamos davėjų labai mėgstamas gyvenimo istorijas”, – teigė Artūras Kokoškinas, „Universal McCann Trendmark” direktorius. – „Įvertinus aukštą užsienio naujienų skilčių populiarumą, palyginti nedidelį reklamos jose kiekį ir santykinai žemą kainą, tai itin tinkama vieta reklamuotis.”

Atlikdama analizę „Universal McCann Trendmark” naudojosi „TNS Gallup” vasarą atliktos skaitytojų apklausos duomenimis. Analizė parodė, kad užsienio naujienos domina net 50 proc. laikraščių ir 35 proc. žurnalų skaitytojų. Jas lenkia tik Lietuvos naujienos (atitinkamai 70 proc. ir 48 proc. bendros auditorijos) bei TV programos (atitinkamai 64 proc. ir 45 proc. bendros auditorijos).

Be to, atlikus analizę paaiškėjo ir kiti įdomūs dėsningumai. Vienas jų – nepaisant pastaruoju metu padidėjusio kai kurių dienraščių ir laikraščių priedų populiarumo, jie sulaukia gerokai mažiau reklamos davėjų dėmesio nei tradiciškai rinkoje dominavę leidiniai. Ši taisyklė labiausiai galioja dienraščiui „Vakaro žinios”, tapusiam rimtu konkurentu ilgą laiką rinkoje pirmavusiam „Lietuvos rytui”, ir „Respublikos” priedui „TV Publika”, vasarą pirmą kartą aplenkusiam „Lietuvos ryto” „TV Anteną”.

„Reklamuotojų dėmesio trūkumas atspindi ilgą laiką gyvuojančius stereotipus apie spaudos lyderius ir žurnalistikos kokybę. Kartu jis lemia, kad reklamos kainos „Vakaro žiniose” ir „TV Publikoje” kol kas mažesnės nei galėtų būti. Bet jos neišvengiamai kils – tai reiškia, kad labiausiai laimės tie reklamuotojai, kurie suskubs šiuose leidiniuose reklamuotis pirmi”, – nurodė A. Kokoškinas.

Jis atkreipė dėmesį, kad šie patarimai labiausiai tinka reklamuotojams, norintiems pasiekti bendrą skaitytojų auditoriją. Siekiantiems tikslinių skaitytojų grupių reikėtų įvertinti jų pomėgius.

Pavyzdžiui, jaunimą labiau nei vyresniojo amžiaus žmones domina horoskopai ir kryžiažodžiai. „Tai gera vieta kontaktui su šia auditorija, juolab kad ją dažnai yra sunku pasiekti kitais būdais”, – pastebėjo A. Kokoškinas.

„Universal McCann Trendmark”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.