Mokinių teroras

Kaip į mūšio lauką

Daugelis pedagogų pagaliau atvirai pradėjo kalbėti, jog į mokyklas eina kaip į mūšio lauką, nes vis daugėja suįžūlėjusių mokinių.

Mokytojus viešai prabilti apie moksleivių vis žiaurėjančias patyčias paskatino trečiadienio įvykis Vilkaviškio „Aušros“ vidurinėje mokykloje.

Dėl joje įvykusio incidento teko įsikišti net policijai – mat neištvėręs mokinių įžeidinėjimų ir patyčių mokytojas Algimantas Lazarenka netyčia vienam septintokui sulaužė ranką.

Mokytojas – ramus žmogus

„Jis man veidą apliejo rašalu. Gerai, kad nepataikė į akis. Tada priėjau prie jo, ir pabandžiau tą rašalo buteliuką atimti. Užsukau ranką, nes kitaip jis jo neatidavė. Šios istorijos pabaigą jūs jau žinote – mokiniui ranka lūžo“, – „Ekstra žinioms“ pasakojo Vilkaviškio mokyklos mokytojas A.Lazarenka.

Pasak pedagogo, tai – vienintelis toks atvejis, nutikęs jam per 29 darbo mokykloje metus.

Tiek mokytojo kolegos, tiek buvę ir dabartiniai mokiniai A.Lazarenka vadina inteligentišku ir ramiu žmogumi.

Pažemintas pareigose

„Nežinau, kodėl taip įvyko. Tiesiog pasijutau toks pažemintas ir įžeistas. Tiesiog nesusitvardžiau. Gerai, kad metė rašalą, juk galėjo ir kokį nors sunkesnį daiktą mesti, ir dar neaišku, kaip būtų pasibaigę.

Kai mane apliejo tuo rašalu, klasė labai nuoširdžiai kvatojo“, – apie moksleivių patyčias kalbėjo A.Lazarenka.

Dauguma kolegų sakė puikiai suprantą, ką tuo metu jautė mokytojas. Tačiau, kad ir kaip ten būtų, A.Lazarenka padarė nusižengimą, todėl dabar yra pažemintas pareigose – dirba laborantu.

Mokykloje nutikusį įvykį tiria policija. Mokytojui jau pateikti įtarimai dėl nesunkaus sveikatos sutrikdymo.

„Džiaugiuosi bent tuo, kad mane pasmerkė ne visi – jaučiu palaikymą ir iš mokinių, ir iš kolegų“, – pasakojo A.Lazarenka.

Pats nedrįso, įkalbino draugą

Pasak mokyklos pedagogų, nukentėjęs mokinys yra neformalus klasės lyderis ir būtent jis suplanavo, kaip pasityčioti iš mokytojo. Tiek mokytojai, tiek paauglio kaimynai tikina, kad tai – labai problematiškas vaikas.

Tačiau šis septintokas pats nesviedė rašalo kapsulės į mokytoją, o įtikino tai padaryti klasės draugą: „Tada tu būsi „kietas“. Buvo sumanytas ir scenarijus – neva mokiniai paprašo mokytojo paaiškinti užduotį, o kai šis nusisuka į lentą, į jį mesti rašalo kapsulę.

Kaip pasakojo mokyklos pedagogai, ranką vaikui sulaužęs fizikos mokytojas buvo tik pavaduojantis.

Mat nuolatinė mokytoja šiuo metu serga – ją ištiko insultas. Kalbama, kad prie šios širdies ligos savo nuolatiniais „išsišokimais“ taip pat prisidėjo įžymusis septintokas.

Ar ne per daug laisvės?

Tai, kad šiais laikais mokiniai jaučiasi turį kone nevaržomas teises, o mokytojai savo darbe yra nesaugūs, „Ekstra žinioms“ patvirtino ir kitų šalies mokyklų vadovai.

„Mes po šio įvykio daug diskutavome. Ir kone vienareikšmiai visi mokytojai sako tą patį – jie mokyklose yra nesaugūs. Manau, kad įvykis Vilkaviškyje yra vertinamas tendencingai – kaltas mokytojas, ir tiek. O gal yra ne visai taip?“ – „Ekstra žinioms“ kalbėjo Šiaulių „Romuvos“ vidurinės mokyklos direktorė Stanislava Brazauskienė.

Panašios nuomonės buvo ir Jonavos Jeronimo Ralio vidurinės mokyklos vadovas Arūnas Rimkus.

„Kad ir ką vaikai mokykloje darytų, mokytojas jį gali tik pabarti. Iki 16 metų jo iš mokyklos pašalinti paprasčiausiai negalima. Būna, ateina pas mane mama su sūnumi, ji rūpinasi, rausta, o jam – nė motais. Panašu, kad ne tik mokytojus, bet ir tėvus mokiniai ėmė valdyti“, – pasakojo A.Rimkus.

Be to, anot pedagogo, pats mokytojas turi puikiai išmanyti ir suvokti, kaip bendrauti su viena ar kita klase bei su konkrečiais mokiniais.

O tam reikia ir nemenkų psichologinių žinių.

„Ši problema yra visoje švietimo sistemoje, ir ją reikia keisti kone iš pagrindų. Jei tokie dalykai mokyklose nutinka, vadinasi, yra problemų ir kažkas čia negerai“, – svarstė mokyklos vadovas A.Rimkus.

Trūksta psichologų

Tuo tarpu Lietuvos moksleivių sąjungos viceprezidentas Julijus Grickevičius tikina, kad mokyklose, o ypač provincijų, reikia daugiau psichologų ir socialinių darbuotojų.

„Situaciją, kuri įvyko Vilkaviškyje, sunku vertinti į ją neįsigilinus. Tačiau aš manau, kad kalti yra abu – ir mokytojas, ir mokinys. Vienas įžeidė mokytoją, o pastarasis pasielgė paprasčiausiai nepedagogiškai“, – nė vienos pusės nepalaikė J.Grickevičius.

Tačiau jis pripažino, kad problema dėl nesutramdomų mokinių iš tiesų egzistuoja ir moksleiviai savo teises kai kurie yra iškėlę gerokai aukščiau už pareigas.
„Ekstra žinios“

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , , , , , , .

6 Responses to Mokinių teroras

  1. Vaidas

    lietuva užima pirmą pasaulyje vietą,kurioje kvailiausi pasaulyje įstatymai,kurioje patys kvailiausi seimūnai ir vyriausybė,tad nėra ko stebėtis,kad čia neegzistuoja jokia teisė,-vien kvailysčių mišinys.Tie sailai sukurė taip vadinamą vaikų teisės ginimo sistemą,-kvailiau ir negalima buvo sugalvoti.Tą parodo ir šis,aukščiau aprašytas atvejis-policajai pradėjo tyrimą nuo kito galo,-beraščiai aborigėnai ir tie butų protingiau pasielgę,kaip šie „teisės ginėjai“.Bendrai tai lietuvoje visur vienos kvailystės,-pavizdžių toli ir ieškoti nereikia-labai daug eismo nelaimių,visi žinome,tad vietoj to,kad būtų tvarkomi keliai,jų žymėjimas,įjunk šviesas net ir tada,kai saulė akis blizgina ir avarijų sumažės-čiukčiai ir tie dienos metu lempų nedegina kai pas juos poliarinė diena.Pavizdys tam,kad mentai pirmiausia turėjo tirinėti chuliganizmo atvejį ir po pasekmes.Nebūtų įvykdytas chuliganizmas-nieko nebūtų įvykę.lietuvoje turbūt niekada nebus daroma protaujant-pirmiausia turi snargliai „mokiniai“vikdyti savo pareigas ir tik paskui reikalauti savo teisių-dabar daroma iš kito galo,o tas galas šūdinas.

  2. Rugiagėlė

    Nepateisinu mokytojų elgesio, bet mokiniai dabar žino tik savo teises, o pareigų ne.

  3. kisa

    čia tik pumpurėliai, jau gretai ateis tas laikas, kai į mokyklas banditėjantis jaunimėlis ateis su automatais ir ne vieną garbų pedagogą iš mokyklos išneš kojokis į priekį

  4. K.K.K.

    Atėjo laikas pertvarkyti mokyklą. Kol joje mokiniai turės tik teises ir jokios atsakomybės, tol situacija tik blogės. Pažiūrėkime, ką veikia vadinamieji vaikų teisių gynėjai. Jei paminėto atvejo mokytojas būtų kreipęsis į šiuos pareigūnus, nė vienas jų nebūtų piršto pajudinęs mokytoją apginti ar nenaudėlį sudrausminti. Bet jei atsitinka priešingai, jie tuoj su savo kvailom teisėm prisistato. Ar mums viseims neatrodo, kad tokią kvailą demokratiją sugalvojo tie kurių pačių vaikeliai visokias eibes krečia ir jie jų nessuvaldo, o kad nekiltų mokykloje problemų, sugalvojo tas teises.

  5. lenke

    😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳

  6. ruse

    kiaules

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.