Sraigtasparnius į Afganistaną išgabeno padangių milžinas

Vakar vakare iš Karmėlavos oro uosto išskrido vienas didžiausių pasaulyje krovininių lėktuvų „Ruslanas”

Bendrovės „Helisota” užsakytas vienas didžiausių pasaulyje krovininių lėktuvų į Karmėlavą atskrido pirmadienį apie pietus. Vakar į „Ruslaną” pakrauti trys sraigtasparniai. „Kauno dienos” žurnalistams buvo leista apžiūrėti retokai į Lietuvą užsukantį milžinišką krovininį lėktuvą.

Pilotų kabina – antrajame aukšte

Karmėlavoje nusileidęs krovininis lėktuvas patraukė ne tik specialistų, bet ir vietos gyventojų dėmesį. „Mūsų oro uoste „Ruslanas” leidžiasi ne pirmą kartą, tačiau vaizdas vis tiek įspūdingas”, – sakė vienas oro uosto darbuotojų.

„Tai unikalus krovininis lėktuvas. Atsidaro ir jo priekis, ir galas. Be to, lėktuve yra visa reikalinga pakrovimo įranga”, – pasakojo bendrovės „Helisota” eksporto skyriaus viršininkas Anatolijus Legenzovas. Į „Ruslaną” telpa apie 120 tonų krovinių ir net iki 230 tonų kuro.

Patekęs į lėktuvo vidų jautiesi tarsi didžiulėje salėje. Įgulos kabinos yra gana aukštai.

Į jas galima patekti kopėčiomis. Antrajame aukšte įrengtos ne tik ekipažo, bet ir jį lydinčių asmenų kabinos. Į Lietuvą atskrido net 18 žmonių įgula: pilotai, krovinio pakrovimo specialistai.

Skaičiuojami milimetrai

„Ruslano” ilgis – 69,1 metro. Maksimaliai užpildžius kuru jis gali nuskristi 4500 kilometrų. Maksimalus greitis – 865 kilometrai per valandą.

„Ginčijomės su ekipažu. Jis teigė, kad į šį lėktuvą pakrautume ir ketvirtą sraigtasparnį. Tuo tarpu, mūsų nuomone, tokiu atveju sraigtasparnio uodegą tektų nuardyti”, – pasakojo „Helisotos” atstovai.

Vakar beveik pusdienį užtruko, kol trys sraigtasparniai buvo pakrauti į orlaivį. Nepaisant įspūdingo „Ruslano” dydžio, specialistams teko skaičiuoti milimetrus ir net nuleisti sraigtasparnių padangas, kad jie tilptų į lėktuvą. Viduje krovinys buvo pritvirtintas trosais. Į specialias dėžes sukrautos sraigtasparnių mentės.

Užsakovo nenurodė

„Kauno dienos” žiniomis, bendrovėje „Helisota” suremontuoti sraigtasparniai išgabenti į Afganistaną, kur bus naudojami taikos palaikymo misijai ir kovai su narkotikų platintojais. Tikslaus užsakovo Kauno verslininkai neatskleidžia, nes to daryti neleidžia pasirašyta sutartis.

Pasak „Helisotos” generalinio direktoriaus Josifo Legenzovo, iki šiol pergabenti suremontuotus sraigtasparnius dažniausiai samdyti mažesni krovininiai lėktuvai.

„Tačiau šįkart gabename tris sraigtasparnius, todėl ir užsakėme „Ruslaną”. Be to, sraigtasparnių beveik nereikėjo ardyti. Tai sutaupys laiko”, – teigė jis.

Bendrovės specialistų apskaičiavimu, Afganistane visi trys sraigtasparniai skrydžiui bus parengti per tris dienas. Tuo tarpu gabenant mažesniais lėktuvais, vieno sraigtasparnio surinkimas užtrunka 5-7 dienas.

Arūnas Andriuškevičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.