Savivaldybė per keletą mėnesių žada patvirtinti Vienybės aikštės detalųjį planą, o kitąmet šiam projektui jau bus ieškoma investuotojo
Kauno valdininkai baigia rengti požeminės automobilių stovėjimo aikštelės Vienybės aikštėje detalųjį planą.
Šiuo metu visuomenei pristatoma poveikio aplinkai vertinimo ataskaita. Savivaldybės administracijos direktorius Giedrius Buinevičius užsiminė, kad šiam projektui įgyvendinti greičiausiai bus paskelbtas dar vienas koncesijos konkursas.
Preliminariais apskaičiavimais, požeminio garažo statyba gali kainuoti apie 50 milijonų litų.
Ieškos koncesininko
„Kol kas dar per anksti kalbėti apie konkrečias konkurso sąlygas. Preliminariai tarėmės su teisininkais. Tai būtų klasikinė koncesija, nes konkurso laimėtojas savo išlaidas padengtų iš rinkliavos.
Tačiau pirmiausiai laukiame, kol bus patvirtintas detalusis planas ir iš Vyriausybės perimtas sklypas”, – teigė Savivaldybės administracijos direktorius.
Iki šiol mokestį už automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje rinko Savivaldybės bendrovė „Automobilių stovėjimo aikštelės”. Tačiau, pradėjus įgyvendinti Vienybės aikštės požeminės automobilių stovėjimo aikštelės projektą, jos funkcijos gali būti perleistos privačiam investuotojui.
„Galutinio sprendimo nėra, tačiau logiška, kad automobilių stovėjimo sistema turėtų būti vieninga. Manau, kad koncesininkui turėtų būti perduotos visos automobilių stovėjimo vietos. Galbūt patikėjimo teise jiems galima būtų perduoti ir Savivaldybės bendrovę? Tai jau teisinis klausimas”, – sakė G.Buinevičius.
Paprašė papildomų dokumentų
Urbanistikos skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius neslėpė, kad dar prieš dvejus metus Vienybės aikštės detalusis planas buvo beveik parengtas. „Trūko tik Aplinkos apsaugos departamento atstovų parašo. Tačiau sulaukėme papildomų užklausimų. Galiausiai teko parengti poveikio aplinkai ataskaitą. Šiuo metu ji pristatyta visuomenei”, – teigė vedėjas.
„Kauno dienos” žiniomis, bendrovės „Ardynas” parengta ataskaita palanki Savivaldybei. „Aplinkui nėra gyvenamųjų namų, todėl papildomų kliūčių neturėtų iškilti”, – sakė N.Valatkevičius.
Jam pritarė ir Savivaldybės administracijos direktorius. „Ši požeminė aikštelė – bene vienintelis būdas sumažinti taršą miesto centre. Dabar vairuotojai priversti sukti ne vieną ratą, kol pavyksta rasti laisvą vietą”, – tvirtino G.Buinevičius.
Ginčai dėl ąžuolo
Vienybės aikštėje požeminės automobilių stovėjimo aikštelės projekto rengėjai buvo susidūrę ir su nenumatytomis kliūtimis. Kai kurių visuomenės veikėjų teigimu, šioje aikštėje pasodintas Steigiamojo Seimo ąžuolas. Tiksli pasodinimo data nežinoma.
„Visus medžius inventorizavome. Įmanomi įvairūs variantai. Galima medžius iškasti ir persodinti. Dėl minėto ąžuolo galima ir šiek tiek pakoreguoti projektą, tačiau pirmiausiai derėtų išsiaiškinti, ar minėtas medis tikrai yra tas, apie kurį kalbama. Kilo tam tikrų abejonių”, – teigė N.Valatkevičius.
Savivaldybės valdininkai tikino, kad Vienybės aikštėje pastačius požeminį garažą bus panaikinta skandalą sukėlusi antžeminė automobilių stovėjimo aikštelė.
Kol kas dar nėra parengtas požeminės automobilių stovėjimo aikštelės projektas. Specialistai diskutuoja, ar po žeme statyti dviejų ar trijų aukštų statinį. Preliminariais apskaičiavimais, čia vienu metu turėtų sutilpti apie tūkstantį automobilių. Būtent tokiam skaičiui transporto priemonių buvo atliktas poveikio aplinkai tyrimas.
G.Buinevičius taip pat užsiminė, kad dar prieš koncesijos konkurso pradžią būtina sukurti ir Vienybės aikštės koncepciją.
Arūnas Andriuškevičius