Ant skirtingų sunkvežimio ašių montuojamos padangos patiria skirtingas apkrovas, todėl eksploatacijos metu (jei nėra keičiamos vietomis) nuvažiuoja nuo 150 iki 500 tūkst. kilometrų. Kadangi vilkikų ir puspriekabių „apavas” kainuoja solidžius pinigus, tiek patys transportininkai, tiek padangų gamintojai nuolat ieško būdų, kaip prailginti jų tarnavimo laiką bei sumažinti kaštus.
Naują receptą vežėjams pateikė prancūzų kompanijos „Michelin” ekspertai, siūlantys gilinti padangų protektorių ir restauruoti jas pagal vadinamąją „RemiX” technologiją.
„Michelin” atstovai teigia, kad, pasibaigus pirmajam padangos naudojimo etapui, kai važinėjama visiškai naujomis padangomis, paprasčiausia jų amžių prailginti gilinant nusidėvėjusio protektoriaus raštą. Tokiu būdu padangos ridą galima padidinti maždaug 25 proc., o investuojama tik 5 proc. naujo produkto vertės.
Kitas etapas – tai radikalus padangos restauravimas. Šio proceso metu atrenkami nepažeisti padangų karkasai valomi ir šlifuojami, pakeičiami nusidėvėję pluošto sluoksniai. Po to ant rekonstruoto karkaso dedamas protektoriaus pagrindas su jau suformuotu raštu, kurio galutinė išvaizda ir parametrai išgaunami vulkanizavimo presavimo metu.
Kadangi restauruojant naudojami tokie patys procesai ir medžiagos, kaip ir gaminant naujas padangas gamyboje, todėl techniniai antram gyvenimui prikeltų padangų parametrai niekuo nenusileidžia naujoms. Skirtumas tik tas, kad restauruotos padangos yra maždaug perpus pigesnės už naujas.
Atkreiptinas dėmesys, kad 90 proc. visų karkasų yra tinkami restauruoti, todėl tiek pat mažiau jų išmetama, mažiau teršiama aplinka, sutaupoma naujų padangų gamybai reikalinga energija ir ištekliai. „Michelin” specialistai siūlo ne tik restauruoti sudėvėtas naujas padangas, bet ir mėginti prailginti atnaujintųjų eksploatacijos laiką, t.y. pakartotinai pagilinti protektorių, kai restauruotasis protektorius yra beveik visai nusidėvėjęs.
Apie galimybę atlikti šią procedūrą ant visų „Michelin” sunkvežimių padangų įspėja užrašas REGROOVABLE ar U simbolis ant kiekvieno padangos šono. Gamintojas rekomenduoja gilinti protektoriaus raštą tada, kai jo gylis pasieks lygį, apie kurį praneša specialūs nusidėvėjimo lygio žymekliai (TWI). Taip daryti rekomenduojama saugumo sumetimais, nes nusidėvėjus raštui padangos praranda savo optimalias sukibimo ir traukos savybes.
Protektoriaus rašto gilinimo procesas nėra labai sudėtingas, tačiau, norint jį atlikti teisingai, reikalinga speciali įranga, atitinkamos žinios ir įgūdžiai.
Juo labiau kad ne visas padangas galima atnaujinti (jei protektoriaus raštas nusidėvėjęs itin nevienodai ar turi įvairių mechaninių pažeidimų – geriau tokią padangą palikti ramybėje). Jei rimtų pažeidimų nėra, nustačius labiausiai nusidėvėjusias vietas, nustatomas gilinimo dydis. Tai būtinai reikia atlikti laikantis protektoriaus rašto atkūrimo schemos, nes neteisingai atlikus šią operaciją, galima visiškai sugadinti padangą.
Praktiškai raštas gilinamas padangoms, kurių rašto gylis yra nuo 3 iki 4 mm.
Renaldas Gabartas