Vienas geriausių vengrų šiuolaikinio teatro kultūros atstovų, Krétakör teatras, atvyksta į Vilniaus „Sirenų” festivalį parodyti savo dviejų kūrinių. Kartu su trupe Vilniuje lankysis ir teatro direktorius Įrpįdas Schillingas. Prieš dešimt metų Įrpįdas Schillingas, kartu su savo draugais pastatė Jeano Cocteau pjesę „Baisūs vaikai” spektaklį pavadindamas ‘Didžiuoju žaidimu”. „Didysis žaidimas” – Krétakör (vengrų k. kreidos ratas) teatro pradžia.
Nors Krétakör vardas mums primena Brechto pjesę, tačiau tikroji teatro vardo kilmė glaudžiai susijusi su senovės legenda, pasakojančia apie tai, kad žmonės erdvėje įsivaizduoja tiesos apskritimą, kuriame sukaupia dalelę savo egzistencijos. Šis apskritimas egzistuoja tol, kol žmogus neperžiangia tiesos apskritimo ribos. Kreida nupieštas apskritimas – nuolatinio laikinumo ir atgimimo metafora; jį lengva nupiešti, bet taip pat lengva ištrinti ir nupiešti kitoje vietoje. Ten kur bus ypatinga žmogaus tiesos erdvė, gims teatras.
Nors po truputį tapdamas nuolatine trupe su nuolatiniu repertuaru, Krétakör teatras iki šių dienų išlaikė minčių ir formos lankstumą. Pradedančiųjų mėgėjų teatras, po dešimties sunkaus darbo metų tapo vienu geriausių Vengrijos, o gal net Europos teatrų. Spalvingas Krétaköro teatro repertuaras pasiekia kiekvieną ieškantį meno, nepriklausomai nuo amžiaus ar visuomenės padėties.
Vengrijoje ne kartą prestižiniais apdovanojimais įvertinta Krétakör teatro trupė tampa Vengrijos dramos teatro bei Vengrijos kultūros ambasadorė užsienyje. Patirtis ir žinios įgytos tarptautinių gastrolių metu verčia teatro trupę ieškoti naujų, teatro kaip bendruomeninės erdvės, interpretacijų. Šiais jubiliejiniais teatrui metais, Krétakör pasitinka savo žiūrovus mesdamas iššūkį savo pastatymais bei renginiais.
„Sirenų” festivalyje teatras pristatys du spektaklius (rugsėjo 26-27 d.): originalią klasikinio kūrinio interpretaciją, „Žuvėdra” ir šiuolaikinės Vengrijos bei pasaulio paveikslą spektaklyje, „Juoda šalis”.