Frankfurto naujienų fejerverkas

Viename svarbiausių pasaulio automobilių gamintojų forumų pristatoma 80 naujų keturračių

Praėjusį antradienį Vokietijos kancleris Gerhardas Šrioderis oficialiai atidarė 61-ąją Frankfurto automobilių parodą IAA – vieną svarbiausių pasaulyje automobilių pramonės renginių. Šįkart ekspertų ir lankytojų teismui automobilių ir jų dalių gamintojai iš 44 šalių pristatė apie 1 tūkstantį automobilių. Nuo 80-ies jų Frankfurte paslapties skraistė nutraukta pirmą kartą. Istoriniu įvykiu specialistai vadina ir faktą, kad šioje parodoje pirmą kartą pristatomos Kinijoje pagamintos transporto priemonės.

Vokiški debiutai

IAA parodą svarbiausioms nacionalinės automobilių pramonės premjeroms tradiciškai pasirenka Vokietijos kompanijos. Ypač daug dėmesio šįkart sulaukė naujasis „Mercedes-Benz” S-klasės automobilis, kuriam patys vokiečiai suskubo išpranašauti „geriausio automobilio pasaulyje” titulą. Gamintojų manymu, šis prabangus sedanas, sukurtas pritaikius moderniausias technologijas, taps puikia kelrode žvaigžde visiems prabangių automobilių segmento kūrėjams.

S-klasės limuzinai bus gaminami su varikliais, kurių pajėgumas siekia nuo 235 AG iki 517 AG. Už pirmtakus jie galingesni 26 proc., sukimo momentas didesnis 15 proc., o prie šių parametrų kuro sąnaudos sumažėjo iki 9 proc.

Išskirtiniais naujosios

S-klasės automobilio bruožais ir toliau išlieka saugumas bei patogumas. Automobilio viduje įrengta naujausiomis technologijomis sukurta saugos sistema, kurią sudaro išankstinio perspėjimo artėjant prie kliūties įranga „Brake Assist Plus”, „Distronic Plus” pastovaus greičio palaikymo įranga ir naktinio matymo įranga „Night Vision”. Sungdama šias naujoves, „Mercedes-Benz” sukūrė unikalią saugumo sistemą PRE-SAFE, kuri, gamintojų teigimu, aktyvuojasi dar prieš įvykstant nelaimingam atsitikimui.

Tarp gausybės komforto įrangos atkreiptinas dėmesys į dinamišką reljefinę sėdynę, kuri atlieka masažo funkciją, aktyvią pakabą „Airmatic”, oro filtravimo sistemą ir naujai sukurtą automatinę klimato kontrolę. Papildomai „Mercedes-Benz” patobulino „Active Body Control” (ABC) sistemą, kuri užtikrina važiavimo komfortą ir patogų automobilio valdymą.

Šį rudenį rinkai pirmiausiai bus pristatomi sedanai su naujais V8 ir V6 tipo benzininiais motorais, o 2006-ųjų pradžioje variklių gamą papildys dyzelinis variklis, kuris bus montuojamas į S 320 CDI. Šis 6 cilindrų dyzelinis variklis išvysto 235 AG galingumą ir pasiekia 540 Nm sukimo momentą. Minėto dyzelinio variklio galia leidžia sedanui įsibėgėti iki 100 km/val. per 7,5 sek. Vidutinės kuro sąnaudos S 320 CDI modeliui siekia 8,3/8,5 litro 100 km.

Kitos naujienos, kurias „Mercedes-Benz” Frankfurte pateikė rinkai pirmą kartą – naujoji R-klasė, visureigis „ML 63 AMG” ir „Vision R 63 AMG”

„BMW Group” stendas taip pat braška nuo naujienų. Šiemet bavarai pristato 18 inžinerinių debiutų, tarp kurių – modelių gamą praplėsiantys automobiliai su naujais varikliais, gausesni papildomos įrangos paketai bei pažangios automobilių taršą mažinančios ir saugumą didinančios technologijos.

Daugiausia naujienų sulauks 3-osios serijos BMW gerbėjai, kurių svarbiausia -„BMW Touring” debiutas. Perėmęs BMW sportiškumą, ketvirtosios kartos universalas dėl padidėjusios salono erdvės bei prabangiems automobiliams būdingos ypač patogios važiuoklės tapo dar komfortiškesnis keleiviams. 3-osios serijos „BMW Touring” debiutuoja su trimis benzininiais ir dvejais dyzeliniais varikliais.

Frankfurto parodoje pirmą kartą oficialiai bus pristatoma 3-iosios serijos BMW, kuriame įdiegta viena pažangiausių visų keturių varomųjų ratų sistemų „xDrive”, užtikrinanti optimalų automobilio sukibimą su bet kokia kelio danga.

Automobilių parodos lankytojai galės susipažinti su dar galingesnį, 6 cilindrų variklį turinčiu 1-osios serijos BMW, kuriam papildomai įdiegtas „M Sports” paketas. 100 km/val. greitį vos per 6,1 sek. pasiekiančio automobilio benzininis variklis yra 7 AG galingesnis už 3-osios, 5-osios ir 6-osios serijos BMW montuojamus 3.0 litrų darbo tūrio variklius.

BMW stende taip pat bus pristatytos automobilių saugumą užtikrinančios naujovės – BMW naktinio matymo įranga „Night Vision”, ilgųjų šviesų pagalbininkas bei patobulinta DSC („Dinamic Stability Control”) sistema. Visuose BMW modeliuose su dyzeliniais varikliais nuo šiol montuojami taršą mažinantys kietųjų dalelių filtrai.

„Volkswagen” stende švenčiamas populiariosios „Jetta” sugrįžimas. Keletą metų Europos šalių rinkose „Bora” vardu išgarsėjęs kompaktinės klasės sedanas vėl atgavo kadaise turėtą „Jetta” pavadinimą, kuris nuo šiol bus naudojamas viso pasaulio rinkose. Palyginti su „Bora”, naujoji „Jetta” gerokai patogesnė ir talpesnė – jos ilgis padidėjo iki 4,55 m arba beveik 18 cm. Dar daugiau – net 72 litrais – padidėjo bagažinės talpa, kurios tūris dabar siekia 527 litrus.

Kita intgriguojantis žinia – galingiausio pasaulyje „VW Golf” šeimos modelio „Golf R32” pasirodymas. Penktosios kartos bestselerio „Golf” bazėje sukurtas naujas R32 turi nuolatinę visų varančiųjų ratų pavarą „4MOTION” ir 3,2 litro darbo tūrio variklį, išvystantį 250 AG pajėgumą. Šio agregato trauka varantiesiems ratams perduodama per 6 pakopų pavaros mechanizmą arba DSG tipo dvidiskę sankabą. „Golf R32” 100 km/val. greitį pasiekia per 6,2 sek.

Didžiausia „Audi” naujiena – intervencija į didelių visureigių rinką su modeliu Q7. „Porsche” stende pristatoma naujas sportiškas kupė „Cayman S”, turintis 295 AG pajėgumo variklį ir galintis 100 km/val. greitį pasiekti per 5,4 sek.

Itališkos ambicijos

Frankfurte pristatomas naujasis „Fiat Punto”. Automobilis, kurtas kartu su itališko dizaino grandais „Italdesign” ir „Giugiaro”, iš kitų šios klasės modelių išsiskiria ne tik elegantiškomis linijomis, bet ir neįprastai erdviu bei komfortišku salonu. Nuo 1993-iųjų gaminamo „Fiat Punto” automobilių tiražas perkopė 6 mln., ir sugebėjo net 25 kartus pelnyti tarptautinius apdovanojimus, tarp kurių skambiausias – 1995-aisiais iškovotas Europos „Metų automobilio” titulas.

Naujasis modelis yra stipriai pasikeitęs – solidesnis grakštesnis ir funkcionalesnis, nei pirmtakas. Neabejojama, kad dėl patrauklaus dizaino, kokybės ir saugumo charakteristikų šis automobilis taps vienu populiariausių savo klasėje.

Nors teoriškai naujasis automobilis priklauso B klasės mažų automobilių segmentui, tačiau savo dydžiu, įrangos lygiu ir techninėmis charakteristikomis jis prilygsta daugeliui C segmento automobilių, tokių kaip „Renault Megane”, „Toyota Corolla”, „Volkswagen Golf”, „Honda Civic”, „Mazda 3” ar „Ford Focus” bei „Opel Astra”.

Naujasis „Punto” yra 403 cm ilgio, 168 cm pločio, 149 cm aukščio, o automobilio ratų bazė siekia 2,51 m. Dėl to padidėjo ir naujojo „Punto” vidinė erdvė – dabar keleiviai gali jaustis itin patogiai. Kaip ir dabartinis „Fiat Punto”, naujasis bus gaminamas 3 ir 5 durų.

Automobilyje bus montuojami Euro 4 standartus atitinkantys, benzininiai 1.2 l. darbo tūrio, 65 AG ir 1.4 l. 77 AG varikliai ir keturi „Multijet” turbodyzeliniai agregatai – 1.9 l, išvystantys 120 ir 130 AG, taip pat 1.3 l 75 AG bei naujasis 1.3 l 90 AG variklis su kintamos geometrijos turbina.

Prancūzų eksperimentai

„Citroen” Frankfurto parodoje demonstruoja naują kelioninio automobilio koncepciją, pavadintą „C-SportLounge” vardu. Naujasis „Citroen” atrodo itin įspūdingai: dinamiškos linijos ir aptakios kėbulo formos automobiliui suteikia jėgos ir sportiškumo įvaizdį. Pristatomo dizaino oro pasipriešinimo koeficientas tesudaro 0,26.

Pagrindiniai automobilio dizaino akcentai priekyje – tai plati oro paėmimo anga ir dideli skaidrūs žibintai. Didelis priekinis „Citroen C-SportLounge” stiklas nepastebimai susilieja su permatomu stogu, todėl žymiai pagerėja matomumas, o į automobilio saloną patenka daugiau šviesos.

Prabangus „C-SportLounge” interjeras, kuriame turėtų patogiai jaustis keturi žmonės, įrengtas laikantis „Grand Tourismo” stiliaus kanonų, išsiskiria itin kokybiškomis apdailos medžiagomis, originalumu ir patogumu. Dėl atgal atsiveriančių „C-SportLounge” galinių durelių žymiai patogesnis įlipimas ir išlipimas. Kaip ir dera tikram kelioniniam automobiliui, koncepcinis „Citroen” pasižymi talpiu bagažo skyriumi.

Kurdami vairuotojo darbo vietą „Citroen” dizaineriai sėmėsi įkvėpimo iš aviacijoje sutinkamų sprendimų. Vairuotojo sėdynė yra šiek tiek kilstelėta tam, kad pagerėtų matomumas. Ji sujungta su centrine konsole, todėl automatinės pavarų dėžės ir klimato kontrolės jungikliai lengvai pasiekiami net ir tuomet, kai sėdynė gerokai atslinkta atgal.

„C-SportLounge” yra ne pirmas „Citroen” dizainerių bandymas improvizuoti sportiško kelioninio automobilio tema. Prieš keletą metų prancūzų gamintojas demonstravo ne mažiau įsimintiną koncepciją „C-AirLounge”, susilaukusią išskirtinio dėmesio dėl futuristinio dizaino ir unikalių techninių sprendimų.

„Peugeot” stende pristatomi 32 automobiliai, tarp kurių daugiausia dėmesio skiriama debiutantui „Peugeot 407 Coupe” ir trims koncepciniams modeliams.

Dailioji „Peugeot 407 Coupe” pavasarį buvo rodoma Ženevos automobilių salone, tačiau tuomet dar kaip koncepcinis modelis. Galutinai parengus jį serijinei gamybai keturvietis kupė liko toks pat stilingas, aptakių formų, elegantiškas. Jo salono prabanga kuriama panaudojant odos ir aliuminio apdailos elementus. Automobilyje yra sumontuoti galingi benzininis V6 ir dyzelinis V6 HDI varikliai su mikrodalelių filtru.

Novatoriškų sprendimų kertėje – koncepcinis automobilis „20Cup”. Tai yra sportinis, triratis, dvivietis automobilis. Pusiau automobilis, pusiau motociklas.

Jame įmontuotas naujas 125 kW benzininis variklis – „PSA Peugeot Citroen” bendradarbiavimo su „BMW Group” darbo vaisius.

Japonų perlai

„Nissan” Vokietijoje pristato savo naująjį pikapą „Navara”, kuris turi dvi sulankstomas ir dvi įprastas sėdynes. Bazinė geriausiai Europoje parduodamo pikapo versija kainuoja 25,7 tūkst. eurų – apie 1,5 tūkst. eurų brangiau nei jo pirmtakas. Tačiau gamintojas atkreipia dėmesį, kad naujojo modelio plotis padidėjo nuo 2,95 metro iki 3,20 metro, o ilgis – iki 5,22 metro.

Automobilyje yra sumontuotas 2,5 litro dyzelinis variklis, kurio galingumas siekia 174 AG. Naujasis modelis išvysto maksimalų 170 km/val. greitį, o 100 kilometrų kelio vidutiniškai sunaudoja 8,5 litro degalų.

Standartiniame modelyje sumontuota šešių pavarų greičio dėžė, antiblokavimo sistema ir dvi oro pagalvės. Esant prastoms kelio sąlygoms vairuotojai gali padidinti priekinių ratų trauką. Klientams pageidaujant, gamintojas gali įmontuoti visas keturias oro pagalves, oro kondicionierių, daugiafunkcinę valdymo sistemą ir greičio kontrolę.

„Mazda Motor” Frankfurto parodoje pristato koncepcinį modelį – „Mazda SASSOU” – mažą, lengvą, trijų durų hečbeką, apginkluotą trijų cilindrų MZR 1.0 litro DIDI varikliu su turbokompresoriumi. Teigiama, kad tai yra japonų žvilgsnis į ateitį, parodantis, kaip atrodys B klasės „Mazda” automobiliai. „Mazda SASSOU” bus demonstruojamas kartu su „Mazda MX-Crossport” koncepciniu modeliu, atnaujintu „Mazda2” modeliu, trečios kartos „Mazda MX-5”, sportiškąja „Mazda6 MPS” ir ką tik pasirodžiusiais atnaujintu „Mazda6” modeliu bei kompaktišku minivenu „Mazda5”.

Svarbiausias „Honda” eksponatas – aštuntosios kartos „Civic” modelis. Anglijoje gaminamas automobiliukas nuo pirmtakų skirsis radikaliai pakeistu dizainu, kuris apibūdinamas kaip „labai drąsus” ir „futuristiškai modernus”. Kukliausias „Civic” su 1,4 l darbo tūrio varikliu, išvystančiu 83 AG pajėgumą, Europos rinkose turėtų kainuoti apie 16000 eurų.

„Toyota” stende pristatomas naujos kartos mažylis „Yaris” – pakeisiantis pirmąjį japonišką automobilį, nuskynusį laurus Europos „Metų automobilio” konkurse. Šis modelis už pirmtaką šiek tiek ilgesnis, aukštesnis ir platesnis, todėl turi erdvesnę bagažinę bei saloną. Variklių gamoje benzininiai 69 – 87 AG pajėgumo agregatai ir vienas 75 AG, 1,4 l dyzelinis motoras. Čia taip pat gimtadienį švenčia populiarusis mažųjų visureigių klasės atstovas „Toyota RAV-4”.

Svarbiausias „Mitsubishi Motors” stendo akcentas – koncepcinis automobilis „Mitsubishi Concept Sportback”, demonstruojantis japonų ketinimus gaminti sportišką penkerių durų hečbeką. Tokios klasės automobiliai pastaruoju metu ypač populiarūs Europoje.

Pats šio automobilio pavadinimas „Concept Sportback” leidžia suprasti, kad automobilis atrodo sportiškai, jame įkūnyta ne vieną dešimtmetį „Mitsubishi Motors” gamintojų kaupta patirtis aukščiausio rango automobilių sporto varžybose.

Sportiškas pleišto formos profilis, aštrios kėbulo linijos, įspūdingas stotas ir itin išraiškinga galinė kėbulo dalis. Būtent tokiomis automobilio proporcijomis „Mitsubishi Motors” dizaineriai ir inžinieriai ketina vadovautis artimiausioje ateityje.

Beje, „Mitsubishi Concept-Sportback” yra pirmasis modelis, kuriame naudojama visiškai nauja platforma, ateityje turinti tapti daugelio naujų mašinų pamatu.

Kinų invazija prasideda

Kaip jau minėjome, Frankfurte apie ketinimus rasti nišų Europos rinkoje pranešė Kinijos pramonininkai. Šįkart parodoje dalyvauja trys kompanijos – „Brilliance Auto”, „Landwind” ir „Gelly International Corp”. Kaip ir buvo galima tikėtis, kinų pristatomi modeliai yra gana kuklios europiečiams pažįstamų modelių kopijos, gerokai nusileidžiančios apdailos medžiagų kokybe, tačiau nokautuojančios maža kaina. Tarkim, „Landwind” rodo visureigį, kurį drąsiai galima vadinti „Opel Frontera” dvynuku. Tačiau, skirtingai nuo vokiško analogo, kinietiškasis su 2 litrų benzininiu varikliu kainuoja 51 tūkst. litų – tiek, kiek populiarūs europietiški kompaktinės klasės modeliai. Brangiausia versija su turbodyzeliniu varikliu – 67 tūkst. litų. Šis modelis jau siūlomas Nyderlandų ir Lenkijos rinkoje, todėl tikėtina, kad netrukus gali pasiekti ir Lietuvą.

Kitos dvi minėtos kompanijos žygį į Senąjį žemyną ketina pradėti nuo ES nepriklausančių šalių, nes neatitinka „Euro VI” ekologinių reikalavimų. Kinai žadėjo ieškoti pirkėjų Rusijoje, Ukrainoje, Rumunijoje ir kitose skurdesnėse šalyse.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.