Netrukus laiką taupantys klaipėdiečiai bulvių ar dešros galės nusipirkti ir neiškėlę kojos iš namų.
Lietuvoje jau įdiegta dar viena naujiena – internetu galima užsisakyti ne tik knygų, gėlių ar buitinės technikos, bet ir maisto prekių.
Pasirenka parduotuvę
Sostinėje jau kurį laiką veikia įmonė, besiverčianti maisto produktų iš prekybos centrų pristatymu į namus.
Nespėjusiems iš anksto pasirūpinti maisto produktais vilniečiams nebūtina skubėti į parduotuvę ir stumdytis eilėse. Interneto svetainėje www.ziogas.lt produktų siūloma rinktis net iš 20 prekių grupių. „Kraudamas” prekes į virtualų krepšelį apsiperkantysis kompiuterio ekrane iš karto mato apytikslią užsakymo kainą.
Maisto produktus individualios įmonės „Žiogas ir Ko” darbuotojai nuperka tame prekybos centre, kurį nurodo klientas.
Sutartą valandą užsakymas bei pirkimo kvitas pristatomi nurodytu adresu.
Paslaugos kaina priklauso nuo užsakymo vertės. Jei prekių įsigyta už 1-49 Lt, klientas už pristatymą sumoka 15 Lt. Užsisakius produktų už 50-149 Lt, tenka mokėti 20, už 150-249 Lt – 25 Lt. Jeigu užsakymo vertė viršija 250 Lt, už kurjerių paslaugas teks pakloti 10 proc. sumokėtos sumos.
Kurs filialą Klaipėdoje
„Žiogo ir Ko” savininkas Martynas Vainutis dienraščiui pasakojo, kad įkurdamas virtualią parduotuvę jis siekė taupyti žmonių laiką.
„Ši idėja man gimė gan seniai. Atsibodo laukti kamščiuose, ieškoti laisvos vietos automobiliui pasistatyti kuo arčiau prekybos centro, stumdytis minioje ir blaškytis tarp lentynų. Ypač jei reikia vos kelių prekių. Artimiausiu metu įmonės svetainėje bus galima užsisakyti ne tik maisto, bet ir kitų kasdienio vartojimo prekių – higienos, kosmetikos bei kitų gaminių”, – planais dalijosi verslininkas.
Anot M.Vainučio, įmonės klientai yra ne tik pasiturintys ar laiko stoka besiskundžiantys žmonės. Didžiausią paslaugos vartotojų dalį sudaro pagyvenusiais, sunkiai vaikštančiais tėvais besirūpinantys ar nustebinti draugus mėgstantys sostinės gyventojai.
„Žiogo ir Ko” savininkas užsiminė, kad artimiausiu metu įmonės paslaugomis galės naudotis ir kitų šalies didmiesčių gyventojai. Tarp jų – ir klaipėdiečiai.
Padeda susikrauti
Įsigydami ir pristatydami internetu užsakytas prekes įmonės kurjeriai taupo ne tik žmonių laiką, bet ir pinigus. Ne paslaptis, kad ieškodami būtiniausių prekių, kurių išdėstymo vieta parduotuvėje nuolat keičiama, nemažai žmonių prisiperka kur kas daugiau nei buvo suplanavę.
„Jeigu tokia paslauga yra paklausi, vadinasi, ji reikalinga. Prekių iš prekybos centrų pristatymas į namus patogus sergantiems ar į parduotuvę nueiti negalintiems žmonėms. Tačiau ši paslauga riboja pasirinkimo laisvę. Lentynose vis atsiranda naujų prekių, o rinkdamasis tik iš tų, kurios pristatomos internete, pirkėjas neturi galimybės jų išbandyti. Mūsų prekybos centrų darbuotojai gali padėti įsikrauti stambias prekes, pavyzdžiui, cukraus maišą, televizorių. Maisto prekių į namus nepristatome. Dideli namų apyvokos daiktai pirkėjams pristatomi nemokamai”, – dienraščiui sakė bendrovės „VP Market” prekybos tinklo atstovės ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė.
Siūlo net ir gintarų
Virtualioje erdvėje ne pirmus metus veikia dešimtys elektroninių parduotuvių. Tačiau virtualių prekių pasiūla nėra labai didelė.
Dažniausiai siūloma įsigyti buitinės elektronikos ir kompiuterinės technikos prekių, knygų, kompaktinių plokštelių, gėlių puokščių, prabangių laikrodžių ar net gintaro dirbinių. Kai kurių vadinamųjų e-parduotuvių svetainės panaikintos arba jų veikla sustabdyta.
Kiek Lietuvos žmonių apsiperka virtualiose parduotuvėse, nežinia. Tačiau prekybininkai teigia, kad mūsų šalyje tokių pirkėjų žymiai mažiau nei kitose valstybėse. Pavyzdžiui, 3 iš 10 internetu besinaudojančių prancūzų ar britų taip apsiperka daugiau nei 10 kartų per mėnesį. 10 proc. Airijos interneto naudotojų tai daro daugiau nei 20 kartų, t. y. beveik kasdien.
Nesuteikia garantijų
Be tradicinių paslaugų siūlančios pirkti internetu bendrovės „Avitelos prekyba” generalinis direktorius Jonas Dirginčius dienraščiui pasakojo, kad elektroninė prekyba Lietuvoje kol kas nėra populiari. Ji sudaro tik apie 3,5-4 proc. pardavimų.
Dažniausiai virtualioje erdvėje apsiperka jaunimas. Paklausiausios prekės – vaizdo ir garso grotuvai, skaitmeniniai fotoaparatai, vaizdo kameros.
Šia verslo sritimi besidomintis J.Dirginčius abejoja, kad prekyba elektronikos technika internetu pagyvės ir ateityje.
„Neišeinant iš namų galima pirkti maisto produktų, knygų, muzikos įrašų, net mobiliųjų telefonų, nes be papildomų konsultacijų žinai, ką gausi ir ką su tuo daryti. Techniškai sudėtingos elektros prekės – kitkas. Vartotojui neprofesionalui neužtenka internete pamatyti nuotrauką, perskaityti ir labai išsamų aprašymą, kad išsiaiškintų gaminių galimybes. Be to, ne visos e-parduotuvės, ypač tos, kurių centras ne Lietuvoje, suteikia savo prekėms garantiją”, – argumentavo J.Dirginčius.
Klaipėdietis Vaidas Sasnauskas pasakojo internetu ne kartą pirkęs smulkios buitinės technikos. Jį nuvylė tik vienoje dabar jau nebeveikiančioje parduotuvėje įsigytas spausdintuvas. Anot vaikino, pirkti techniką internetu patogu ir greita, tačiau būtina žinoti daugiau nei kaip atrodo prekė.
Gėlės – iš JAV
Naršydami internete, klaipėdiečiai gali apsilankyti ir vien prekyba virtualioje erdvėje besiverčiančių įmonių svetainėse. Daugelis jų klientų stygiumi nesiskundžia.
Tik internetu prekiaujančios knygomis, garso bei vaizdo įrašais bendrovės „Patogu pirkti” pardavimų ir rinkodaros vadovas Giedrius Milašiūnas minėjo, kad virtualaus knygyno paslaugomis naudojasi ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje gyvenantys mūsų šalies piliečiai. Knygyno svetainėje nurodoma, kad tokiu būdu čia apsiperka daugiau 4 tūkst. nuolatinių klientų iš Lietuvos bei 700 klientų iš 35 užsienio valstybių.
G.Milašiūno teigimu, dažniausiai užsakoma po 2-3 prekes. Užsakymo vertė svyruoja nuo 6 iki tūkstančio litų. Knygų pristatymas į namus ar darbovietę (šito pageidauja 80 proc. pirkėjų) Lietuvos teritorijoje kainuoja 5 litus, į užsienį – pagal pašto tarifus.
Klientų gausa giriasi ir virtualios gėlių parduotuvės. Internetu užsisakyti šventinę puokštę uostamiesčio gyventojai gali ne tik iš Klaipėdoje veikiančių gėlių salonų, bet ir iš JAV.
Tiesa, toks malonumas kainuotų šimtus litų. Pavyzdžiui, Vernon Hilse įsikūrusi įmonė pasirinktą puokštę į Lietuvą pristatyti pasiruošusi jau kitą dieną po užsakymo. Tai kainuotų apie 40 Lt.
Puokščių kainos svyruoja nuo vieno iki kelių šimtų litų.
Julija Gural