Eiles poliklinikose stabdo dosnūs vaistininkų agentai

Netobula išankstinės registracijos talonų sistema piktinasi ir pacientai, ir patys medikai. Beje, žmonių buvimo poliklinikose laiką didina ir čia aktyviai besilankantys farmacijos firmų atstovai.

Redakcija sulaukė klaipėdiečių, besiskundžiančių eilėmis poliklinikose, skambučių. Žmonės tvirtino, kad ir turint išankstinės registracijos taloną eilėse tenka laukti keletą valandų.

Klaipėdietė Anfisa ir jos dukra Nataša iš Pirminės sveikatos priežiūros centro (PSPC) „Senamiestis“ išėjo labai pasipiktinusios.

„Buvome užsiregistravusios iš anksto, nes pas medikus turime apsilankyti kas mėnesį. Nors visada išeidamos iš gydytojo registratūroje užsirašome ir kitam kartui, eilių problema išlieka,“ – sakė jos.

Anot pašnekovių, medikai nekreipia dėmesio į talonus. Be to, tądien jas papiktino ir laukiančių pacientų elgesys: eilės niekas nesilaikė, paklausus, kas paskutinis, šiurkščiai atsakyta, jog tokių nėra…

Anfisos teigimu, kas buvo akiplėšiškesnis, tas ir pas gydytoją pateko anksčiau. Nebeištvėrusi tokios neteisybės moteris pasekė kitų pacientų pavyzdžiu – išėjus vienam pacientui, užtvėrė duris ir pati įsiveržė į vidų.

Tauragės gyventoja Morta teigė, jog atvažiavo dar prieš devintą ryto, tačiau iš poliklinikos ji išėjo tik 14 valandą. Moters talone buvo nurodyta pas gydytoją atvykti 10 valandą, tačiau į jo kabinetą pavyko patekti tik valanda vėliau. Taip nebespėta pas kitą specialistą.

„Gal nesuspėja tie medikai? Tauragėje dar sunkiau patekti pas norimą gydytoją. Ten, mano manymu, dar didesnė netvarka nei Klaipėdoje, nors ir čia jos netrūksta“, – mąstė Morta.

Kabineto šeimininkė – slaugytoja

PSPC „Senamiestis“ registratūros darbuotoja Virginija Markevičienė neneigia, kad pacientui tenka laukti net dviejose eilėse.

Pirmą kartą jis laukia, kai nori patekti pas šeimos gydytoją, kuris jam išduoda siuntimą pas reikiamos srities specialistą. Antrą kartą laukia tam, kad užsiregistruotų pas gydytoją konsultantą.

„Mūsų PSPC griežtai laikomasi talonuose nurodyto eiliškumo. Išimtys daromos tik ekstra atvejais. Tarkim, žmogus netikėtai sukarščiavo. Bet visai kas kita yra, pavyzdžiui, kasmėnesinis kompensuojamųjų vaistų išrašymas. Jei pusę metų skauda koją ar ausį, taip pat galima palaukti“, – įsitikinusi V. Markevičienė.

Būna dienų, kai vadinamųjų ekstrinių ligonių pasitaiko daugiau nei įprasta. Tada kabineto šeimininkė – slaugytoja – laukiantiems pacientams turi pranešti, kad be eilės pas gydytoją užeis keli pacientai. Taip būtų išvengiama nesusipratimų.

„Labai daug priklauso nuo slaugytojos. Gydytojas dirba savo darbą ir eilės šurmulio nejaučia, negirdi. Kita vertus, tiek laukiantys pacientai, tiek slaugytoja gali matyti, kad laukiamajame sėdi ekstrinis pacientas. Jie atpažįstami iš raudonų lapelių knygelėse“, – aiškino registratorė.

Bando gudrauti

PSPC „Senamiestis“ vyr. gydytoja Loreta Žilinskienė pripažino, kad ir išankstinės registracijos talonėlius turintiems pacientams tenka palaukti dėl netikėtai pas gydytoją apsilankančių ekstrinių ligonių. Ilgiausias laikas, kurį gali tekti palaukti, pasak jos, 15-20 minučių.

Dėl eilių poliklinikoje vyr. gydytoja kaltino ir nepakankamą visuomenės švietimą. Mat norintiesiems apsilankyti pas gydytojus konsultantus, pavyzdžiui, ginekologą, urologą ar kt., reikia šeimos gydytojo siuntimo, tačiau pacientai pas specialistus bando patekti ir be jų.

„Būna ir tokių, kurie gudrauja. Štai nenorėdamas laukti eilėje vienas pareiškia, kad smarkiai karščiuoja. Patikrinus temperatūrą paaiškėja, jog ji – vos keliomis dešimtosiomis didesnė už įprastą. Kita vertus, visi labai suirzę. Gal tai socialinės padėties Lietuvoje pasekmė?“ – spėliojo L. Žilinskienė.

Klaipėdos apskrities ligoninės konsultacinės poliklinikos vedėja Vilija Platakienė įsitikinusi, kad talonų sistemą tokio pobūdžio įstaigose būtina tobulinti.

Anot jos, problema tai, kad poliklinikoje nepasirodo trečdalis išankstinės registracijos talonus pasiėmusių pacientų. „Nežinia ką daryti – laukti jų ar ne“, – pacientų nerūpestingumu stebisi vedėja.

Farmacininkai gaišina laiką

Anot V. Markevičienės, poliklinikoje dažnai lankosi įvairių farmacijos firmų agentai. Registratūroje jie tik pasiteirauja, kokiuose kabinetuose dirba vienos ar kitos srities specialistai. Dažniau čia apsilankantieji registratūroje nesirodo, jie tiesiai beldžiasi į medikų kabinetus.

„Kiek jie užima gydytojų laiko, aš nežinau, tačiau pacientai jų vizitais nėra sužavėti“, – sakė registratūros darbuotoja.

L. Žilinskienė pripažįsta, kad vaistų pardavėjai taip pat trukdo gydytojų laiką. Moters teigimu, negražu jų neįsileisti, tačiau ir priiminėti po darbo valandų nėra sąlygų. Esant galimybei, stengiamasi leisti medicinos naujienas pristatyti per gydytojų pasitarimus.

Laukiami ir dosnūs svečiai

Viena iš ligoninėje dirbančių gydytojų, nenorėjusi viešinti savo pavardės, aiškino, jog čia farmacijos kompanijų atstovai pasirodo labai retai – esą ligoninėse jiems nėra ką veikti, nes gydytojai konsultantai vaistų neišrašinėja ir pacientam gydyti skyriuose jų neperka.

„Stebime, kaip mūsų kolegos, dirbantys pirminės sveikatos priežiūros centruose, naudojasi vaistų pardavėjų teikiamomis gėrybėmis. Jų duodamos dovanos ne tokios kuklios, kaip gali pasirodyti.

Oficialiai afišuojami tik padovanoti rašikliai, firminiai bloknotai ir t.t. Tačiau nuoširdesni kolegos prisipažįsta, kad gerai sutariant su kokiu nors farmacijos kompanijos agentu galima pelnyti net kelionę į užsienio šalį, dažniausiai – Turkiją“, – sakė gydytoja.

Vienoje poliklinikoje dirbanti šeimos gydytoja pradžioje bandė įtikinti, jog vaistų gamintojų atstovus darbo laiku medikai noriai priiminėja dėl jų atnešamos naujausios informacijos apie vaistus.

Tačiau pažadėjus, jog jos pavardė tikrai nebus paviešinta, pensinio amžiaus moteris prisipažino, jog medikams dabar – ne patys geriausi laikai, o vaistininkų agentai siūlo neblogas dovanas.

Šie atneša ne tik naujausių medikamentų, kuriuos, jei nereikalingi savos šeimos nariams, gydytojai gali parduoti. Rašikliai ir bloknotai – smulkmenos, nes į medikų kabinetus atkeliauja firminės rankinės, sieniniai laikrodžiai, aksominės dėžutės, staltiesėlės ir sidabriniai šaukšteliai.

„Padovanoti arbatinuką aš pati paprašiau. Agentas man buvo labai dėkingas, kad priėmiau jį be eilės, tad mielai sutiko“, – prisipažįsta gydytoja.

Medikė pripažįsta, kad konkurencinė kova tarp vaistinių, tarp farmacinių kompanijų labai didelė, o jai taip norisi palepinti savo anūkus. Kai atlyginimas siekia tik 1 000 litų, tai esą nėra lengva.

Žaneta Netobula išankstinės registracijos talonų sistema piktinasi ir pacientai, ir patys medikai. Beje, žmonių buvimo poliklinikose laiką didina ir čia aktyviai besilankantys farmacijos firmų atstovai.

Redakcija sulaukė klaipėdiečių, besiskundžiančių eilėmis poliklinikose, skambučių. Žmonės tvirtino, kad ir turint išankstinės registracijos taloną eilėse tenka laukti keletą valandų.

Klaipėdietė Anfisa ir jos dukra Nataša iš Pirminės sveikatos priežiūros centro (PSPC) „Senamiestis“ išėjo labai pasipiktinusios.

„Buvome užsiregistravusios iš anksto, nes pas medikus turime apsilankyti kas mėnesį. Nors visada išeidamos iš gydytojo registratūroje užsirašome ir kitam kartui, eilių problema išlieka,“ – sakė jos.

Anot pašnekovių, medikai nekreipia dėmesio į talonus. Be to, tądien jas papiktino ir laukiančių pacientų elgesys: eilės niekas nesilaikė, paklausus, kas paskutinis, šiurkščiai atsakyta, jog tokių nėra…

Anfisos teigimu, kas buvo akiplėšiškesnis, tas ir pas gydytoją pateko anksčiau. Nebeištvėrusi tokios neteisybės moteris pasekė kitų pacientų pavyzdžiu – išėjus vienam pacientui, užtvėrė duris ir pati įsiveržė į vidų.

Tauragės gyventoja Morta teigė, jog atvažiavo dar prieš devintą ryto, tačiau iš poliklinikos ji išėjo tik 14 valandą. Moters talone buvo nurodyta pas gydytoją atvykti 10 valandą, tačiau į jo kabinetą pavyko patekti tik valanda vėliau. Taip nebespėta pas kitą specialistą.

„Gal nesuspėja tie medikai? Tauragėje dar sunkiau patekti pas norimą gydytoją. Ten, mano manymu, dar didesnė netvarka nei Klaipėdoje, nors ir čia jos netrūksta“, – mąstė Morta.

Kabineto šeimininkė – slaugytoja

PSPC „Senamiestis“ registratūros darbuotoja Virginija Markevičienė neneigia, kad pacientui tenka laukti net dviejose eilėse.

Pirmą kartą jis laukia, kai nori patekti pas šeimos gydytoją, kuris jam išduoda siuntimą pas reikiamos srities specialistą. Antrą kartą laukia tam, kad užsiregistruotų pas gydytoją konsultantą.

„Mūsų PSPC griežtai laikomasi talonuose nurodyto eiliškumo. Išimtys daromos tik ekstra atvejais. Tarkim, žmogus netikėtai sukarščiavo. Bet visai kas kita yra, pavyzdžiui, kasmėnesinis kompensuojamųjų vaistų išrašymas. Jei pusę metų skauda koją ar ausį, taip pat galima palaukti“, – įsitikinusi V. Markevičienė.

Būna dienų, kai vadinamųjų ekstrinių ligonių pasitaiko daugiau nei įprasta. Tada kabineto šeimininkė – slaugytoja – laukiantiems pacientams turi pranešti, kad be eilės pas gydytoją užeis keli pacientai. Taip būtų išvengiama nesusipratimų.

„Labai daug priklauso nuo slaugytojos. Gydytojas dirba savo darbą ir eilės šurmulio nejaučia, negirdi. Kita vertus, tiek laukiantys pacientai, tiek slaugytoja gali matyti, kad laukiamajame sėdi ekstrinis pacientas. Jie atpažįstami iš raudonų lapelių knygelėse“, – aiškino registratorė.

Bando gudrauti

PSPC „Senamiestis“ vyr. gydytoja Loreta Žilinskienė pripažino, kad ir išankstinės registracijos talonėlius turintiems pacientams tenka palaukti dėl netikėtai pas gydytoją apsilankančių ekstrinių ligonių. Ilgiausias laikas, kurį gali tekti palaukti, pasak jos, 15-20 minučių.

Dėl eilių poliklinikoje vyr. gydytoja kaltino ir nepakankamą visuomenės švietimą. Mat norintiesiems apsilankyti pas gydytojus konsultantus, pavyzdžiui, ginekologą, urologą ar kt., reikia šeimos gydytojo siuntimo, tačiau pacientai pas specialistus bando patekti ir be jų.

„Būna ir tokių, kurie gudrauja. Štai nenorėdamas laukti eilėje vienas pareiškia, kad smarkiai karščiuoja. Patikrinus temperatūrą paaiškėja, jog ji – vos keliomis dešimtosiomis didesnė už įprastą. Kita vertus, visi labai suirzę. Gal tai socialinės padėties Lietuvoje pasekmė?“ – spėliojo L. Žilinskienė.

Klaipėdos apskrities ligoninės konsultacinės poliklinikos vedėja Vilija Platakienė įsitikinusi, kad talonų sistemą tokio pobūdžio įstaigose būtina tobulinti.

Anot jos, problema tai, kad poliklinikoje nepasirodo trečdalis išankstinės registracijos talonus pasiėmusių pacientų. „Nežinia ką daryti – laukti jų ar ne“, – pacientų nerūpestingumu stebisi vedėja.

Farmacininkai gaišina laiką

Anot V. Markevičienės, poliklinikoje dažnai lankosi įvairių farmacijos firmų agentai. Registratūroje jie tik pasiteirauja, kokiuose kabinetuose dirba vienos ar kitos srities specialistai. Dažniau čia apsilankantieji registratūroje nesirodo, jie tiesiai beldžiasi į medikų kabinetus.

„Kiek jie užima gydytojų laiko, aš nežinau, tačiau pacientai jų vizitais nėra sužavėti“, – sakė registratūros darbuotoja.

L. Žilinskienė pripažįsta, kad vaistų pardavėjai taip pat trukdo gydytojų laiką. Moters teigimu, negražu jų neįsileisti, tačiau ir priiminėti po darbo valandų nėra sąlygų. Esant galimybei, stengiamasi leisti medicinos naujienas pristatyti per gydytojų pasitarimus.

Laukiami ir dosnūs svečiai

Viena iš ligoninėje dirbančių gydytojų, nenorėjusi viešinti savo pavardės, aiškino, jog čia farmacijos kompanijų atstovai pasirodo labai retai – esą ligoninėse jiems nėra ką veikti, nes gydytojai konsultantai vaistų neišrašinėja ir pacientam gydyti skyriuose jų neperka.

„Stebime, kaip mūsų kolegos, dirbantys pirminės sveikatos priežiūros centruose, naudojasi vaistų pardavėjų teikiamomis gėrybėmis. Jų duodamos dovanos ne tokios kuklios, kaip gali pasirodyti.

Oficialiai afišuojami tik padovanoti rašikliai, firminiai bloknotai ir t.t. Tačiau nuoširdesni kolegos prisipažįsta, kad gerai sutariant su kokiu nors farmacijos kompanijos agentu galima pelnyti net kelionę į užsienio šalį, dažniausiai – Turkiją“, – sakė gydytoja.

Vienoje poliklinikoje dirbanti šeimos gydytoja pradžioje bandė įtikinti, jog vaistų gamintojų atstovus darbo laiku medikai noriai priiminėja dėl jų atnešamos naujausios informacijos apie vaistus.

Tačiau pažadėjus, jog jos pavardė tikrai nebus paviešinta, pensinio amžiaus moteris prisipažino, jog medikams dabar – ne patys geriausi laikai, o vaistininkų agentai siūlo neblogas dovanas.

Šie atneša ne tik naujausių medikamentų, kuriuos, jei nereikalingi savos šeimos nariams, gydytojai gali parduoti. Rašikliai ir bloknotai – smulkmenos, nes į medikų kabinetus atkeliauja firminės rankinės, sieniniai laikrodžiai, aksominės dėžutės, staltiesėlės ir sidabriniai šaukšteliai.

„Padovanoti arbatinuką aš pati paprašiau. Agentas man buvo labai dėkingas, kad priėmiau jį be eilės, tad mielai sutiko“, – prisipažįsta gydytoja.

Medikė pripažįsta, kad konkurencinė kova tarp vaistinių, tarp farmacinių kompanijų labai didelė, o jai taip norisi palepinti savo anūkus. Kai atlyginimas siekia tik 1 000 litų, tai esą nėra lengva.

Žaneta Skersytė

„Vakarų ekspresas“

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Medicina su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.