Vartotojai bėga nuo TV reklamos

Žiūrovai vengia erzinamų ir pernelyg ilgų reklamos intarpų televizijos programose

Reklamos intarpų trukmė komercinėse televizijos programose neviršija įstatymo nustatytų normų. Tai teigia Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK). Tačiau nepaisant nuolatinės programų priežiūros, kontrolieriai nesiryžta teigti, kad pro jų akis neprasprūsta pažeidimų. Žiūrovai jau įvertino komercinių TV reklamos ir anonsų blokus sprukdami nuo televizorių vos tik juose ima šmėžuoti sauskelnių ir „Srovių”, higieninių įklotų ir”TV detektyvų”, dantų pastos ir „Abipus sienos” ir kitaip sukomponuoti intarpai.

Žiūrovai suirzę

Jeigu kas nors sugalvotų kvailą realybės šou stebėti pro rakto skylutę, kaip žmonės žiūri šalies komercinių televizijų laidas, ko gera, tą reginį tektų paženklinti S raide. Ir dėl vienos elementarios priežasties – vidutiniškai kas 20 minučių į eterį pasipiltų keiksmai, skirti televizijų savininkams. Būtent maždaug kas tiek laiko laidos ar filmai yra pertraukiami reklamos ir anonsų blokais. Kai kurie jų trunka beveik 20 minučių.

„Aš suprantu televizijų norą uždirbti kuo daugiau pinigų ir sumažinti paros programų transliacijų išlaidas, tačiau ar dėl to verta spjaudyti mums į veidą, – teigė šalies televizijomis nusivylęs žiūrovas. – Nejaugi jie mano, kad mes nesuprantame, dėl ko jų programų tinklelyje tiek daug laiko skirta anonsams. Nepaisydamos kokybės, komercinės televizijos kaip žiūrovą jau prarado vidurinį socialinį sluoksnį, o turtingesnius – ir dar anksčiau.”

Anonsų trukmė neribojama

Tie, kurie vis dar žiūri LNK, TV3 ir BTV, baigia užversti LRTK skundais, kuriuose kaltina televizijas rodant per daug reklamų ir taip sumenkinant daugelio laidų vertę.

LRTK, atsižvelgdama į dažnus televizijos žiūrovų klausimus dėl neva per didelio reklamos kiekio televizijos programose, neseniai atliko reklamos transliavimo vaidybiniuose filmuose tyrimą. Rezultatai parodė, kad transliuotos reklamos kiekis ir tarpai tarp reklamos intarpų atitinka nustatytus reikalavimus.

„Įspūdį, kad televizijos laidos ir filmai yra perkrauti reklamos, sudaro anonsų gausa TV programose. Pastarųjų trukmė televizijos programose nėra reglamentuojama, – sakė LRTK teisininkas Viktoras Popandopula. – Tai ir erzina žiūrovus.”

Įstatymo laikomasi

LRTK nustatė, kad televizijos neviršija nustatyto limito, kai per valandą reklamą galima rodyti 12 minučių.

Teisininkas patikino, kad reklamos intarpai labiausiai prislegia žiūrovą dėl to, kad nutraukus filmą ar laidą reklamos blokas dar išskaidomas į kelias dalis – tarp jų televizijos parodo ir ilgokai trunkančius laidų pristatymus.

Šios pertraukos prailgsta ir dėl to, kad dažnai per jas rodoma vadinamųjų rėmėjų reklama, kuri pagal visuomenės informavimo įstatymą kaip ir nėra reklama.

„Dalis reklamų yra rėmimo, jos pagal įstatymą nėra įtraukiamos į suteiktą reklamos limitą”, – sakė V.Popandopula.

Reklamos specialistai neatmeta galimybės, kad dalis rėmimo reklamų yra televizininkų gudravimas, siekiant legaliai pailginti leistiną reklamos laiką. Kitaip tariant, jeigu televizijos reklamos tinklelis užpildytas, reklamos užsakovui tereikia paremti vieną ar kitą televizijos laidą ir jo reklamai toje laidoje iš karto atsiranda vietos.

Beveik milijonas filmukų

Pagal Visuomenės informavimo įstatymą reklamos gali būti įterpiamos į programas tik nepažeidžiant jų (ar jų dalių) vientisumo ir vertės. Pavyzdžiui, pusantros valandos filmas reklamos pertrauktas gali būti tik du kartus. Tačiau dėl rėmimo programų ar anonsų jie gali būti nutraukti kiek tik nori kartų.

„Didžiųjų televizijų monitoringas atliekamas nuolat – reklamos laikas per filmus neviršija nustatytų įstatymo normų, – tikino LRKT teisininkas V.Popandopula. – Rimti reklamos trukmės pažeidimai buvo užfiksuoti prieš dvejus metus.”

Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup” duomenimis, per 2007 m. šalies televizijos parodė net 925 tūkst. reklaminių filmukų. Reklamos televizijoje laikas, palyginti su 2006 m., pailgėjo 18,3 proc.

Ta pati tyrimų bendrovė analizuoja, kiek žmonių pabėga nuo televizorių, kai pradedama rodyti reklama.

„Vadinamasis kiekybinis reklamos pasiekiamumo vertinimas rodo, kad labai daug žmonių bėga nuo reklamų. Pabėgusiųjų skaičius didėja proporcingai reklamos bloko trukmei, – sakė „TNS Gallup media” direktorius Gytis Juodpusis. – Reklamai trunkant ilgiau nei 10 minučių, daugiau kaip 60 proc. žiūrovų perjungia kanalą ar nueina nuo televizoriaus.”

Rinka ne guminė

Televizijos reklamos efektyvumo rodiklio išvesti neįmanoma. Todėl rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup” specialistai linkę vertinti tik atskiras reklamas.

„Apskaičiuoti vidutinį reklamos per televiziją efektyvumą neįmanoma. Reklama nelygi reklamai, todėl rasti sintetinį rodiklį neįmanoma, – sakė G.Juodpusis. – Galima vertinti tik atskiras reklamas – labiausiai pasiteisina aukštesnio meninio lygio reklamos.”

Tik trumpą – iki dviejų minučių trukmės – reklamos bloką, anot „TNS Gallup”, nuo pradžios iki pabaigos pamato vidutiniškai net 98 proc. žiūrovų.

„Piktas arba suerzintas žmogus – ne pirkėjas. Jis gali išgirsti, ką sako pardavėjas (reklama), tik po to, kai nurimsta, – sakė konsultavimo bendrovės „TMD partners” konsultantė Sandra Stankevičienė. – Kai klientas įsiutęs, svarbiausia jį nuraminti.”

Tiesa, atrodo, šiais metais, jeigu televizijos nesiliaus girtis (anonsuoti), žiūrovas-pirkėjas bus dar labiau supykdytas. Prognozuojama, kad televizijos pajamos iš reklamos augs 8,4 proc. Tikėtina, kad programų tinklelyje reklaminės pauzės ilgės arba jų bus gerokai daugiau.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.