Radijo laidų vedėjas Mindaugas Stasiulis, kitaip dar žinomas kaip Saulėno personažas, vairuoti pradėjo būdamas 12 metų. Tiesa, iš pradžių ne lengvąjį automobilį, bet traktorių.
Sukioti transporto priemonės vairą radijo stoties M-1 programų direktorius ir laidų vedėjas M.Stasiulis pradėjo dar vaikystėje. Vaikinas neslepia, kad vairavimo pradžiamokslis buvo ne lengvasis automobilis ar motociklas, o sunkiasvorė žemės ūkio technika.
Pradžiamokslis – traktoriuje.
„Mokytis vairuoti pradėjau gana anksti – nuo kokių 12 ar 13 metų. Gyvenau kaime Telšių rajone, tad reikėjo tėvams padėti nudirbti žemės ūkio darbus. Taigi po truputį mokiausi vairuoti traktorių, o būdamas 16 metų net specialų vairuotojo pažymėjimą įgijau”, – LŽ pasakojo humoro nestokojantis M.Stasiulis, visuomenėje labiau žinomas kaip Saulėno personažo įkūnytojas.
Nors vaikinas anksti sėdo prie vairo, automobiliai jam galvos nesusuko. Jis nesvajoja apie sportinius automobilius, nesiekia kuo greičiau įsigyti raudoną „Ferrari”, o tiesiog mėgaujasi vairavimo malonumu ir pranašumu. „Gal esu kiek senamadiškas, tačiau nesergu automobilizmo liga. Daugelį metų važinėjau „Mazda” automobiliu ir buvau visiškai juo patenkintas. Tik šiais metais ryžausi atnaujinti savo transporto parką ir įsigijau trečios klasės BMW. Beje, iki šiol gana skeptiškai vertinau šios klasės automobilius, nes Lietuvoje daugeliui jie asocijuojasi su nelabai kultūringais vairuotojais, tačiau pradėjęs juo važinėti negaliu atsidžiaugti. Tai iš tiesų geras ir patikimas automobilis. Taip sakant, – vokiška kokybė”, – naują savo pirkinį liaupsino šmaikštusis radijo laidų vedėjas.
Greitai nevažinėja
M.Stasiulio draugai ir pažįstami, kaip tikro vyro, dažnai klausia, kokiu didžiausiu greičiu yra tekę važiuoti. Vaikino atsakymas neretai nustebima bendraamžius. Radijo laidų vedėjas prisipažįsta, kad nėra didelio greičio mėgėjas, tad akceleratoriaus pedalą yra išspaudęs daugiausia iki 150 km/val. „Žmonės galvoja, kad jei vairuoju BMW, tai būtinai turiu būti lakstūnas. Iš tiesų taip nėra. Esu ramaus ir atsargaus vairavimo šalininkas, kuris visur ir visada pasirenka protingą greitį”, – atviravo Mindaugas.
Kyšis Latvijos patruliams
Tačiau, nors ir yra ramaus vairavimo šalininkas, M.Stasiulis retsykiais akis į akį susiduria su kelių patruliais. Kartą net kyšį jiems yra davęs. Tiesa, tai nutiko ne Lietuvoje, o kaimyninėje Latvijoje. Mindaugas pasakojo, kad šiek tiek viršijo leistiną greitį ir už tai buvo sustabdytas brolių latvių. „Šiaip niekada nesiūliau ir, manau, ateityje nesiūlysiu pareigūnams kyšio tam, kad išvengčiau atsakomybės. Tačiau Latvijoje nutiko neeilinis įvykis. Šios šalies kelių patruliai už smulkų prasižengimą patys tiesiai šviesiai manęs paprašė pinigų. Su savimi turėjau mažai grynųjų, tad padaviau jiems paskutinius 10 latų, tačiau pasakiau, kad visų pinigų atiduoti negaliu. Ir ką jūs manote – jie man, kaip kokioje parduotuvėje, grąžino 5 latus atgal. Sakyčiau, šaunūs patruliai pasitaikė”, – plačiai besišypsodamas pasakojo M.Stasiulis.
Kalbėdamas apie santykius su policininkais Mindaugas kelis kartus pakartojo, kad jei jau pažeidžia Kelių eismo taisykles, tai visada už tai atsako pagal įstatymo numatytą tvarką. Nors taip atsitinka itin retai, tačiau radijo laidų vedėjui nepriimtina tartis su pareigūnais ir prašyti jų atleidimo. „Žinau, kad daugelis gatvėje mane atpažįsta kaip Saulėną iš televizijos ekranų, tačiau tai nesuteikia man teisės piktnaudžiauti tarnybine padėtimi”, – ironizavo radijo stoties programų direktorius.
Kultūros keliuose daugėja
M.Stasiulio nuomone, pastaruoju metu, bent jau Vilniuje, jis pastebi vairavimo kultūros pagerėjimą. Vaikinas sako, kad sostinėje vairuotojai tapo mandagesni, supratingesni ir protingesni. Daugelis persirikiuodami iš vienos eilės į kitą net posūkį parodo. Tai, pasak Mindaugo, jau didelė pažanga. Tačiau radijo laidų vedėją iki šiol erzina įžūlus visuomeninio transporto vairuotojai. „Suprantu, kad jie skuba ir turi laikytis nustatyto grafiko, tačiau jų vairavimo stilius man kelia siaubą. Daugelis troleibusų ir autobusų vairuotojų vairuoja taip, tarsi jie būtų vieninteliai eismo dalyviai. Manau, jiems irgi turi galioti kelių eismo taisyklės”, – nestokodamas kritikos kalbėjo M.Stasiulis.
Pasiteiravus, ar lietuviai – patys prasčiausi vairuotojai Europoje, Mindaugas tik trumpai pagalvojo ir papurtė galva: „Ne, italai ir prancūzai man pasirodė kur kas pavojingesni kelyje.”