Mokslinės jūrinės literatūros lietuvių kalba nėra daug. Platesnę dirvą šioje srityje yra išvarę Klaipėdos universiteto profesoriai Vytautas Paulauskas, Jonas Čerka, Vytautas Smailys.
Mokslinės jūrinės literatūros lietuvių kalba spragą laivybos ekonomikos srityje užpildė Klaipėdos universiteto daktarė docentė Liudmila Turkina ir Lietuvos jūreivystės kolegijos daktarė docentė Jelena Belova. Kartu jos išleido knygą „Laivybos rinka: ekonominiai ir organizaciniai pagrindai”, kuri pripažinta monografija. Mokslinėmis monografijomis pripažįstami naujumu ir branda išsiskiriantys leidiniai.
Knyga iš tiesų parašyta naujoviškai – nenuobodžiai, o svarbiausia – koncentruotai pateikiami ir laivybos istorijos, ir ekonomikos, ir pasaulinės vystymosi tendencijos, ir svarbiausi terminai bei sampratos, ir galimos ateities vystymosi įvertinimo formulės. Analizuoti laivybos rinką pasitelkiant ir istorinius aspektus anksčiau netgi nebuvo bandymų.
Autorės teigė, kad ši pirmoji tokio pobūdžio knyga lietuvių kalba yra jų patirties ir ilgametės bendros pažinties rezultatas. Prieš tai jos kartu ir atskirai parašė daugybę straipsnių apie įvairių uostų ir regionų, transporto koridorių vystymą, jūrinę industriją, tarptautinę logistiką, laivų statybos, laivybos ekonomikos aspektus, registrus, transporto plėtrą reglamentuojančias teisines normas ir kita.
Liudmila Turkina Klaipėdos universiteto Jūrų technikos fakulteto Laivų inžinerijos katedroje dėstytojauja jau 15 metų. Prieš tai ji dirbo su laivyba susijusioje bendrovėje. 1983 metais ji apsigynė daktaro laipsnį Leningrado N.A.Voznesenskio finansinės ekonomikos institute.
Jelena Belova dėstytojauja jau 30 metų – šiuo metu Lietuvos jūreivystės kolegijos Uosto ekonomikos ir vadybos katedroje. Daktoratą ji apsigynė 2002 metais Kaliningrado I.Kanto valstybiniame universitete.
Knyga „Laivybos rinka: ekonominiai ir organizaciniai pagrindai” skirta ir jūrinių specialybių studentams, ir laivybos ekonominių tarnybų darbuotojams, ir tarptautinio laivybos verslo specialistams. Knyga universali – ji aktuali ir laivavedžiams, ir laivų mechanikams, ir laivų projektuotojams, ir laivų aptarnavimo bei valdymo, ir uosto technologijų bei vadybos specialybių studentams.
L.Turkina ir J.Belova sakė, kad knygą „Laivybos rinka: ekonominiai ir organizaciniai pagrindai” pateikė vertinti „DFDS Lisco” bendrovės specialistams ir sulaukė gražių atsiliepimų. Netgi buvo tokių teiginių: „Pasisekė studentams sulaukus tokio koncentruoto leidinio”. Praktikai tikino, kad ne viskuo, kas yra knygoje, jie naudojasi – kai kurios formulės yra pralenkusios praktinės laivybos rėmus.
Kol kas knyga išleista 200 egzempliorių tiražu. Ji brandinta ilgai. Dar 2004 metais ją išleisti rekomendavo Klaipėdos universiteto Jūreivystės institutas. Palyginti nedidelės apimties 170 puslapių knygelę autorės rinko kruopščiai tarsi po kruopelytę. Todėl jos galėjo drąsiai pripažinti, kad pačioms džiugu paimti tą knygą į rankas.
Ypač jos sakė esančios dėkingos Klaipėdos universiteto leidyklos redaktorei Romai Nikžentaitienei. Jai teko nuveikti titanišką darbą, perversti įvairius žodynus, kad tiksliai lietuviškai išreikštų įvairius tarptautinius sunkiai vertimams pasiduodančius laivybos ir ekonomikos terminus.
Įkvėptos pirmosios sėkmės ir palankių vertinimų kitais metais autorės ketina išleisti platesnį papildytą knygos variantą didesniu tiražu.