Taline prasidėjus gatvių riaušėms spaudoje pasirodė nuomonių, kad panašiomis situacijomis labai praverstų speciali technika siautėjančiai miniai tramdyti ir išsklaidyti.
Taip pat apgailestauta, jog tokios šiuolaikinės technikos pas mus stokojama. Be abejo, reportažuose iš užsienio šalių neretai matome, kaip siautėjančius jaunimo būrius stipria vandens srove išsklaido keli specialūs automobiliai, dar vadinami „Antiriot vehicles” („Antiriaušinė transporto priemonė”). Į neramumų vietą policijos pajėgos irgi atvažiuoja ne autobusais, kuriuos miniai nesunku apversti ar bent jau išdaužyti langus, o gerai apsaugotais specialiais furgonais.
Kadangi Lietuvoje tokie ypatingos paskirties automobiliai negaminami, galima jų pasidairyti pas kaimynus.
Purškia dideliu atstumu
Baltarusijos sostinėje Minske esanti įmonė „Belkommunmaš”, kurios specializacija – troleibusų gamyba, vis dėlto pagal užsakymus gamina ir šiek tiek kitokią techniką. Ji skirta tokioms situacijoms, kokia buvo susidariusi Taline. Naujausias gaminys – ACS-40 „Cunami” – automobilis-cisterna su vandens patranka. Masyvus mėlynai dažytas „Cunami” sukurtas panaudojus serijinio MAZ-533702 važiuoklę. Kabinos langus ir priekinę automobilio dalį dengia iš tvirto tankaus metalinio tinklo pagaminti skydai. Priekyje ir virš kabinos sumontuoti pasukami gaisrininkų lafetai LSD-S20U/I. Kad būtų mažesnis pavojus žmonėms pakliūti po automobilio ratais, prie buferio pritvirtinta storos gumos „prijuostė”, o užpakaliniai varomieji ratai paslėpti po gaubtais. Už kabinos – kampuotas kėbulas ir 7000 litrų vandens cisterna bei gaisrininkų siurblys PN40UV. Jis švirkščia vandens čiurkšlę 50 metrų atstumu, taigi gali „nuprausti” riaušininkus nė neprivažiavęs prie pat jų. Besisukantys lafetai leidžia operatoriui iš kabinos nukreipti čiurkšlę tiksliai ten, kur reikia. Automobilį, sveriantį 16 tonų (įskaitant pilną cisterną), varo 230 AG JaMZ-236NR2 variklis.
Atrodo grėsmingai
Pareigūnams į įvykių epicentrą pristatyti skirtas triašis furgonas, sukurtas irgi panaudojus MAZ važiuoklę. Ji specialiai komplektuojama su nedidelio skersmens padangomis, kad žmonėms vežti pritaikyto erdvaus kėbulo-furgono grindys būtų kuo žemiau. Kitaip ir specialios paskirties dalinių vyrams išlipti, ir sulaikytus riaušininkus įkelti į aukštai nuo kelio paviršiaus esantį furgoną būtų nepatogu. Automobilio kabinos ir kėbulo langai taip pat apsaugoti metalinio tinklo skydais nuo svaidomų akmenų, butelių ir kitokių minios „ginklų”. Tvarką palaikančioms institucijoms turėti panašios autotechnikos – anaiptol ne gėda, o būtinybė. Neretai vien tokio gana grėsmingai atrodančio automobilio pasirodymas „ataušina įkaitusias galvas” ir pareigūnams nebereikia rizikuoti savo sveikata, kad atkurtų gatvėse tvarką.