Klaipėdos uoste į tanklaivį atsitrenkęs buksyras pramušė jo korpusą. Nors incidentas neigiamo poveikio aplinkai nepadarė, jį laivininkai vertina kaip itin retą.
Klaipėdos uoste prie krantinės švartuodamas mazuto paimti atplaukusį italų tanklaivį „Mare Solernum” buksyras „Tak” atsitrenkė į jo laivagalį ir pramušė skylę. Apie antradienį laivybos kanale nutikusį eismo įvykį valstybinės tarnybos viešai nepaskelbė.
Lopė skylę
Daugiau kaip 110 tūkst. tonų talpos naftos tanklaivis prie sausakrūvio krantinės – neįprastas reiškinys uoste. LŽ išsiaiškino, kad Neapolyje registruotas laivas „Mare Solernum” buvo pramuštas švartuojant jį prie bendrovės „Klaipėdos nafta” krantinės dar birželio 12 dieną, prieš 7 valandą ryto. Tanklaivį tempęs buksyras atsitrenkė į balastinių vandenų tanką žemiau vandens linijos ir pats buvo šiek tiek aplamdytas.
Aiškintis įvykio į Klaipėdą iš artimiausio biuro Kopenhagoje buvo iškviestas Italijos laivų registro ekspertas. „Klaipėdos naftos” atstovų teigimu, italų tanklaivis Klaipėdoje turėjo paimti maždaug 30 tūkst. tonų mazuto. Tai būtų užtrukę parą. Įvykus avarijai šio krovinio atplaukė tanklaivis „Nectar”, todėl kitų laivų įplaukimo grafikas nesutriko.
Pasak uostininkų, nuvilkti 245 metrų ilgio laivą į laivų remonto įmonę buvo per daug sudėtinga, todėl nuspręsta jį prišvartuoti prie tuo metu buvusios tuščios KLASCO 12 krantinės. Užlopyti maždaug metro skersmens skylę sutiko plaukiojantį krantą turinti bendrovė „Garant”. Jos atstovas LŽ vakar teigė, kad vidinius suvirinimo darbus numatoma baigti iki vakaro.
Atlygins draudimas
Laivo agentas, įmonės „Kompass Tranzit” direktorius Rimas Kairys planavo, kad laivas išplauks rytoj. „Jei kvalifikacinės bendrovės „Lloyd’s” atstovas pripažins, kad suvirinta gerai, šeštadienį uždažome ir išleidžiame. Kiek tai kainuos, nelabai kam rūpi, nes nuostolius atlygins draudimas”, – sakė R.Kairys.
Buksyrai „Tak” priklauso bendrovei „Towage & Marine Assistens”. Jos vadovas Konstantinas Sanda LŽ tikino nesidomėjęs žalos dydžiu. „Tai tik metalinė avarija. Sugedo vilkiko automatika, buvo didelė inercija. Nuostolius atlygins draudimas. Mes esame drausti „Blomberg” laivų brokerių kompanijoje, todėl nesvarbu, kiek tai kainuos”, – aiškino K.Sanda.
Lietuvos saugios laivybos administracijos atstovas Povilas Juozapavičius ir Klaipėdos uosto priežiūros tarnybos vadovas Juozas Saudargas LŽ tikino, kad avarijos priežastis – sugedęs buksyro vairavimo mechanizmas. Užlopytas tanklaivis bus išleistas iš Klaipėdos tada, kai italų registras įsitikins ir patvirtins, jog laivas atitinka klasės reikalavimus.
Pasak uosto specialistų, avarija yra menka, neturi neigiamų pasekmių aplinkai, nes buvo pramušta balastinio vandens tanko vieta. Tačiau jie pripažino, kad atvejis – labai retas. Antro panašaus laivininkai net negalėjo prisiminti.
Išlaidų bus daugiau
Su tanklaiviais susiję incidentai paprastai būna labai pavojingi. Pastarąjį kartą Klaipėdos uoste rimtas įvykis buvo 2002 metų gruodį, kai išplaukdamas su 60 tūkst. tonų mazuto kroviniu tanklaivis „Princess Pia” užplaukė ant seklumos ties uosto vartais.
Tanklaivio „Mare Solernum” remontas – tai tik menka išlaidų dalis bendrovę „Towage & Marine Assistens” apdraudusiai kompanijai. Didžiausius nuostolius laivo savininkas patiria dėl prastovos. Pasak laivybos specialistų, tokio didelio tanklaivio kaip „Mare Solernum” prastova gali kainuoti nuo 80 iki 100 tūkst. JAV dolerių per dieną, nes laivas pinigus uždirba, kai plaukia. Todėl ir šiuos nuostolius, manoma, turėtų atlyginti draudimo įmonė.