Mieste braižomas dar vienas transporto mazgas

Užmojai ant Kauno HE tilto statyti estakadą sulaukė Maskvos projektuotojų pritarimo

Kauno hidroelektrinėje (HE) vakar surengta specialistų ir politikų diskusija dėl ketinimų ant tilto statyti estakadą bei įrengti specialius šliuzus. „Atvyko Kauno HE projekto autoriai.

Su jais ir deriname galimybes modernizuoti šį objektą. Sulaukėme pritarimo, tačiau konkrečių išvadų dar teks palaukti”, – teigė miesto Tarybos narys Gediminas Petrauskas.

Maskvietis negailėjo pagyrimų

„Manau, kad kuriami projektai galėtų būti įgyvendinti. Malonu, kad, prieš priimdami sprendimus, politikai nusprendė pasikonsultuoti su specialistais. Prieš 45 metus pastatyta elektrinė sėkmingai dirba. Dabar yra galimybė ją modernizuoti”, – teigė iš Maskvos atvykęs projektuotojas Aleksejus Žerepcovas. Jis dirba institute, kuris ir rengė Kauno HE projektą.

Vakar svečias apžiūrėjo Kauno HE. Jis pasidžiaugė, kad ir prabėgus nemažai laiko, tai saugus ir patikimas objektas. Po vakarykštės diskusijos maskvietis žadėjo pateikti konkrečius pasiūlymus dėl galimybės virš tilto pastatyti estakadą.

Apie sumas kol kas nekalbama

Pietrytinis Kauno apvažiavimas jau senokai tapęs diskusijų objektu. Prieš keletą metų kalbėta, kad šalia Kauno HE reikėtų pastatyti naują tiltą. Ši idėja nėra pamiršta, tačiau vis garsiau prabylama, kad geresnis variantas – virš esančio tilto statyti estakadą.

Preliminariais apskaičiavimais, pastatyta estakada elektrinės saugumui nepakenktų. Šis projektas įtrauktas į Kauno miesto strateginį planą. „Manau, kad tam tikrus sprendimus turėtų priimti dar šios kadencijos miesto Taryba”, – paklaustas apie galimą naujojo transporto mazgo statybą, sakė Kauno meras Arvydas Garbaravičius.

„Kol kas niekas nekalba apie projekto sąmatą, tačiau manau, kad šis variantas bus pigesnis, nei pastatyti naują tiltą”, – teigė miesto Tarybos narys G.Petrauskas.

Projektas buvo supaprastintas

Ketinimai Kauno HE įrengti dviejų pakopų šliuzus, pro kuriuos galėtų praplaukti laivai, jau sulaukė gana skirtingų vertinimų. Kai kurie specialistai užsiminė, kad tai tėra tolimos ateities vizija. Tačiau su tokia nuomone kategoriškai nesutinka G.Petrauskas.

Politiką palaikė ir Kauno HE direktorius Juozas Bartlingas. „Šliuzai buvo numatyti ir Kauno HE projekte. Tačiau tada jų dėl kažkokių priežasčių atsisakyta. Pastatę šliuzus, išspręstume keletą problemų – tarp jų, ir žuvitakio”, – teigė J.Bartlingas.

Paklaustas apie planus statyti estakadą, Kauno HE direktorius teigė, kad šis projektas elektrinei neigiamos įtakos neturės. „Buvome pasamdę švedų specialistus, kurie dar kartą patvirtino, kad elektrinės būklė yra gera. Po rekonstrukcijos ji dar pagerės”, – sakė J.Bartlingas.

Arūnas Andriuškevičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.