Europos avialinijos perspėjo, jog Europos Sąjungos (ES) pasiūlymas taikyti anglies dvideginio emisijos kvotas aviacijai nuo 2011 metų „stato į pavojų” visą sektorių, praneša „EUbusiness”.
Europos avialinijų asociacijos pasiūlymą pavadino „teigiamu ir kūrybingu žingsniu”, tačiau teigė, kad jis joms gali kainuoti daugiau nei 45 mlrd. eurų nuo 2011 iki 2022 metų neviršijant kvotos.
Pagal pasiūlymą, avialinijos negalės viršyti kvotų ir privalės mažinti kenksmingų dujų emisiją arba pirkti leidimus iš kitų sektorių.
Bet šešios Europos avialinijų asociacijos bendrame pareiškime teigia, kad „Europos Komisijos dabartinis pasiūlymas stato į pavojų Europos aviacijos sektorių”.
Tyrimas parodė, kad avialinijos vartotojams galės perleisti daug mažesnę dalį kaštų nei manyta anksčiau. Bilietų kainų augimas gali pristabdyti keliones oru, be to, Europos oro linijoms būtų itin sunku konkuruoti su konkurentėmis kitose pasaulio vietose.
Be to, avialinijos būtų priverstos nuo 2011 iki 2022 metų išleisti daugiau nei 45 mlrd. eurų, pirkdamos kvotas iš kurą taupiau vartojančių sektorių, kad įvykdytų emisijos reikalavimus.
Tokios priemonės Europos avialinijų pelnus minėtu laikotarpiu sumažintų 40 mlrd. eurų ir „susilpnintų daugelio operatorių finansinį stabilumą”, teigė asociacijos.
ES lėktuvai išmeta apie pusę viso pasaulio sektoriaus išmetamojo anglies dvideginio.
Orlaivių emisija sudaro vos 3 proc. visos pasaulio anglies dvideginio dujų emisijos, tačiau nuo 1990 metų aviacijos išmetamų dujų kiekis išaugo 87 proc., teigė Europos Komisija.
Be to, reali įtaka klimato atšilimui yra padidinama nuo dviejų iki keturių kartų, nes dideliame aukštyje skrendantys orlaiviai palieka kondensacijos pėdsakus, kurie prisideda prieš šiltnamio afekto.
Pagal Komisijos siūlymą, kuriam dar turi pritarti ES šalys narės ir Europos Parlamentas, avialinijos nuo 2011 metų turėtų laikytis emisijos kvotų skrydžiams Europos viduje, o nuo 2012 metų kvotos būtų taikomos ir ne ES šalyse prasidedantiems skrydžiams.
Į kvotų prekybos sistemą įeitų tiek ES, tiek užsienio vežėjai, o kvotos būtų suteikiamos pagal praėjusių metų emisijos lygį.