Daugeliui žmonių pati nekenčiamiausia motociklo ypatybė – langus virpinantis variklio kriokimas.
Galingam motociklui pravažiavus pro šalį pradeda cypti automobilių signalizacijos.
Ypač įspūdingas aidas susidaro, kai motociklai prablerbia siauromis, namais apstatytomis, gatvėmis.
Triukšmo nematuoja
Lietuvoje motociklai gali važinėti nors ir su vamzdžio galu vietoje duslintuvo – niekas nematuoja keliamo triukšmo.
Kaimuose pradėjus važinėti motociklams be duslintuvo iškviečiama policija ir triukšmo šaltinis panaikinamas.
Kaimiečiai motociklais dažniausiai važinėja be vairuotojo pažymėjimo ir savo transporto priemonės dokumentų, todėl priversti kurį laiką slėptis.
Miestuose išvengti motociklų keliamo gausmo tokiu būdu neįmanoma. Motociklai techniškai tvarkingi, o vairuotojai turi reikiamus dokumentus.
Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas teigė, kad Kelių eismo taisyklėse garso apribojimui skirtų punktų nėra.
Anot jo, jeigu motociklas pereina techninę apžiūrą, policija negali reikšti jokių pretenzijų.
„Neturime jokių aparatų, kuriais galėtume išmatuoti motociklo keliamą triukšmą”, – paaiškino G.Ramanauskas.
„Kol kas garsas nematuojamas ir nėra reglamentuotas norminiuose dokumentuose. Ateityje tai ketinama daryti. Bet ar tai gelbės nuo norinčių važiuoti kiaurais duslintuvais? Atlikti techninės apžiūros atvažiuos su tvarkingu duslintuvu, o išvažiavę vėl užsidės netvarkingą”, – sakė technines apžiūras atliekančios bendrovės „Transkona” generalinis direktorius Paulius Pleskovas.
Pageidauja garso
Standartiniai motociklų duslintuvai veikia tyliai. Gamyklinio motociklo variklio darbas vos girdėti jam dirbant ramia eiga. Netgi padidinus variklio apsukas garsas tikrai nespaudžia ausų būgnelių.
Lietuvoje perkantys naują motociklą dažniausiai renkasi kuo didesnės galios variklį.
„Klientai kartais pageidauja, kad motociklai skleistų didesnį garsą”, – pastebėjo „Yamaha” motociklais prekiaujančios bendrovės „Armi servisas” pardavimo vadybininkas Mantas Rimeikis.
Užpraėjusį savaitgalį Klaipėdoje praūžusi motociklininkų šventė parodė, kad daugumos motociklų variklių gausmas yra sustiprintas.
Pakeitus motociklo išmetimo sistemos kai kuriuos komponentus variklio gausmą galima sustiprinti keletą kartų. Įmanoma netgi pasirinkti norimą skambesį.
Pakeitus išmetamųjų dujų sistemą galima ir padidinti variklio galią.
„Duslintuvo garsas yra individualus kiekvieno motociklininko reikalas. Nemanau, kad tai yra blogai. Juk važinėja ir perdarytų automobilių, kurių garsas nė kiek nemažesnis”, – aiškino motociklininkų klubo „Chimeras” prezidentas Kęstutis Kuzminskas.
Numatytos baudos
Nors Lietuvoje važinėjama kaip norima, tačiau jau yra parengti Europos teisės aktai, ribojantys motociklų variklių skleidžiamą garsą.
Pirmasis teisės aktas, reglamentuojantis transporto priemonių sukeliamo triukšmo lygį, buvo priimtas 1970 metais. Nuo to laiko jis buvo keletą kartų keistas.
Nustatyta, kad patys gamintojai turi numatyti naujos transporto priemonės triukšmo lygį, kad jis neviršytų nustatytų reikalavimų. Per 30 metų motociklų keliamas triukšmas pastebimai sumažėjo.
1985 metais 500 kubinių centimetrų variklio apimties motociklo keliamas triukšmas siekė 85 decibelus.
Tai 5 decibelais daugiau, nei sukeldavo lengvasis automobilis.
2000 metais tokios pat galios motociklas sukėlė tik 80 decibelų triukšmą. Tiek pat, kaip ir keleivinis autobusas.
Automobilių triukšmingumas tuo pačiu metu siekė 74 decibelus.
Lietuvos administracinių teisių pažeidimo kodekse yra numatytos nuobaudos už viršytą triukšmą. Prasižengusiam gali tekti sumokėti nuo 50 iki 200 litų baudą. Tačiau kol kas motociklų triukšmo niekas nematuoja.