Valstybinė ne maisto produktų inspekcija kasmet sulaukia daugybės skundų dėl nekokybiškos avalynės.
Anot specialistų, dėl to kalti ir pardavėjai, ir pirkėjai. Verslininkams trūksta žinių apie avalynės kokybės standartus ir naujausius teisės aktus, vartotojams – apie tinkamą batų priežiūrą.
Siekdamas suteikti žinių ir taip išvengti skundų, inspekcijos Klaipėdos skyrius šiandien organizuoja seminarą pardavėjams ir vartotojams.
Inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė pasidžiaugė, kad į kvietimą dalyvauti seminare atsiliepė daugelis verslininkų.
„Skundai dėl nekokybiškos avalynės užima antrą vietą tarp visų gaunamų skundų. Jų ypač padaugėja keičiantis orams, kai prasideda šlapdriba ir lietūs. Nagrinėjant skundus paaiškėja, kad pardavėjai dažnai nežino prekių keitimo ir grąžinimo tvarkos, nesuteikia visos reikiamos informacijos pirkėjui”, – aiškino R.Bučinskienė.
Per praėjusius metus Valstybinė ne maisto produktų inspekcija išnagrinėjo 246 skundus dėl avalynės. Iš jų 21 – Klaipėdos apskrityje. Šiemet jau išnagrinėti 109 skundai, Klaipėdoje – 13. Dukart dažniau tenka konsultuoti vartotojus telefonu.
R.Bučinskienė tikino, kad dažniausiai pavyksta ginčą išspręsti taikiai.
Inspekcija imasi nagrinėti pirkėjo skundą tik tada, kai šis turi atsakymą iš pardavėjo. Todėl pašnekovė rekomendavo, pastebėjus prekės trūkumus, pirmiausiai kreiptis į parduotuvės administraciją. Ji turi pateikti atsakymą raštu per 10 dienų. Jeigu pirkėjo atsakymas netenkina, jis gali kreiptis į inspekciją su prašymu tarpininkauti ginče.
Inspekcijos specialistai nustato, ar avalynė kokybiška. Jeigu ne, deramasi su pardavėju dėl žalos atlyginimo pirkėjui.
Šiuo metu uostamiestyje yra daugiau kaip 70 avalynės pardavimo vietų. Prieš penkiolika metų jų buvo vos 5.
Visus norinčius sužinoti daugiau apie avalynės priežiūrą ir savo teises ją perkant inspekcija kviečia į seminarą. Jis vyks šiandien 11 valandą Herkaus Manto g. 77, Klaipėdos pedagogų švietimo ir kultūros centre.