Naujas prekės ženklas – dažnai pasiteisinanti rizika

Vis daugiau įmonių ryžtasi atnaujinti arba pakeisti savo prekės ženklus. Šios naujovės gali būti susijusios su nauja įmonės strategija, siekiu pabėgti nuo nepageidaujamų asociacijų ar naujo šeimininko atėjimu.

Vakar telekomunikacijų bendrovė „Tele2” pranešė atnaujinanti prekės ženklą. Anot įmonės generalinio direktoriaus Petro Masiulio, beveik septynerius metus gyvavusio prekės ženklo keitimas siejamas su nauju veiklos etapu.

Pasak P.Masiulio, bus siekiama paslaugas teikti mažiausia kaina, tapti lyderiais pagal perduodamo balso kokybę ir sėkmingai nusiųstų žinučių skaičių bei turėti daugiausia patenkintų vartotojų rinkoje.

„Tele2” rinkodaros direktorius Mindaugas Savickas sakė, jog naujajame prekės ženkle nelieka taško, atsisakoma statiškumo, o kylanti ženklo kryptis atspindi strateginius tikslus. „Tele2” ženklas bus keičiamas ne tik Lietuvoje, bet ir visose 22 šalyse, kur veikia ši telekomunikacijų bendrovė.

M.Savickas patikino, jog į reklaminę kampaniją populiarinant ženklą nebus investuojama. „Tam nėra tikslo. Naujas ženklas bus matomas rengiant akcijas ir pristatant produktus vartotojams”, – kalbėjo M.Savickas.

Jo teigimu, pakeisti „Tele2” ženklą ketinama iki metų pabaigos. Skaičiuojama, kad tai bendrovei atsieis 1,5 mln. litų.

Sėkmingi sprendimai

Greit bus pusė metų, kai prekės ženklą pakeitė įmonė „Mineraliniai vandenys”. Jos atstovas Darius Šiaudinis teigė, jog sprendimas pakeisti 15 metų gyvavusį įmonės logotipą siejamas su besikeičiančia ir vis modernėjančia įmone. „Kaip apsirengęs žmogus perduoda tam tikrą žinią, kas jis, koks jis ir ką mėgsta, taip ir logotipas informuoja apie įmonę. Keisdami prekės ženklą siekėme, kad partneriams, su kuriais susiduriame pirmą kartą, atrodytume modernūs ir patrauklūs. Kiekvienas pokytis rizikingas. Tačiau šia naujove didelio šoko nesukėlėme. Be to, reikia atsižvelgti į tai, kokie bus vartotojai po trejų metų ir kas jiems patiks”, – samprotavo D.Šiaudinis.

Pasak jo, sukūrus naują įmonės logotipą jam pristatyti daugiau lėšų, nei iki tol būdavo skirta populiarinti prekės ženklui, nebuvo atidėta. Investicijų prisireikė tik gaminant naują reklaminę medžiagą.

Šių metų pradžioje savo vardą pakeitė ir viešbučiai „Baltpark”. Nuo vasario mėnesio jie vadinami „Reval inn”. Kaip sakė „Reval hotels” pardavimo ir rinkodaros direktorė Lietuvai Inga Žygelienė, šis pokytis siejamas su naujo šeimininko atėjimu. Mat viešbučius „Baltpark” perpirko „Reval hotels”.

„Keisdami viešbučių pavadinimą neturėjome jokios grėsmės, kad neteksime dalies klientų, nes daugelis žino gerą „Reval hotels” vardą. Be to, dar prieš keičiant prekės ženklą visi klientai buvo informuoti apie būsimas naujoves. Naujo vardo reklaminė kampanija vykdyta ir jau pakeitus viešbučių pavadinimą”, – pokyčius aiškino I.Žygelienė.

Pokyčiai – pasvėrus argumentus

Kaip aiškino Edmundas Piesarskas, „EKT grupės” partneris, pirmiausia keisti prekės ženklą tikslinga, kai jis kelia neigiamas emocijas. Anot pašnekovo, pavyzdys galėtų būti „Ragučio” virsmas „Horn”. Kita priežastis, dėl kurios vertėtų pagalvoti apie naujo ženklo kūrimą, – pasenęs ir šiandienos madų nebeatitinkantis prekės ženklas. „Juk keičiasi kalba, terminija. Dėl to Vakarų skirstomieji tinklai griozdišką pavadinimą pakeitė į VST”, – sakė pašnekovas.

Dažniausiai nepavyksta išvengti naujo pavadinimo ar logotipo įmonei integruojantis į tam tikrą grupę. Taip atsitiko Vilniaus bankui, kuris, prisijungęs prie SEB grupės, tapo SEB Vilniaus banku.

Anot E.Piesarsko, labiau rizikuojama keičiant plataus vartojimo prekių ženklus, nei kuriant naują įvaizdį bankams ar mobiliųjų komunikacijų įmonėms. Mat pirmuoju atveju pirkėjai rinkdamiesi prekes kur kas dažniau vadovaujasi vaizdiniu, nei rinkdamiesi, tarkime, draudimo paslaugas teikiančią įmonę.

„Daugelis prekės ženklų Lietuvoje pakeisti sėkmingai. Tai daug kainuojantis procesas, todėl specialistai gerai apskaičiuoja ir pasveria savo sprendimą”, – teigė E.Piesarskas.

Pasak jo, dažnai apgalvotai ir teisingai veikiantys rinkodaros specialistai pamiršta, jog ir vartotojams reikia paaiškinti, kodėl keičiamas prekės ženklas. Anot E.Piesarsko, tai galimybė pasakyti klientams, kas esi. Todėl pakeitus prekės ženklą reikia nepagailėti lėšų reklaminei kampanijai, per kurią tai galima padaryti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.