Populiarėjant vynų kultūrai, vis daugiau dėmesio sulaukia ir sūris – vienas iš klasikinių šio gėrimo palydovų. Kaip rodo Vilkyškių pieninės užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus” atliktas tyrimas, 35 proc. jo dalyvių sutinka, kad sūris ir vynas tarpusavyje dera geriausiai, tačiau specialiai šių produktų nederina – patiekia „bet kokį sūrį, kuris tuo metu yra šaldytuve”. Beveik 90 proc. respondentų tvirtina, kad svarbiausia renkantis sūrį – skoninės jo savybės.
Tai liudija ir pastaraisiais metais išaugęs gurmaniškų Vilkyškių pieninės sūrių populiarumas. Pavyzdžiui, pelėsinio sūrio „Memel Blue” 2006 metais Lietuvoje parduota 12 tonų arba 2 kartus daugiau nei 2005 metais. Taip pat paaiškėjo, kad Lietuvoje puikiai prigijo ir švelnaus skonio itališkos kilmės sūris „Mocarela” – jį geriausiai žinoma sūrio rūšimi pripažino daugiau nei ketvirtadalis apklaustųjų. Tyrimas atskleidė ir dėsningumą, kad didesnes pajamas gaunantys respondentai linkę vartoti daugiau ir įvairesnių rūšių sūrio.
Apibendrinus tyrime dalyvavusių vyno mėgėjų nuomonę apie užkandžius prie vyno, sūris gerokai aplenkė alyvuoges, vaisius. Kepta duona, be kurios, regis, neapsieina nei vienas lietuviškas vakarėlis, savo pozicijas irgi akivaizdžiai užleido sūriui – ją prie vyno rinktųsi vos 16 proc. apklaustųjų. Vis dėlto, paaiškėjo, jog su vynu sūris vis dar mielai vartojamas ir kaip sudėtinė sumuštinio dalis. Tai patvirtino beveik 43 proc. apklaustųjų. Kaip ir buvo galima numanyti, didesniais sumuštinių mėgėjais save laiko vyrai. Tuo tarpu per 40 proc. apklaustų moterų skanaujamą vyną mielai užsikanda plytele šokolado, nors prancūzą ar italą toks derinys, ko gero, nustebintų.
„Būdami vienintelė specializuota sūrių gamybos įmonė Lietuvoje, labai palaikome ir sūrių vartojimo kultūros populiarinimą mūsų šalyje. Gerai išmanant sūrio skonių subtilybes, kiekviena vakarienė su vyno taure gali tapti neeiline pramoga gurmanams ir vienu maloniausių būdų lavinti gerą skonį, kuris yra svarbus žmogaus kultūros požymis. Pagaliau, vynas – tik viena sūrio vartojimo progų. O kur dar gausybė patiekalų, kuriuose gerai parinktos rūšies sūris – tiesiog nepamainoma sudėtinė jų dalis?”, – sakė Vilkyškių pieninės generalinis direktorius Gintaras Bertašius.
Kaip rodo tyrimas, perkant sūrį, vis dažniau stengiamasi numatyti, kokiems tikslams jis bus naudojamas – sumuštiniams, makaronų patiekalams, fondiu, vaikų valgiams ar kaip jau minėtas užkandis prie vyno. Nenuostabu, kad tai labiau rūpi moterims, o taip pat aukštesnį ir aukštąjį išsilavinimą turintiems, didesnes pajamas gaunantiems žmonėms.
Per 70 proc. tyrime dalyvavusių asmenų tvirtino, kad renkantis naujos rūšies sūrį reklama nesvarbi. Patikimesniu informacijos šaltiniu apie dar neragautus sūrius beveik 40 proc. apklaustųjų laiko pažįstamus ir artimuosius. Vis dėlto, reklamos kūrėjų pastangų negalima pavadinti bevaisėmis: maždaug tiek pat asmenų pripažino naują sūrį pasirenkantys tiesiog parduotuvėje, pagal dėmesį atkreipusią pakuotę.
„Atliktas tyrimas atskleidė, kad ypač jauniems žmonėms, studentams stinga populiariai pateikiamos informacijos apie sūrių rūšis ir jų vartojimą. Tad stengsimės užpildyti šias spragas”, – žadėjo Vilkyškių pieninės vadovas.
Tyrimas vyko 2007 m. kovo 29 – balandžio 1 dienomis 19 Lietuvos miestų ir 60 kaimų, jame dalyvavo 1032 įvairaus amžiaus, pajamų, skirtingos socialinės padėties ir išsilavinimo respondentai.