Praėjusią savaitę už Atlanto atvėrė duris tarptautinė Niujorko automobilių paroda. Vienu iš pirmųjų ir skambiausių šios parodos akordų tapo pasaulio „Metų automobilio” konkurso („World Car of The Year” – WCOTY) nugalėtojų paskelbimas. Dar tik trečius metus rengiamo WCOTY konkurso absoliučiu nugalėtoju šiemet tapo ištaigingas ir elegantiškas japoniškas sedanas „Lexus LS460”.
Taip nusprendė vertinimo komisiją sudarantys 44 žurnalistai iš 22 valstybių.
Įdomu tai, kad visose keturiose kategorijose į konkurso „World Car of The Year 2007” finalininkų trejetuką buvo išrinkti beveik vien europiečių gaminiai. „Lexus LS460” buvo vienintelė išimtis. Tačiau būtent šis modelis ir tapo nugalėtoju. Per finalinį balsavimą „Lexus” įveikė „Audi TT” ir „Mini”.
Iš viso šiemet į šio prestižinio titulo pretendentų sąrašą buvo įtraukti 28 modeliai. WCOTY konkurse gali dalyvauti tik tie modeliai, kurie jau parduodami ne mažiau kaip penkiose valstybėse dviejuose žemynuose.
Ambicingas (ir pretenzingas) pasaulio „Metų automobilio” projektas dar tik įgauna pagreitį ir savo „svorį”. Kol kas sunkiai gali konkuruoti su Europos „Metų automobilio” ir panašiais konkursais, skaičiuojančiais ne vieną dešimtmetį. Vis dėlto WCOTY kasmet tampa vis reikšmingesnis, įtakingesnis.
Konkurso rengėjai pabrėžia, kad visuotinė (globali) automobilių rinka jau yra „čia ir dabar”: europietiški automobiliai kuriami Korėjoje, Šiaurės Amerikos modeliai gaminami Australijoje, japoniškų markių dizainas kuriamas Europoje… Ir automobiliai iš visur yra parduodami visur.
Primename, kad 2005-ųjų pasaulio „Metų automobiliu” buvo karūnuota „Audi A6”, o pernai nugalėtojo laurai atiteko 3-iosios serijos BMW.
Šiųmetis nugalėtojas „Lexus 460” – toli gražu ne dizaino stebuklas. Išbaigtos, ganėtinai lakoniškos kėbulo linijos. Jokio rėksmingumo. Netgi šiek tiek konservatyvi išvaizda. Bet, kaip sakoma, visa kas geriausia slypi viduje. Net nebandysime išvardyti visų modernių elektroninių sistemų, inovatyvių technologijų, kurių „prifarširuotas” naujasis LS460. Paminėsime tik automatinę parkavimo sistemą ir aštuonių (!) laipsnių automatinę transmisiją.
Atsiimdamas garbingą apdovanojimą „Lexus” grupės viceprezidentas Bobas Karteris sakė: „Didžiuojamės tuo, ką pasiekėme. Nuo pat pradžių, kuriant naująjį modelį, mūsų tikslas buvo, kad tai būtų vienas iš šauniausių automobilių pasaulyje. Įvertinant pirkėjų palankumą ir apdovanojimus – įskaitant ir šį, pasaulio „Metų automobilio 2007″ – manau, kad tikslas pasiektas.”
„Audi TT”, vienas iš trijų pretendentų į prestižinį apdovanojimą, nors ir negavo „Metų automobilio 2007” karūnos, pelnė kitą šio konkurso prizą – už geriausią dizainą. Antrosios kartos „Audi TT” kūrėjai šioje kategorijoje aplenkė „Citroen C4 Picasso” ir „Fiat Grande Punto” kūrusias dizainerių komandas.
Sportiškų automobilių („World Performance Car”) nominacijoje nugalėtoju tapo kitas „Audi” modelis „Audi RS4”. Šis „žvėriukas” su 420 AG varikliu ir visų ratų pavara „quatrro” finale įveikė „BMW 335i” ir „Porsche 911 Turbo”.
Į pasaulio ekologiškiausio arba „žaliausio” automobilio („World Green Car”) titulą pretendavo vienas iš dyzelinių „Mercedes-Benz E320 Bluetec” ar „Volkswagen Polo BlueMotion” bei vandeniliu varomas „BMW Hydrogen 7”. Šioje technologijų kovoje nugalėtoju tapo „Mercedes-Benz E320 Bluetec” .