Verslo interesų susidūrimai kenkia Klaipėdos uosto įvaizdžiui.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija bandė padėti tašką jau trejus metus besitęsiantiems ginčams tarp uostininkų.
Dėl ginčų ir tarpusavio nesupratimo prie krantinių net keturias paras neatsirado vietos pastatyti laivui „Ref Star”.
Vakar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje prie vieno stalo bandyta susodinti konfliktuojančias puses – „Klaipėdos Smeltės” ir Klaipėdos šaldytuvų terminalo operatorės „Karolita” atstovus.
Nesutarimas tarp jų ir tapo priežastimi, kad iš JAV vištieną atplukdęs laivas nebuvo laiku prišvartuotas prie krantinių.
Buvo pakviesti ir Birių krovinių terminalo bendrovės atstovai. Tarp šios bendrovės ir „Klaipėdos Smeltės” būta ginčų, kurie netgi įvardinti diversija.
Ginčijamasi dėl to, kas ir kaip turėtų naudoti uosto krantines. Iki šiol krantines iš Uosto direkcijos nuomojo „Klaipėdos Smeltė”, jas pernuomodama minėtoms bendrovėms.
Tiek „Karolita”, tiek Birių krovinių terminalas teismuose įrodinėjo, kad Uosto direkcija joms tiesiogiai turi išnuomoti krantines. Šios bendrovės yra susipykusios su „Klaipėdos Smeltės” atstovais. Tačiau teismo sprendimai, kurie suteikia teisę toms bendrovėms tiesiogiai nuomoti krantines, nėra visiškai įsigalioję.
Reguliuoti ginčą ėmėsi Uosto direkcija. Ji nustatė tvarką pagal kurią 100-ąją krantinę „Klaipėdos Smeltė” naudoja kartu su „Karolita”. Taip pat Uosto direkcija nustatė, kad iš 101-104 krantinių, į kurias pretenduoja Birių krovinių terminalas, ji kol kas naudoja dvi krantines, o kitas dvi – „Klaipėdos Smeltė”.
Birių krovinių terminalo tokia tvarka netenkina. Ji nori naudoti visas keturias krantines, nes yra investavusi pinigų į krantinių tinklus. Ir vakar Birių krovinių terminalo atstovai pateikė Uosto direkcijai nuotraukų, kuriose užfiksuota, kaip „Klaipėdos Smeltės” naudojamoje dalyje, kur kraunamas metalo laužas, žalojami krantinės tinklai.
Kito varianto, kaip tik per pusę dalintis 101-104 krantines, direkcijos atstovai, kol neįsigalios teismo sprendimai, nemato. Taškas šioje istorijoje gali būti padėtas maždaug po pusmečio.
Dar sudėtingesnė situacija dėl „Karolitai” reikalingų krantinių. Pagal teismo sprendimą jai priklauso 59 metrai 100-osios krantinės dalies. Prie tos krantinės dalies, kur ir gylis mažas, neįmanoma pastatyti didesnio laivo. Praėjusią savaitę bandyta laivą statyti prie 101-102 krantinių, kurias naudoja „Klaipėdos Smeltė”. Tačiau susikirto dviejų bendrovių interesai prie tų krantinių, ir laivas buvo priverstas laukti keturias paras.
Panaši situacija gali susidaryti ir balandžio pradžioje, kai į Klaipėdos šaldytuvų terminalą atplauks dar vienas laivas. Apsidrausdama Uosto direkcija siūlo tą laivą statyti prie naujai pastatytos, bet „Klaipėdos Smeltei” dar neperduotos naudoti krantinės. Tai laikina išeitis.
Tarp minėtų bendrovių yra ir kitokio pobūdžio ginčų – dėl teritorijos apsaugos, geležinkelių, kelių.
Susitikę rimti verslininkai ginčijasi dėl smulkmenų ir nebando ieškoti esminių sprendimų.