2009 metų birželio 1 dieną Klaipėdoje prie II Smiltynės perkėlos turi pradėti veikti naujas keleivių ir krovinių terminalas.
Tai būtų Klaipėdos miesto ir Susisiekimo ministerijai pavaldžių valstybės institucijų dovana Lietuvos tūkstantmečiui.
Terminalas būtų statomas ypač sparčiais tempais.
Tokios paskirties objekto iki šiol Klaipėdoje nebuvo. Panaši yra Jūrų perkėla. Tačiau ji nepakankamai pritaikyta keleiviams priimti.
Pastatyti naują terminalą kainuotų apie 200 mln. litų.
Valstybės arba ES Sanglaudos fondo lėšomis būtų statomos krantinės ir pirsas. Prie jų vienu metu galėtų stovėti trys laivai.
Taip pat už valstybės pinigus būtų pastatytas geležinkelio viadukas ties Varnėnų gatve ir požeminis transporto tunelis iš Baltijos prospekto po Minijos gatve.
Šiuo metu krantinėms, pirsui, viadukui ir tuneliui įrengti numatyta 120 mln. litų.
Tos sumos neužtektų. Papildomų valstybė turėtų surasti apie 20-40 mln. litų.
Keleivių ir krovinių terminalas būtų statomas koncerno „Achemos grupė” ir „Egos” valdomos bendrovės Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo teritorijoje.
Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovės direktorius Benediktas Petrauskas teigė, kad šiuo metu jie valdo 6,3 ha teritoriją. Statant terminalą dar būtų prijungta maždaug 15 ha teritorija iš uosto rezervinės zonos.
Ši teritorija yra tarp Varnėnų, Minijos, Dubysos gatvių ir uosto geležinkelio.
Šiuo metu Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovė vykdo minimalią melasos, rapsų aliejaus ir į uostą atplaukiantiems laivams užpildyti naudojamų skalūnų aliejaus bei dyzelino krovą. Jos teritorijoje taip pat įrengti nešvarių uosto vandenų surinkimo ir valymo įrenginiai. Statant keleivių ir krovinių terminalą, kitais metais ši veikla būtų perkelti į Jūrų perkėlos teritoriją.
Vokietijos projektavimo firma „KMT Ingenieurgesellschaft mbH” jau atliko būsimojo keleivių ir krovinių terminalo galimybių studiją. Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovė turėtų pastatyti 30 metrų aukščio keleivių priėmimo ir administracinį pastatą. Jo projektui parengti numatoma skelbti tarptautinį konkursą. Nuo statinio į pastatytą pirsą būtų nutiesta keleiviams įlipti į laivą skirta galerija.
Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovė turėtų įrengti ir automobilių sukaupimo aikštelių tinklą, privažiavimo į terminalą kelius.
B.Petrausko teigimu, tai kainuotų apie 60 mln. litų.
B.Petrauskas prognozavo, kad pastačius naująjį keleivių ir krovinių terminalą jis iš pradžių aptarnautų Klaipėdos ir Kylio linijos keltus. Vėliau atsirastų ir naujos linijos į Suomiją, Švediją ar Lenkiją.
B.Petrauskas prognozavo, kad naujasis terminalas per penkerius metus Klaipėdos uoste padidintų keleivių kiekį iki 1 milijono.
Pernai uoste lankėsi 250 tūkst. keleivių.